Spring naar inhoud

- - - - -

Dikke tranen en veel verdriet - Flyers

• Log in om te reageren
110 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#76 Geplaatst 04 oktober 2012 - 13:37

Kaprice zei:

en het was me ook opgevallen, zoals Catherine zei, dat Engeltje russische is geworden
Ik had het al gezien, wist alleen niet welk land het was :)

Kaprice zei:

volgens mij allemaal opgezet spel om aandacht te krijgen...
krijg ik geen reactie op mijn discussie, of krijg ik geen stemmen op mijn foto's in de wedstrijden, ...
Nochtans zijn Engeltje haar topics altijd ambiance verzekerd hoor.  Denk da ze daar geen klagen over heeft :x

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 04 oktober 2012 - 15:26

Waar ik eigenlijk aan denk he, niet om iemand te beledigen of veroordelen. Zou het niet gewoon kunnen dat er bepaalde mensen op forums zitten, ook hier, die misschien iets minder begaafd zijn om het zo te zeggen? Bedoel, naast mn werk vroeger was er een beschutte werkplaats, die mensen leefden ook gewoon zoals iedereen in een eigen huis, hebben internet, huisdieren. En als je die tegen elkaar bezig hoorde, die redeneren over het algemeen nogal anders. Misschien is dat wel soms aan de hand? En dit is zeker niet kleinerend bedoeld, die mensen zijn niet minder dan een ander. Maar ik denk dat hier soms wel eens aan gedacht kan worden? Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is maar toen ik vorige topics ging zoeken zoals de hele discussie welk ras de nieuwe kitten is, kwam dit in mn gedachten.

Hopelijk is die poes goed terecht gekomen of word er nog naar gezocht uiteraard.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#78 Geplaatst 04 oktober 2012 - 19:26

Eibhlin zei:

Waar ik eigenlijk aan denk he, niet om iemand te beledigen of veroordelen. Zou het niet gewoon kunnen dat er bepaalde mensen op forums zitten, ook hier, die misschien iets minder begaafd zijn om het zo te zeggen? Bedoel, naast mn werk vroeger was er een beschutte werkplaats, die mensen leefden ook gewoon zoals iedereen in een eigen huis, hebben internet, huisdieren. En als je die tegen elkaar bezig hoorde, die redeneren over het algemeen nogal anders. Misschien is dat wel soms aan de hand? En dit is zeker niet kleinerend bedoeld, die mensen zijn niet minder dan een ander. Maar ik denk dat hier soms wel eens aan gedacht kan worden? Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is maar toen ik vorige topics ging zoeken zoals de hele discussie welk ras de nieuwe kitten is, kwam dit in mn gedachten.

Hopelijk is die poes goed terecht gekomen of word er nog naar gezocht uiteraard.

Euhmmmmm....... :o
Een beetje grof toch, hoor!
Nog steeds een kattenforum met vogels van diverse pluimage, jong, oud, dik, dun, gek, saai, slim, minder intelligent en ga zo maar door.
Niet op de man spelen, daar kan ik niet tegen.
Verder wil ik het wel per PB over hebben.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 04 oktober 2012 - 19:31

kiki zei:

Euhmmmmm....... :o
Een beetje grof toch, hoor!
Nog steeds een kattenforum met vogels van diverse pluimage, jong, oud, dik, dun, gek, saai, slim, minder intelligent en ga zo maar door.
Niet op de man spelen, daar kan ik niet tegen.
Verder wil ik het wel per PB over hebben.

Ik speel niet op de man, ik zeg gewoon dat men er niet steeds direct van uit kan gaan dat iemand met opzet bepaalde dingen doet of niet altijd even vlug met iets weg is. Dit gezien wat hiervoor gezegd is. Ik ken die persoon ook niet daarom dat ik ook zeg dat dit niet percee zo hoeft te zijn, kheb het meer over algemeen als dit soort discussies gevoerd worden. Niet iedereen redeneert het zelfde toch? Ik ken personen in die situatie en gezien hier nogal wat gezegd werd dat er met de wind mee gedraaid werd en gegevens veranderen zonder duidelijke reden. Je moet met alles rekening houden he en ik zou niet weten waar ik dit anders kon vragen.

Bewerkt door Eibhlin, 04 oktober 2012 - 19:33.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#80 Geplaatst 04 oktober 2012 - 19:41

Evyke81 zei:

Ik had het al gezien, wist alleen niet welk land het was :)

Nochtans zijn Engeltje haar topics altijd ambiance verzekerd hoor. Denk da ze daar geen klagen over heeft :x

Ja he, altijd amusant :dancer:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#81 Geplaatst 04 oktober 2012 - 19:48

Eibhlin zei:

Ik speel niet op de man, ik zeg gewoon dat men er niet steeds direct van uit kan gaan dat iemand met opzet bepaalde dingen doet of niet altijd even vlug met iets weg is. Dit gezien wat hiervoor gezegd is. Ik ken die persoon ook niet daarom dat ik ook zeg dat dit niet percee zo hoeft te zijn, kheb het meer over algemeen als dit soort discussies gevoerd worden. Niet iedereen redeneert het zelfde toch? Ik ken personen in die situatie en gezien hier nogal wat gezegd werd dat er met de wind mee gedraaid werd en gegevens veranderen zonder duidelijke reden. Je moet met alles rekening houden he en ik zou niet weten waar ik dit anders kon vragen.

Ik ben opgegroeid bij personen met een mentale beperking. Nu is het ook mijn job geworden :heart: .
Deze discussie is met Engeltje al gevoerd. Ik heb er mijn eigen mening over die ik gerust via pb wil delen. Natuurlijk zijn er personen met alle soorten intelligentie hier op het forum (en op andere fora). Maar Engeltje heeft professionele hulp nodig. Maar ook dan mag ze natuurlijk hier op het forum komen!!! Ik zeg niet dat dit niet mag.
De meeste mensen ergeren zich gewoon aan een bepaald karakterkenmerk. En dat is dat ze struisvogel speelt en ja... liegt.

Weet je... Ookal heeft een persoon een mentale beperking, psychologische problemen (nee Engeltje, ik heb het niet over jou, ik praat algemeen), dan nog moet je hem/haar geen rad voor hun ogen draaien. De waarheid moet gezegd worden. Dus als wij vinden dat het geen raskat is (omdat dit OVERDUIDELIJK is), is het ons recht om dit te melden.

Maar ik begrijp wel waar je naar toe wil en natuurlijk moeten wij daar rekening mee houden. Toch zal ik de discussie 'al dan niet raskat zijnde' op dezelfde manier voeren eender welke intelligentie een persoon heeft.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 04 oktober 2012 - 19:56

dolfjeweerwolfje zei:

Ik ben opgegroeid bij personen met een mentale beperking. Nu is het ook mijn job geworden :heart: .
Deze discussie is met Engeltje al gevoerd. Ik heb er mijn eigen mening over die ik gerust via pb wil delen. Natuurlijk zijn er personen met alle soorten intelligentie hier op het forum (en op andere fora). Maar Engeltje heeft professionele hulp nodig. Maar ook dan mag ze natuurlijk hier op het forum komen!!! Ik zeg niet dat dit niet mag.
De meeste mensen ergeren zich gewoon aan een bepaald karakterkenmerk. En dat is dat ze struisvogel speelt en ja... liegt.

Weet je... Ookal heeft een persoon een mentale beperking, psychologische problemen (nee Engeltje, ik heb het niet over jou, ik praat algemeen), dan nog moet je hem/haar geen rad voor hun ogen draaien. De waarheid moet gezegd worden. Dus als wij vinden dat het geen raskat is (omdat dit OVERDUIDELIJK is), is het ons recht om dit te melden.

Maar ik begrijp wel waar je naar toe wil en natuurlijk moeten wij daar rekening mee houden. Toch zal ik de discussie 'al dan niet raskat zijnde' op dezelfde manier voeren eender welke intelligentie een persoon heeft.
Mijn moeder doet de zelfde job ongeveer denk ik :)

Uiteraard moeten die ook gerust de waarheid verteld worden maar soms denk ik dat niet altijd iedereen daar rekening met houd of er aan denkt. Geen idee of er een andere soort aanpak kan zijn om iets duidelijk te maken. Wel heb ik al gemerkt dat als je sommige personen iets zegt dat ze dan koppig volhouden aan hun standpunt, al weten ze dat ze fout zitten, maar te fier om toe te geven. Ik zit ook op nog enkele andere fora waar dit soort zaken ook wel eens gebeurd. Wel jammer natuurlijk dat iemand geen hulp wil aanvaarden als die geboden word.

Hopelijk gaat het met de toekomstige poes dan wel goed. Je bent tenslotte op een kattenforum voor hulp bij je katten. Als iedereen alles zelf zou weten zaten we hier niet :)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 04 oktober 2012 - 19:59

:off: Asjeblief seg! Het gaat hier nog steeds om iemand die haar kat kwijt is en jullie gebruiken deze topic om openlijk te roddelen! Wil hier asjeblief een Mod een einde aan maken?? Ik zou het vreselijk vinden zouden jullie zoiets over mij posten en ik weet zeker dat dit ook geldt voor jullie! Genoeg is genoeg!
All you need is love...and a cat! :love3:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 04 oktober 2012 - 20:00

Eibhlin zei:

Mijn moeder doet de zelfde job ongeveer denk ik :)

Uiteraard moeten die ook gerust de waarheid verteld worden maar soms denk ik dat niet altijd iedereen daar rekening met houd of er aan denkt. Geen idee of er een andere soort aanpak kan zijn om iets duidelijk te maken. Wel heb ik al gemerkt dat als je sommige personen iets zegt dat ze dan koppig volhouden aan hun standpunt, al weten ze dat ze fout zitten, maar te fier om toe te geven. Ik zit ook op nog enkele andere fora waar dit soort zaken ook wel eens gebeurd. Wel jammer natuurlijk dat iemand geen hulp wil aanvaarden als die geboden word.

Hopelijk gaat het met de toekomstige poes dan wel goed. Je bent tenslotte op een kattenforum voor hulp bij je katten. Als iedereen alles zelf zou weten zaten we hier niet :)

Die Russische vlag zal de Nederlandse moeten voorstellen veronderstel ik.

Dat is het net! Je zit op een forum om hulp te vragen/bieden aan andere mensen. Engeltje komt keer op keer hulp vragen, maar slaagt alle goede commentaren in de wind.

Ik ben van mening dat de aanpak zeer belangrijk is, maar de waarheid mag niet verzwegen worden. Watjes horen thuis in een badkamer/apotheekkast. Niet onder de voeten van personen. Schieten ze niets mee op.
Niemand kent haar (of hem??,) persoonlijk en een forum maakt dit des te moeilijker.
Ik weet zelf goed genoeg dat wat wij ook zeggen tegen Engeltje niets uithaalt. Ze zal keer op keer haar eigen zin doen en wat ze ook komt vragen, haar antwoord heeft ze zelf al lang klaar en daar wijkt ze niet van af.

Nu stop ik voor ik dingen zeg die niet thuishoren in het openbaar.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 04 oktober 2012 - 20:03

Ilona_13 zei:

:off: Asjeblief seg! Het gaat hier nog steeds om iemand die haar kat kwijt is en jullie gebruiken deze topic om openlijk te roddelen! Wil hier asjeblief een Mod een einde aan maken?? Ik zou het vreselijk vinden zouden jullie zoiets over mij posten en ik weet zeker dat dit ook geldt voor jullie! Genoeg is genoeg!

Wij roddelen toch niet. Niets is verborgen voor Engeltje. Wij geven gewoon onze mening.
Is het zo erg dat er vragen rijzen hierover? Ik vind van niet?

Ik vind het een terecht vraag van E. Ze roddelde absoluut niet, stelde gewoon een vraag in voordeel (!!) van Engeltje.

Trouwens heeft ze dit zelf al meermaals aangehaald en vaak zet ze heel haar medische geschiedenis op het forum. Dus ik denk niet dat wij roddelen.

En ja, het gaat over iemand die haar kat kwijt is en dat is supererg.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 04 oktober 2012 - 20:08

@ Ilona,

Ik heb nergens effectief gezegd dat Engeltje een mentale beperking/psychologische problemen heeft.

E. stelde een vraag en ik heb erop geantwoord.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 04 oktober 2012 - 20:09.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#87 Geplaatst 04 oktober 2012 - 20:19

En daarmee zei ik ook niet dat het zo is he :) groot verschil. Ik zeg gewoon, zo dingen kunnen voor komen en daar kan niemand wat aan doen, daarmee is niet gezegd dat het zo is. Aangezien ze ook zelf zegt een depressie gehad te hebben kan het prima zijn dat iemand niet altijd goed in staat is iets te plaatsen of te aanvaarden als er wat gezegd word.

De hele discussie was trouwens een pagina geleden al volledig afgeweken van het oorspronkelijk bericht.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 04 oktober 2012 - 20:34

Ik wil hier graag nog 1 ding over zeggen en dan blijf ook ik on-topic.

Even zeggen dat dit NIET over Engeltje gaat, maar gewoon een algemene conclusie die ik heel vaak merk.
Weet je wat ik zo frapant vindt? Wanneer mensen over intelligente mensen , hoogbegaafde personen, normale intelligentie,... praten, kraait geen haan hierover.
Maar o wee je praat over personen die een mindere intelligentie hebben! Dan gaan veel personen op hun achterste poten staan.
(Ook hier doel ik niet op jou Ilona, ook weer iets dat ik vaak opmerk)
Ik begrijp dat niet! Dit onderwerp wordt altijd in alle talen vermeden? Dat lijkt me pas discriminerend, niet? Ze zeggen altijd 'Die zijn niets minder waard dan ons!' Waarom wordt er dan in alle talen over gezwegen en is het niet gepast daarover te praten?
De maatschappij is nog altijd niet vertrouwd met deze doelgroep.

Wie zegt dat wij 'normaal' zijn? Wie bepaald dat? De maatschappij en wie zijn dat?? Wij.

Nu moet ik wel zeggen dat dit onderwerp voor mij zeer normaal is en ik er ook geen problemen mee heb om erover te praten. Maar voor de maatschappij is het dit blijkbaar nog wel... spijtig.
De 'zogenaamde normale' personen zouden nog veel kunnen leren van hen!

Dat wilde ik effe kwijt. :)

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 04 oktober 2012 - 20:37.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 04 oktober 2012 - 20:39

dolfjeweerwolfje zei:

Ik wil hier graag nog 1 ding over zeggen en dan blijf ook ik on-topic.

Even zeggen dat dit NIET over Engeltje gaat, maar gewoon een algemene conclusie die ik heel vaak merk.
Weet je wat ik zo frapant vindt? Wanneer mensen over intelligente mensen praten, hoogbegaafde personen, normale intelligentie,... praten, kraait geen haan hierover.
Maar o wee je praat over personen die een mindere intelligentie hebben! Dan gaan veel personen op hun achterste poten staan.
(Ook hier doel ik niet op jou Ilona, ook weer iets dat ik vaak opmerk)
Ik begrijp dat niet! Dit onderwerp wordt altijd in alle talen vermeden? Dat lijkt me pas discriminerend, niet?
De maatschappij is nog altijd niet vertrouwd met deze doelgroep.

Wie zegt dat wij 'normaal' zijn? Wie bepaald dat? De maatschappij en wie zijn dat?? Wij.

Dat wilde ik effe kwijt. :)

Klopt, daarom ook dat ik eerst een hele tijd getwijfeld had dit aan te halen en het zo goed mogelijk probeerde uit te leggen. Maar ik dacht je weet nooit dat je er toch iemand met helpt, aan de andere kant toch schrik voor boze reacties ofzo maarja, dit word blijkbaar als slechte eigenschap aanzien terwijl er een heleboel mensen met wat een beperking genoemd word best heel vriendelijke en open mensen zijn.
Maar goed, terug on topic zeker :)

Bewerkt door Eibhlin, 04 oktober 2012 - 20:40.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#90 Geplaatst 04 oktober 2012 - 20:44

Ilona_13 zei:

Ga eens al de topics lezen die engeltje hier gepost heeft op ks dan zal je wel anders gaan denken erover.
We geven raad en ze luisterd niet.
We hebben ettelijke keren haar opgemonterd, waarom?? Begin het me af te vragen het verandert toch niet ze zegt en doet toch steeds het tegenovergestelde.
Als je aandacht zoekt op deze manier ga dan op het marktplein staan en roep het daar uit dan krijg je aandacht. Sorry maar na al die topics zijn we het een beetje beu. :evil: