Spring naar inhoud

- - - - -

Misschien worden ze toch nog vriendjes

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 05 oktober 2012 - 19:44

Ja, je kan dat niet forceren. Het bijzonderste is dat je gelukkige poezeltjes hebt, hoe lang het ook duurt voor ze dikke vriendjes worden :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#92 Geplaatst 05 oktober 2012 - 19:56

Sabine2 zei:

Ja, je kan dat niet forceren. Het bijzonderste is dat je gelukkige poezeltjes hebt, hoe lang het ook duurt voor ze dikke vriendjes worden :)

Nee zeker niet van plan ook. Loki zoekt niet echt vaak toenadering tot fluf, als hij dat prima vind zo doet hij maar :) Zolang er geen ruzie gemaakt word is het prima zeker. Ze hebben elk hun plekje om te slapen en speeltjes genoeg.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 05 oktober 2012 - 21:25

Wow kreeg net effe heel warm. De kittens lopen altijd savond's laat heeeeeeel actief en fokken fluf dan mee op. Dus die liepen hier rond te crossen en vechtspelletjes. Dacht fluf plots, ik doe mee. Komt finn haar uitdagen, springt ze er boven op en begint er zo ook mee te vechten. Maar hij piepte niet ofzo, zag er wel eng uit, net een lappenpopje dat ze beet had :s mn hartje...

Mss goeie vraag ondertussen, hoe onderscheid je agressie en vechten van vechtspel?

Bewerkt door Eibhlin, 05 oktober 2012 - 21:26.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 06 oktober 2012 - 14:06

Wie zal er winnen? :d

http://www.kattensit...n.html#bekijken

Bewerkt door Eibhlin, 06 oktober 2012 - 14:07.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#95 Geplaatst 06 oktober 2012 - 16:46

:LOL: :LOL: :LOL: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 07 oktober 2012 - 10:45

En dan nu... Revenge of Finn. Misschien voor al die petskes die hij kreeg op de krabpaal gisteren :d

http://www.kattensit...l.html#bekijken

Bewerkt door Eibhlin, 07 oktober 2012 - 10:46.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#97 Geplaatst 07 oktober 2012 - 16:51

:LOL: :LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 12 oktober 2012 - 22:23

Effe een vraagje voor mijn arme fluffy. Ze is echt enorm verdraagzaam. Ze speelt met hun, doet niets als ze tot 10 keer toe haar staart grijpen. Zich er tussen wurmen als ze aan het eten is, plots bij haar in de mand ploffen. Maar na een tijdje merk ik dat ze vooral tegen de avond het wel behoorlijk op haar zenuwen krijgt van de kleintjes. Ze laten haar gewoonweg totaal niet met rust. ze zijn savond's erg actief en zitten de hele tijd achter haar aan, jagen ze naar boven, jacht op haar staart en ze kan nergens beneden op haar gemak liggen.

Iemand tips wat ik kan doen? Ze heeft graag ook eens haar rust, begrijpelijk, ze is 5 jaar. Ik zou ook geen 2 kleuters ganse dag achter me aan willen die me constant porren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 13 oktober 2012 - 08:16

Er kwam net een heel concert aan boze klanken uit haar. Kdenk (hoop) dat ze misschien eindelijk door hebben dat ze haar kwaad maken. Ze kwam daarnet op hun af gestapt, 1 blik en ze gingen beiden gaan liggen :o
Snap dan wel niet waarom ze dan nog steeds in hun buurt blijft gaan zitten en liggen ipv zich ergens hoog te zetten waar ze niet kunnen komen.

Bewerkt door Eibhlin, 13 oktober 2012 - 08:17.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 13 oktober 2012 - 14:22

Fluf geeft nu haar grenzen aan, en de kleintjes zullen die moeten leren respecteren. Je kan er zelf niet veel aan doen. Als ze echt wil, kan ze zelf een hoog plekje opzoeken ;) Wat je wel zou kunnen doen is met de kleintjes spelen. Gooi wat snoepjes of brokjes weg, haal een speelhengel boven,...
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#101 Geplaatst 13 oktober 2012 - 23:05

Ja zeker, er zijn hier heel wat plaatsen waar de kleintjes niet kunnen komen. Toch kiest ze dan om gewoon effe midden op de vloer te gaan liggen.

Ik probeer ze wel wat te entertainen maar van zodra je ze gerust laat gaan ze er weer aan beginnen :d

Misschien leren ze het wel es en kennen ze nog niet echt alle signalen of kunnen nog niet alles interpreteren wat fluf wil overbrengen.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 13 oktober 2012 - 23:06

Als ze zich gezellig op de vloer legt, zal ze toch niet zo veel stress hebben hoor.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 14 oktober 2012 - 14:45

Tinne zei:

Als ze zich gezellig op de vloer legt, zal ze toch niet zo veel stress hebben hoor.

Misschien vind ze het stiekem leuk dat ze over haan heen crossen en vind ze lol in het vermorzelen van die kleintjes. Je moet dat hier soms bezig zien, vooral met Finn. Lijkt wel een worstel wedstrijd :d

Ze is vandaag wel heel goed gezind trouwens. Gistere hebben de kleintjes een hele dag in de kittenkamer gezet omdat we weg moesten, vond de bench zielig zo lang. Heeft ze een hele dag haar rust gehad en vandaag lijkt ze verdraagzamer.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 26 oktober 2012 - 21:16

Ik heb een nogal vreemd probleempje. Deze morgen, geen probleem ze speelden mooi samen. Daarnet naar de DA geweest met de kleintjes. Toen we terug thuis kwamen ging fluf aan ze snuffelen en begon ze meteen enorm te blazen, grommel, nogal agressieve geluiden maken en echt naar hun vliegen om ze aan te vallen. Kvind het echt enorm vervelend want het ging nu net zo goed.

Zou dit simpelweg kunnen liggen aan het feit dat de kleintjes naar de DA ruiken? Ze neemt duidelijk een ongeruste houding aan, staart laag enzo. Hoe los ik dit nu op? Ze staat zelfs voor hun bench te grommen en blazen :onzeker:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 26 oktober 2012 - 21:46

Ze zitten nu zo zielig te jammeren in die bench :( ben dan maar gaan slapen zodat ze geen geluid horen en ook in slaap vallen. Morgen ga ik ze eens goed inwrijven met fluffy geur want mn voorgevoel zegt dat dit het probleem is...