Spring naar inhoud

- - - - -

Dikke tranen en veel verdriet - Flyers

• Log in om te reageren
110 reacties op dit onderwerp
Guest_engeltje_*
Guest_engeltje_*

#1 Geplaatst 04 september 2012 - 14:59

Dikke tranen en veel verdriet,mijn Tom is spoorloos,waarschijnlijk glipte hij door de deur of is hij toch uit het venster gesprongen,meestal staan die op een kiertje open,al gaan rond vragen bij de geburen,al aangemeld bij het dierenassiel in Genk.Onze liefste Tom is met de noorderzon verdwenen sinds laatst zaterdag in de late namiddag geleden.Ik ben er kapot van !!!
Meer woorden heb ik er niet over,ik voel me in diepe rouw.Of hij nog leeft,dat weet ik niet????

Bewerkt door Randa, 03 oktober 2012 - 08:22.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 04 september 2012 - 15:09

Arme Tom :cry:

Was hij gechipt?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 04 september 2012 - 15:11

Heb je ook flyers gehangen?

Guest_engeltje_*
Guest_engeltje_*

#4 Geplaatst 04 september 2012 - 15:49

Evyke81 zei:

Arme Tom :cry:

Was hij gechipt?

Hadden we dat maar laten doen,neen dus,onze volgende kat als tom niet meer terug komt wil ik wel een chip geven en een naamkaartje met adres en telefoonnummer.

Guest_engeltje_*
Guest_engeltje_*

#5 Geplaatst 04 september 2012 - 15:50

kate2 zei:

Heb je ook flyers gehangen?

Daar heb ik de kans nog niet voor gehad.

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 september 2012 - 16:03

Ik duim dat je Tom snel terug mag vinden :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#7 Geplaatst 04 september 2012 - 16:11

Komaan engeltje, ga je flyers maken van Tommeke met titel Vermist, kleur van tommeke (eigenschappen) en je adres en gsmnr. en in de brievenbussen steken in de buurt, hoe rapper dat hij gevonden word. Thuis op hem wachten is geen optie, je moet hem gaan zoeken en zijn naam roepen zodat hij je stem herkent.  Frodo was maar 3 kwartier vermist maar ben overal gaan bellen en de tuinen van de buren afgegaan voor hem te vinden en meneer zat al 3 huizen verder. succes.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_engeltje_*
Guest_engeltje_*

#8 Geplaatst 04 september 2012 - 16:39

kika zei:

Ik duim dat je Tom snel terug mag vinden :duim: :duim: :duim:

Dank u,ik blijf nog hopen,speelgoed en zijn etensbak blijft staan.

Sabine2
Sabine2
  • 8.896 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 04 september 2012 - 17:02

Vooruit met de geit Engeltje.
Volg ook de tips van Nadine, die staan ook op de site van Katzoektthuis
Het is een boterham, maar ze hebben hun succes al een paar keer bewezen

Andere sites die nuttig kunnen zijn: gevondenenvermistehuisdieren.be, Binnenbeest, kattensite.be, kiavu, zelfs kapaza en 2dehands kunnen bruikbaar zijn.
CAD is specifiek voor Antwerpen, Bello voor Limburg.
Op pets.be staan dieren die in asielen "gezet" zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is..)

Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)
Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten.
Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen!

Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken...
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten!

Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Vorige week zijn mensen na het lezen van deze tips toch nog eens gaan vragen bij de buren of ze zelf de kelder mochten onderzoeken, omdat de buurvrouw hun kater niet gezien had... door ZELF te gaan kijken in de kelder, kwam hun katertje uit een hoekje gekropen..

Alle leegstaande "plaatsen" binnenstebuiten keren, met de pillamp gaan zoeken, als ze niet reageert, dan verraden haar oogjes haar misschien wel door de weerkaatsing van de pillamp!
Struikgewas opzijhouden, eronder kijken... ik zeg misschien heel dom klinkende dingen, maar dat zijn de plaatsen waar ze teruggevonden worden...

Geen leegstaande garages of hokken in de buurt? Leegstaande woningen of woningen in aanbouw? Koertjes waar ze wel op kan, maar door hoge muren er niet meer uit...
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen (best zelf gaan kijken want de verschillende vrijwilligers weten niet altijd welke dieren er binnengebracht worden), politie, de gemeentediensten.

Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op.
Steek flyers in de brievenbussen van de straat en eventueel ook verdere, aanliggende straten. (liefst mét foto en telefoonnummer)

Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen...
En als je op Facebook zou zitten, ook een mogelijkheid, er is blijkbaar ook een pagina aangemaakt voor verloren en gevonden dieren...

Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
En zoals ik al schreef, kijk ook op de site van Pets.be, die geven een overzicht van alle asielen in België, met onder andere de gevonden dieren die niet geïdentificeerd kunnen worden!

Maar vooral: GEEF NIET OP! Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!

Veel sterkte

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 04 september 2012 - 17:43

veel sterkte, ik zou zeker alle de goeie tips opvolgen..... ik hoop dat je hem snel terug in je armen mag nemen !

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 04 september 2012 - 17:50

De moed niet opgeven Engeltje. Ons Mojito was ook ontsnapt en ze was nog nooit buiten geweest. Bovendien was dat in januari toen het een van de koudste dagen en nachten was van het jaar en was ze nog maar een 5 maanden oud. Ik heb direct flyers gemaakt en in de buurt gaan insteken. Na 4 dagen kreeg ik telefoon van de overburen dat ze bij hen in de garage zat. Waar ze ervoor gezeten heeft weet nienamd want die mensen hun garage staat vaak open (toen ook) dus ze kan er nog niet lang gezeten hebben. Chippen is ok, maar iedereen heeft niet het verstand om de politie te bellen of er mee naar een dierenarts te gaan om te kijken of de gevonden poes gechipt is.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 04 september 2012 - 18:46

De hoop niet opgeven hoor, hij kan zeker nog terug komen...kat van een collega was laatst ook een week lang weg, en is geen buiten kat...ineens stond ze weer voor de deur. En de kat van mijn vader is een keer 2 weken weggeweest.Flyers ophangen, rond vragen in de buurt, en blijven zoeken buiten.
Hoop dat hij snel weer terug is.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 04 september 2012 - 18:50

Blijven zoeken bij valavond dan is het minder druk buiten en komt hij mss af op je geroep. Vooral de moed niet opgeven, mijn zus haar kat is 6 maanden weg geweest en ze hebben ze ook terug gevonden. Rammel maar met zijn favoriet speeltje of snoepjes mss kan je hem daar mee lokken.
Het is nu wel één groot avontuur voor hem, alles nieuw, nieuwe geuren, een omgeving die hij niet kent dus hij zal mss wel effe plezier willen maken. Hopelijk krijgt hij grote honger en komt hij terug. :geluk: :geluk:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 04 september 2012 - 19:23

Zeker de moed niet opgeven Engeltje en volg al de goede raad die hier wordt gegeven .Ik hoop van harte dat je Tom snel mag vinden en hem weer alle liefde en knuffels kunt geven . :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 04 september 2012 - 19:27

Rosje is bij haar nieuwe eigenaars ook enkele dagen vermist geweest. Ik heb toen ook alle tips hierboven gedaan. Op sites, flyers, 's avonds gaan rondrijden met eten,...
Niets, noppes, nada!

En na een paar dagen kwam ze doodserieus, alsof er helemaal niets aan de hand was, weer bij deze mensen binnen gewandeld.

Dus niet opgeven!