Spring naar inhoud

- - - - -
Abessijn

Glendoveer Anika of Ury's Legend

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 07 september 2012 - 07:18

ik besef nu dat ik eigenlijk nog geen topic voor deze schitterende lieve kleine meid heb aangemaakt.
Zij vormt een apart onderdeel van mijn fokprogramma.  Zij is een 38 poesje en zal doorgaans ook in het 38 programma gebruikt worden alhoewel ik wel van plan ben ook een nestje met haar en Maicis te doen.
Vanuit Canada is mij op het hart te gedrukt met deze lijn zeker geen pil te gebruiken omdat uit ervaring ginds gebleken is dat zij nadien steriel worden.

Anika is zachter en lichter van kleur.  Haar ticking daarentegen vind ik weer beter, misschien omdat ik meer contrast zie maar het belangrijkste is dat zij onvoorstelbaar lief is een echte kroelkip

Bijgevoegde thumbnails

• Anika27.jpg
  • Anika26.jpg
  • Anika25.jpg
  • Anika21.jpg
  • Anika23.jpg

Bewerkt door Randa, 23 augustus 2013 - 13:36.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 september 2012 - 07:25

Zo mooi :loveshower: :loveshower: Die laatste foto is super :LOL:

Ik snap wel niet wat je bedoelt met "38 poesje en in het 38 programma gebruikt worden" :oops: ?
banner

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 07 september 2012 - 09:10

Ik vind Anika echt zooooooo mooooooooi..... :hart: :hart: :hart: ze heeft een speciaal kopje wat ik heel graag zie bij de abessijn! :love4:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 07 september 2012 - 09:35

hééél mooie meid, vind dat jij stuk voor stuk prachtige katjes hebt, had van dit ras nog nooit gehoord tot hier op KS. :heart:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 07 september 2012 - 10:20

hilleke zei:

hééél mooie meid, vind dat jij stuk voor stuk prachtige katjes hebt, had van dit ras nog nooit gehoord tot hier op KS. :heart:

ik heb de abessijnen ook zo een 5 tal jaren geleden leren kennen, totdan was ik volkomen gek van de Siamees, maar één Aby'tje in huis en was verloren!
Vooral hun karakter spreekt mij aan en ook hun intelligentie.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 september 2012 - 15:36

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 10 september 2012 - 09:59

mooie Anika :love3:

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 september 2012 - 10:11

Ze is prachtig :LOL: ben gek op langharige katjes, maar ik denk dat qua kortharige ik dit wel een van de mooiste rassen vind :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 13 september 2012 - 22:38

ook nog enkele foto's van Anika ook zij begint een heel mooie kleur te krijgen.  

Bijgevoegde thumbnails

• Anika-02.jpg
  • Zuva-and-Anika.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 20 september 2012 - 11:14

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 22 september 2012 - 15:14

:love3:

Siggy2311
Siggy2311
  • 144 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 04 november 2014 - 21:39

Oh, wat zijn ze mooi! :) Zou er toch ooit graag eentje hebben, maar ik weet niet of het wel zo'n goed idee is met mijn luierikjes... Spooky is wel wat speelser dan Floempie, maar die lijkt zich het best te amuseren als ze alleen speelt. Floempie lijkt dan weer wel te houden van een spelletje met een andere kat, maar die is liever lui dan moe... :d
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 05 januari 2015 - 19:04

Aby'tjes zijn heel speels en zetten de meeste poesjes aan tot spelen

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Abessijn