Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#106 Geplaatst 06 juni 2009 - 21:44

kost me 25 € per 2.5 maand voor 4 katten

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#107 Geplaatst 06 juni 2009 - 21:58

ik ben van plan hem binnekort ook te testen
maar maak je hem elke week leeg en vul je dan bij of schepje gewoon eruit

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#108 Geplaatst 06 juni 2009 - 22:20

Ik vul gewoon bij om de zoveel dagen en om de drie weken schuur ik ze netjes uit.En dan zijn ze eigenlijk nog netjes!!!!!!!Is echt superspul hoor en ze waren er direct aan gewend!!!!!

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#109 Geplaatst 06 juni 2009 - 22:22

en van geur en buiten de bak , pootjes kleven ...

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#110 Geplaatst 06 juni 2009 - 23:09

De geur is heel goed,je ruikt ook geen urine en het blijft niet echt aan de pootjes hangen maar ze nemen wel mee uit de bak.Maar dat neem ik erbij,vegertje in de hand als ik er iets uithaal dan veeg ik de rest gewoon op.Is niet zoveel allleen bij Luna,maar die graaft altijd tot op de bodem,ze zou erdoor graven.......... :LOL:

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#111 Geplaatst 06 juni 2009 - 23:15

Joloka zei:

En wat gebruiken jullie dan? Want als het in de groene container mag, zie ik dat wel zitten.

Groetjes en bedankt,
Joloka

Wij gebruiken cat's best eco plus:

voortzetting van de productbeschrijving:

De tijd voor het reinigen en vullen van de kattenbak wordt tot een minimum gereduceerd, omdat Cat`s Best Eco Plus langer in de kattenbak blijven kan - dankzij de hoge geurbinding zonder vervelende geuren.
  • Extreem geurbindend
    Op natuurlijke wijze welriekend, zonder kunstmatige toevoegingen
  • Mag in de compostbak en is 100 % biologisch afbreekbaar:
    Cat`s Best Eco Plus is momenteel het enige kattengrit wat in de compostbak kan en biologisch afgebouwd kan worden. Daarom kunt u de inhoud van de kattenbak in de GFT-bak gooien (gelieve indien nodig op de plaatselijke afvalvoorschriften te letten). U kunt de dagelijks ontstane afvalklonten ook gewoon door de wc spoelen.
  • 100 % Zuivere plantenvezels:
    Voor de productie van Cat`s Best Eco Plus worden plantenvezels gebruikt, die van onbehandeld sparren- en vurenhout komen. Dit hout ontstaat continu nieu. Het gebruik van deze houtsoorten ondersteunt het behoud van natuurlijke, gezonde bossen.
  • Tot drie keer zo lang bruikbaar als normaal klontvormend kattengrit
  • Vochtopname van 7 keer het originele volume
  • Makkelijk te transporteren
  • Door het toilet af te voeren
    Cat`s Best Eco Plus wordt van natuurlijke plantenvezels gemaakt, die zich - net als WC-papier - al in de WC-pot in water oplossen en daarom noch in de rioolbuizen noch in de waterzuiveringsinstallatie problemen geven. Gelieve altijd met voldoende water naspoelen.
  • Fluweel zacht voor de poten

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#112 Geplaatst 07 juni 2009 - 08:47

Ja dat is dus voor ons ook zo,dit is een superspul!!!!!Raad het aan iedereen aan!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#113 Geplaatst 07 juni 2009 - 09:19

Kristel zei:

Ja dat is dus voor ons ook zo,dit is een superspul!!!!!Raad het aan iedereen aan!

idd het is echt super spul. Ik durfde het alleen niet zo heel goed zomaar door de wc te spoelen, heb het gisteren gedaan en ging goed :LOL: .
Verder doe ik het ook hetzelfde als bij jou en het is echt super zuinig in gebruik en geen nare geurtjes. Heb het nu ook al een paar keer aan mensen gevraagd die geen katten hebben en die zeggen ook dat je niks ruikt.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#114 Geplaatst 08 juni 2009 - 07:24

He, bedankt voor de info. Ik zal het dan toch maar eens uitproberen. Ik moet straks in de buurt zijn van Zoomart, hopelijk hebben ze het daar ook? En anders bestel ik het op Zooplus.

Merk nu dat ik voor Restafval €0,20 per kg moet betalen en voor GFT €0,12. Vroeger was dat laatste gratis??? Maar als het voor het milieu beter is en de katjes er tevreden van zijn: waarom niet he.

groetjes,
Joloka

Bewerkt door Joloka, 08 juni 2009 - 07:27.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#115 Geplaatst 08 juni 2009 - 07:35

ik heb het in de zoomart zien liggen en daar was het iets goedkoper meen ik me te herinneren

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#116 Geplaatst 08 juni 2009 - 09:07

Fleterna zei:

Wij gebruiken cat's best eco plus:

voortzetting van de productbeschrijving:

De tijd voor het reinigen en vullen van de kattenbak wordt tot een minimum gereduceerd, omdat Cat`s Best Eco Plus langer in de kattenbak blijven kan - dankzij de hoge geurbinding zonder vervelende geuren.
  • Extreem geurbindend
    Op natuurlijke wijze welriekend, zonder kunstmatige toevoegingen
  • Mag in de compostbak en is 100 % biologisch afbreekbaar:
    Cat`s Best Eco Plus is momenteel het enige kattengrit wat in de compostbak kan en biologisch afgebouwd kan worden. Daarom kunt u de inhoud van de kattenbak in de GFT-bak gooien (gelieve indien nodig op de plaatselijke afvalvoorschriften te letten). U kunt de dagelijks ontstane afvalklonten ook gewoon door de wc spoelen.
  • 100 % Zuivere plantenvezels:
    Voor de productie van Cat`s Best Eco Plus worden plantenvezels gebruikt, die van onbehandeld sparren- en vurenhout komen. Dit hout ontstaat continu nieu. Het gebruik van deze houtsoorten ondersteunt het behoud van natuurlijke, gezonde bossen.
  • Tot drie keer zo lang bruikbaar als normaal klontvormend kattengrit
  • Vochtopname van 7 keer het originele volume
  • Makkelijk te transporteren
  • Door het toilet af te voeren
    Cat`s Best Eco Plus wordt van natuurlijke plantenvezels gemaakt, die zich - net als WC-papier - al in de WC-pot in water oplossen en daarom noch in de rioolbuizen noch in de waterzuiveringsinstallatie problemen geven. Gelieve altijd met voldoende water naspoelen.
  • Fluweel zacht voor de poten

Je kunt dit verkrijgen bij Zoomart en bij zooplus, alé daar heb ik het altijd al gehaald.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#117 Geplaatst 08 juni 2009 - 20:36

Ben deze ochtend naar de ZOOMART geweest en daar noemde het Cat's best OCO plus. Is dat hetzelfde?
ik heb het nog niet meegebracht omdat ik eigenlijk geen gewicht mag dragen. Ik zal er dan eens met mijn ventje of de kids omgaan.
Nog een vraagje: hoe is het met de uitloop?

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#118 Geplaatst 08 juni 2009 - 20:40

Mirella zei:

Ik heb eens gegoogled, en blijkbaar is het enkel te bestellen via nederlandse sites..

Ik zou het ook willen proberen maar idd enkel te koop in Nederland. En de vraag is dan nog, willen de poezels op diene open kattenbak gaan.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#119 Geplaatst 13 juni 2009 - 16:28

OK. Vandaag heb ik het dan toch aangedurfd (met een heel klein hartje): nieuw kattenbakzand gekocht: cat's best oko-plus. Zita heeft al een plasje en een kakje gedaan :bravo: . Gabriël geniet van het buitenspelen dus is nog niet op de kattenbak geweest. Wordt vervolgd....

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#120 Geplaatst 13 juni 2009 - 16:31

Kristel zei:

Ik vul gewoon bij om de zoveel dagen en om de drie weken schuur ik ze netjes uit.En dan zijn ze eigenlijk nog netjes!!!!!!!Is echt superspul hoor en ze waren er direct aan gewend!!!!!

Dus als ik het goed begrijp: bijvullen indien nodig. Om de zoveel tijd uitwassen (bij mij is dat nu om de week) en dan doe je gewoon het oude er terug in? Of leeg je om de zoveel tijd sowieso heel de bak, gooit het oude weg en doet er nieuw in? (was bij mij ongeveer om de maand,...)

Geplaatste afbeelding