Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?
#107 Geplaatst 06 juni 2009 - 21:58
maar maak je hem elke week leeg en vul je dan bij of schepje gewoon eruit
#108 Geplaatst 06 juni 2009 - 22:20
#110 Geplaatst 06 juni 2009 - 23:09

#111 Geplaatst 06 juni 2009 - 23:15
Joloka zei:
Groetjes en bedankt,
Joloka
Wij gebruiken cat's best eco plus:
voortzetting van de productbeschrijving:
De tijd voor het reinigen en vullen van de kattenbak wordt tot een minimum gereduceerd, omdat Cat`s Best Eco Plus langer in de kattenbak blijven kan - dankzij de hoge geurbinding zonder vervelende geuren.
- Extreem geurbindend
Op natuurlijke wijze welriekend, zonder kunstmatige toevoegingen - Mag in de compostbak en is 100 % biologisch afbreekbaar:
Cat`s Best Eco Plus is momenteel het enige kattengrit wat in de compostbak kan en biologisch afgebouwd kan worden. Daarom kunt u de inhoud van de kattenbak in de GFT-bak gooien (gelieve indien nodig op de plaatselijke afvalvoorschriften te letten). U kunt de dagelijks ontstane afvalklonten ook gewoon door de wc spoelen. - 100 % Zuivere plantenvezels:
Voor de productie van Cat`s Best Eco Plus worden plantenvezels gebruikt, die van onbehandeld sparren- en vurenhout komen. Dit hout ontstaat continu nieu. Het gebruik van deze houtsoorten ondersteunt het behoud van natuurlijke, gezonde bossen. - Tot drie keer zo lang bruikbaar als normaal klontvormend kattengrit
- Vochtopname van 7 keer het originele volume
- Makkelijk te transporteren
- Door het toilet af te voeren
Cat`s Best Eco Plus wordt van natuurlijke plantenvezels gemaakt, die zich - net als WC-papier - al in de WC-pot in water oplossen en daarom noch in de rioolbuizen noch in de waterzuiveringsinstallatie problemen geven. Gelieve altijd met voldoende water naspoelen. - Fluweel zacht voor de poten
#112 Geplaatst 07 juni 2009 - 08:47
#113 Geplaatst 07 juni 2009 - 09:19
Kristel zei:
idd het is echt super spul. Ik durfde het alleen niet zo heel goed zomaar door de wc te spoelen, heb het gisteren gedaan en ging goed

Verder doe ik het ook hetzelfde als bij jou en het is echt super zuinig in gebruik en geen nare geurtjes. Heb het nu ook al een paar keer aan mensen gevraagd die geen katten hebben en die zeggen ook dat je niks ruikt.
#114 Geplaatst 08 juni 2009 - 07:24
Merk nu dat ik voor Restafval €0,20 per kg moet betalen en voor GFT €0,12. Vroeger was dat laatste gratis??? Maar als het voor het milieu beter is en de katjes er tevreden van zijn: waarom niet he.
groetjes,
Joloka
Bewerkt door Joloka, 08 juni 2009 - 07:27.
#115 Geplaatst 08 juni 2009 - 07:35
#116 Geplaatst 08 juni 2009 - 09:07
Fleterna zei:
voortzetting van de productbeschrijving:
De tijd voor het reinigen en vullen van de kattenbak wordt tot een minimum gereduceerd, omdat Cat`s Best Eco Plus langer in de kattenbak blijven kan - dankzij de hoge geurbinding zonder vervelende geuren.
- Extreem geurbindend
Op natuurlijke wijze welriekend, zonder kunstmatige toevoegingen - Mag in de compostbak en is 100 % biologisch afbreekbaar:
Cat`s Best Eco Plus is momenteel het enige kattengrit wat in de compostbak kan en biologisch afgebouwd kan worden. Daarom kunt u de inhoud van de kattenbak in de GFT-bak gooien (gelieve indien nodig op de plaatselijke afvalvoorschriften te letten). U kunt de dagelijks ontstane afvalklonten ook gewoon door de wc spoelen. - 100 % Zuivere plantenvezels:
Voor de productie van Cat`s Best Eco Plus worden plantenvezels gebruikt, die van onbehandeld sparren- en vurenhout komen. Dit hout ontstaat continu nieu. Het gebruik van deze houtsoorten ondersteunt het behoud van natuurlijke, gezonde bossen. - Tot drie keer zo lang bruikbaar als normaal klontvormend kattengrit
- Vochtopname van 7 keer het originele volume
- Makkelijk te transporteren
- Door het toilet af te voeren
Cat`s Best Eco Plus wordt van natuurlijke plantenvezels gemaakt, die zich - net als WC-papier - al in de WC-pot in water oplossen en daarom noch in de rioolbuizen noch in de waterzuiveringsinstallatie problemen geven. Gelieve altijd met voldoende water naspoelen. - Fluweel zacht voor de poten
Je kunt dit verkrijgen bij Zoomart en bij zooplus, alé daar heb ik het altijd al gehaald.
#117 Geplaatst 08 juni 2009 - 20:36
ik heb het nog niet meegebracht omdat ik eigenlijk geen gewicht mag dragen. Ik zal er dan eens met mijn ventje of de kids omgaan.
Nog een vraagje: hoe is het met de uitloop?
#118 Geplaatst 08 juni 2009 - 20:40
Mirella zei:
Ik zou het ook willen proberen maar idd enkel te koop in Nederland. En de vraag is dan nog, willen de poezels op diene open kattenbak gaan.
#119 Geplaatst 13 juni 2009 - 16:28

#120 Geplaatst 13 juni 2009 - 16:31
Kristel zei:
Dus als ik het goed begrijp: bijvullen indien nodig. Om de zoveel tijd uitwassen (bij mij is dat nu om de week) en dan doe je gewoon het oude er terug in? Of leeg je om de zoveel tijd sowieso heel de bak, gooit het oude weg en doet er nieuw in? (was bij mij ongeveer om de maand,...)