Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#1 Geplaatst 20 februari 2009 - 15:42

In dit topic kan je vertellen welke kattenbakvulling je gebruikt (of in het verleden gebruikt hebt) en wat je er van vond.

Ik gebruik momenteel Golden Grey Master en ben hier wel tevreden van.
Wel is het zo fijn dat het makkelijk blijft kleven, maarja ik heb een matje gelegd voor bij het uitstappen van de kattenbak en zo valt het goed mee.

Hiervoor gebruikte ik Cat's Best Eco Plus kattengrit. Hier was ik ook wel tevreden van maar je vond dat hout rond heel de bak terug en verder dan dat ook :) Pluspunt was wel dat het erg lang meeging vond ik en dat je het gewoon in de compostbak mag gooien of door de wc kan spoelen :)

Bewerkt door poezemannen, 21 juli 2009 - 20:05.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 20 februari 2009 - 15:49

Ik gebruik Pet Plus (natuur) en ben hier erg tevreden over.
Wat ik iets minder goed vind, is dat het wel wat rond de bak kan liggen. Maar dat is natuurlijk makkelijk op te kuisen.
Nog een nadeel is dat het gewoon bij huisvuil gesmeten wordt. De zakken gaan er zo van gaan wegen..

Hiervoor heb ik verschillende merken geprobeerd, van catsan tot huismerken van aldi, lidl en andere winkels.
De eerste ervaring met klontervormende vulling was voor mij dus een openbaring :ha
Ik heb ook Extreme Classic geprobeerd maar dat stonk hier erg rap.

Als ik kittens heb gebruik ik houtkorrels maar als ze ouder worden is het weer Pet Plus.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 20 februari 2009 - 15:59

Hier ook pet plus maar wel met babypoeder. Het geeft weinig vuil rond de bak en klonterd mooi. Je doet heel lang met een zak daar je de hoopjes er mooi kan uit scheppen vind ik. Geen geurhinder als de poezels op de bak geweest zijn.
Voor buiten heb ik gewoon kattenbakvulling van de Aldi, hier is het niet zo erg dat ze het mee uit de bak nemen omdat het buiten is, ook als het ruikt hinderd het buiten niet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:02

Ik gebruik nu Golden Grey Master. Ben er heel tevreden van. Of beter gezegd, de poezels zijn tevreden.

Hiervoor heb ik Pet Plus met babypoeder gebruikt. Ik was daar ook heel tevreden van tot dat ze de samenstelling veranderd hebben en toen trok het op niets meer. Het stonk na een tijdje, de klonters vielen uit mekaar en je deed er niet zo heel lang mee.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:06

Ik gebruik nu Extreme Classic voor in de Jumbo kattebak omdat die korrels iets grover zijn en vind dit ook makkelijker om het eruit te scheppen. Voor de andere 2 kleinere kattebakken gebruik ik nu momenteel Felino (stonden in reclame) maar die zijn nu op dus ga ik weer eens op zoek naar iets dat beetje schappelijk van prijs is en toch goed.

Vroeger gebruikte ik dat van den Aldi, met 1 poezel is dat te doen maar vanaf dat er 3 waren ben ik overgestapt naar klontvormig. Het is idd wel moeilijk dat je het in de gewone vuilzak moet dumpen, die worden idd loodzwaar, ik stop alles in een aparte vuilbak en ga eens luisteren bij het containerpark of ik het daar niet kwijt kan.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:32

mss stom maar ik ben persoonlijk wel heel content van het grit van de Lidl
het klontert redelijk goed en het stinkt eigenlijk ook niet, zeker als je de kattenbak regelmatig (lees 1 a 2 keer per dag) uitschept.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:37

Waarom is dat stom? De kattenkorrels van de Lidl die ik vroeger eens gebruikt heb, klonterden niet.
Zo ben ik ook helemaal niet tevreden over Extreme Classic. Andere mensen vinden dat dan weer het beste.. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:38

Ik gebruik Extreme Classic Babypoedergeur en ben hier heel tevreden over. Ik schep 2x per dag alle vuile dingen eruit en aangezien het goed klontert, gaat dat heel gemakkelijk. Het blijft wel gemakkelijk aan hun pootjes hangen waardoor ik dus ook meerdere keren per dag met mijn vuilblik en borstel of kruimeldief (maar hier zijn ze doodsbang van..) rondloop. En grootste nadeel vind ik zelf dat het enorm zwaar is voor in de vuilzak!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:49

Ik wil hier niet gaan zeggen dat het zand van de Aldi of Lidl slecht hé, begrijp me niet verkeerd. Ik vond gewoon persoonlijk dat met 3 poezels ik naar een andere oplossing moest zoeken want ik moest toen om de 2 dagen de volledige kattebak leegmaken en ik kan je verzekeren dat zo de vuilniszakken er rap doorgaan :o

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:51

M&M zei:

Ik wil hier niet gaan zeggen dat het zand van de Aldi of Lidl slecht hé, begrijp me niet verkeerd. Ik vond gewoon persoonlijk dat met 3 poezels ik naar een andere oplossing moest zoeken want ik moest toen om de 2 dagen de volledige kattebak leegmaken en ik kan je verzekeren dat zo de vuilniszakken er rap doorgaan :o

Daar kan ik inkomen, maar ik heb maar 1 kleine poezel, dus voor mij volstaat Lidl voorlopig :ha

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 20 februari 2009 - 16:54

Aldhissla zei:

Daar kan ik inkomen, maar ik heb maar 1 kleine poezel, dus voor mij volstaat Lidl voorlopig :ha

Voor 1 poezel vond ik dat ook nog te doen, ondertussen zijn het er bijna 6 dus kan ik zeker niet meer terug naar af :ha

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#12 Geplaatst 20 februari 2009 - 17:04

ik gebruik Felino

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 20 februari 2009 - 17:28

Ik gebruik Aldi en ben er zeer tevreden over, ik raap de kakjes alle dagen eruit en om de 3 dagen zet ik hem helemaal proper met kattenbakdeo eronder. 4 van de 5 poezen gaan meestal buiten hun behoeften doen maar bij nat en kou weer komen ze terug binnen om op de bak te gaan en dan om weer terug naar buiten te gaan.  :s

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#14 Geplaatst 20 februari 2009 - 17:38

Ik gebruik extreme classic met babypoeder en ben hier heel tevreden van

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 20 februari 2009 - 17:52

Na veel experimenteren houd ik het nu op Catsan, iets duurder maar gaat hééééééél lang mee vind ik. Geen geurtjes,drollekes uitscheppen en klaar. Ik doe hier met één pak een maand( 2 kattenbakken). En de andere twee, wat in de gang en boven staan, blijven nog langer staan.