Spring naar inhoud

- - - - -

katertje erbij

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Brenda_*
Guest_Brenda_*

#1 Geplaatst 03 augustus 2009 - 12:40

Hoihoi allemaal!

Ik zit met een dilemma, nou ja vind ik!
De fokker waar mijn birmaan vandaan komt (ruim een jaar nu) heeft weer een kitten en laat dat nou net een sealpoint katertje zijn die ik er nog zo graag bij wil hebben! Dus ik ben helemaal blij!
Maar..... mijn vriend vind dat 1 genoeg is, maar ik wil hem zo graag hebben en ben nu dus op zoek naar goede argumenten om hem over te halen. Ik heb al gezegd dat het voor Dev gewoon gezelliger is als hij samen met een vriendje is en ook dat het dan makkelijker is om er 2 thuis te laten dan 1. Ik weet echt niet hoe ik het nu aan moet pakken. Mijn vriend denkt dat 2 het huis afbreken en ik weet zeker dat als er nog eentje bij si hij het echt wel leuk vind!
Ik hoop dat jullie nog wat weten!

Groetjes Brenda

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2009 - 12:50

2 breken het huis zelfs minder af dan 1 ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 augustus 2009 - 12:53

Voor sommige is een 2de poezel de perfecte oplossing, bij andere is de poezel beter als enige kat, Dev ziet er mij nu niet direct dominant uit, dat kan soms wel een probleem zijn met een nieuwkomertje. Is Dev gelukkig nu?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 augustus 2009 - 12:56

Ik vind ook niet dat 2 meer het huis afbreken dan 1. In tegenstelling. Doordat ze met twee zijn gaan ze gezelschap bij elkaar zoeken en niet door vb. aan de zetels te krabben. Bij goed opgevoedde katten (zoals de mijne :d ) heb je er zeker niet meer problemen mee dan met 1. Ik merk hier geen verschil.
Wat je wel hebt, is dat ze soms met elkaar spelen en daar het nodige haargepluk en achter elkaar rennen bij zit :x
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 03 augustus 2009 - 13:07

Misschien dat je voor jezelf eens een lijstje kan maken met alle voor- en nadelen van nog een katje erbij en dan kijken wat er doorweegt. En je moet inderdaad goed kijken naar de kat die je nu hebt: hoe gaat die zich voelen als er nog eentje bij komt.
Ik kan voor mezelf spreken dat ik steeds goed heb nagedacht toen er weer eentje bij komt (ook als zijn ze vrij vlot na elkaar gekomen). Ik kan ook nog altijd dromen van nog eentje erbij en als ik hier de verhalen lees van de poezels die moeten herplaatst worden, denk ik direct: waarom niet?
Waarom niet? Omdat ik mezelf gelukkig mag prijzen dat hier alles heel goed gaat.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 augustus 2009 - 14:23

Met een speelkameraadje erbij gaat je poes zich minder gemakkelijk vervelen en dus ook minder gemakkelijk kattekwaad uithalen. Qua verzorging is 2 zeker niet meer werk dan 1 poes hoor en als ze veel alleen is als jullie werken zijn is een kameraadje zeker ook leuk voor haar. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Brenda_*
Guest_Brenda_*

#7 Geplaatst 03 augustus 2009 - 14:44

Devon is een hele makkelijke kat, tijdje geleden is hij mee geweest naar vrienden van ons die net een kat hebben en hij zit eerst wel een beetje te blazen(deden ze allebei) en daarna waren ze mooi achter elkaar aan aan het zitten, heel leuk om te zien.
Denk dat mijn vriend bang is dat hij dan niet meer bij hem komt liggen en niet meer met ons mee wilt naar bed

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 augustus 2009 - 14:46

Brenda zei:

Devon is een hele makkelijke kat, tijdje geleden is hij mee geweest naar vrienden van ons die net een kat hebben en hij zit eerst wel een beetje te blazen(deden ze allebei) en daarna waren ze mooi achter elkaar aan aan het zitten, heel leuk om te zien.
Denk dat mijn vriend bang is dat hij dan niet meer bij hem komt liggen en niet meer met ons mee wilt naar bed

Dat zou ook wel eens kunnen, soms verbergen ze de echte reden achter een drogreden. Het lijkt me ook niet echt logisch te zeggen dat ze nog meer het kot zouden afbreken. Zoals hier al eerder gezegd is, ze hebben elkaar om zich op af te reageren en geen onschuldige boekenkast ofzo :roll: :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Brenda_*
Guest_Brenda_*

#9 Geplaatst 03 augustus 2009 - 14:53

Ik geloof niet dat Devon ooit het huis zou afbreken, het is zo eenlief zacht beestje waar geen kwaad in zit. Dus daar ben ik ook helemaal niet bang voor, mij lijkt het juist voor Devon heel leuk als hij er een maatje bij heeft! Moet toch maar eens even een goed woordje praten met me vriend en maar gewoon zeggen dat ik er nog eentje bij haal hahaha

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 03 augustus 2009 - 23:20

Brenda zei:

Wees gerust: na een paar dagen liggen er twee in je bed!!! :ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 03 augustus 2009 - 23:30

Idd, hier liggen er vaak 4 bij ons in bed.. Webben speciaal daarvoor een groter bed gekocht :LOL:

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#12 Geplaatst 03 augustus 2009 - 23:38

Mijne vriend wilde eerst ook maar een kat, maar sinds we de twee jongste in huis hadden (twee broers wel) merkten we direct de voordelen op!!!! Ze spelen met elkaar, wassen elkaar op plekjes waar ze zelf niet bij kunnen, slapen samen. Ze houden echt elkaar bezig! Je kat (en jijzelf :d ) zullen er wel bij  varen!  En je hebt er echt niet meer werk door!

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#13 Geplaatst 03 augustus 2009 - 23:50

In het begin hadden we ook zoiets van 1 poes is voldoende, tot we op den duur zoiets hadden van, oké misschien een speelkameraadje zoeken voor ons dipsie, dat zou wel leuk zijn voor haar, en inderdaad onze tweede kwam, dat viel allemaal 100% mee, en na de tweede kwam onze derde poes, en dat was toch wel echt het maximum, tot we verliefd werden op een main coontje dus nu zitten we met 4 poezels en ik heb er nog geen seconde spijt van.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 03 augustus 2009 - 23:57

Zo dachten wij er ook over vroeger en nu 2 weken geleden zijn we nr 5 gaan halen. Omdat Bébé 11 maanden ergens een speelvriendje miste, de andere katten zijn 18j en 2 van 5j dus die hadden minderzin om te ravotten door het hele huis. Dus hebben we Lily een persje bij gehaald van 5 maanden. Bébé is gelukkig met zijn vriendinnetje en wij ook nu springt hij minder naar ons om te spelen. En idd. binnenkort liggen er 2 in je bed en naast je in de zetel. :thumb:  

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 04 augustus 2009 - 07:10

Santos is hier nog maar de derde dag vandaag en nu merk ik toch wel dat ze met elkaar beginnen te ravotten en achter elkaar door het huis rennen.. Terwijl ervoor liep Bo hier alleen rond te spurten (of ik er soms achter :ha ).. Ik zou zeker voor een tweede poezie gaan als je vriend ermee akkoord is. We moeten hier zelf nog altijd veel ontdekken van de voordelen van twee katten in plaats van één, maar van zodra de acceptatie volledig rond is, ben ik benieuwd naar meer ;)

Geplaatste afbeelding