Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#121 Geplaatst 13 juni 2009 - 22:42

Ik vul gewoon bij en om de drie weken alles eruit en vers erin.Het oude (is dan ook niet meer zoveel,kijk het wat uit,als ik weet dat ik volledig ga verversen,vul ik een dagje of 3 niet meer bij.)gaat in de buitenbak in de kattenren,die gebruiken ze echt maar zelden.Het is dan eigenlijk nog zeker netjes genoeg hoor,is dat niet dan gaat het in de container.Dat is gewoon teveel dan om door te spoelen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#122 Geplaatst 14 juni 2009 - 09:40

Bedankt!!!

Geplaatste afbeelding

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#123 Geplaatst 16 juni 2009 - 11:27

We zijn nu ondertussen ook overgeschakeld naar kattenbakvulling van cat's best (oko plus). Dat is volledig afbreekbaar en kunnen we op de composthoop doen.
Dus ons probleem met te zware vuilniszakken is normaal gezien opgelost.

Bewerkt door AnnDB, 16 juni 2009 - 13:00.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 16 juni 2009 - 12:38

Wij gebruiken sinds een maand ongeveer ook Oko Plus en ik moet zeggen dat het tot nu toe 1 van de betere is, zuinig in gebruik, het klontert goed, blijft vrij goed ruiken. De katjes zijn er ook dol op. We zijn er op gekomen via enkel en alleen goeie reviews te lezen op Zooplus. Golden Grey Master is een echte ramp in vergelijking met dit.

Wij probeerden voordien zoveel mogelijk door de wc te krijgen (lees: stampen soms), maar tegenwoordig proberen we het gewoon via een emmer die we opvullen en als die vol is (wat dus zo goed als dagelijks is) doen we die in de afvalcontainer

Bewerkt door Spanishke, 16 juni 2009 - 12:43.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#125 Geplaatst 16 juni 2009 - 12:57

Spanishke zei:

Wij gebruiken sinds een maand ongeveer ook Oko Plus en ik moet zeggen dat het tot nu toe 1 van de betere is, zuinig in gebruik, het klontert goed, blijft vrij goed ruiken. De katjes zijn er ook dol op. We zijn er op gekomen via enkel en alleen goeie reviews te lezen op Zooplus. Golden Grey Master is een echte ramp in vergelijking met dit.

Wij probeerden voordien zoveel mogelijk door de wc te krijgen (lees: stampen soms), maar tegenwoordig proberen we het gewoon via een emmer die we opvullen en als die vol is (wat dus zo goed als dagelijks is) doen we die in de afvalcontainer

Dus dat mag in zo een groene afvalbak?

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#126 Geplaatst 16 juni 2009 - 13:00

M&M zei:

Dus dat mag in zo een groene afvalbak?

jep, is volledig biologisch afbreekbaar

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#127 Geplaatst 16 juni 2009 - 13:26

Gft kan, voorlopig heeft mijn vriend het blijkbaar in de zwarte gedaan omdat die toch weg moest. Wc is ook een optie

Bewerkt door Spanishke, 16 juni 2009 - 13:30.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#128 Geplaatst 17 juni 2009 - 15:51

In de provincie Antwerpen is het het interessantste om een GFT-bak te kopen eigenlijk. Zeker als je een tuin te onderhouden hebt, doet dat veel. Wij gebruiken wel gft-zakjes (een kleintje per week) maar alle grotere afval gaat direct de bak in. Praktischer én goedkoper.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#129 Geplaatst 21 juni 2009 - 08:46

Het is mijn man dan toch gelukt om het kattenbakzand in het containerpark te droppen bij het bouwafval (maar weet niet of ze dat in het containerpark wel weten :oops: ). Maar dat zal wel een van de laatste keren zijn want er staat hier nog een klein beetje van de vorige zakken maar die worden dus niet meer gebruikt!!!
Cat's Best Eco Plus heeft mijn hart gestolen :love3:

Geplaatste afbeelding

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#130 Geplaatst 18 juli 2009 - 22:02

Ik vraag me soms af wat andere mensen doen met de kattebakhoopjes
en bolletjes , bij ons hier gebruiken we afval zakken en ik kan je verzekeren die weegt gelijk lood hoor als die mannen van de ophaling komen en ze nemen de zak mee zie ik ze zo denken amai wat zit hier allemaal in zijn er nog mensen met dat probleem? het is natuurlijk vooral
bij het klontervormend kattebakzand  misschien toch eens denken aan iets anders

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#131 Geplaatst 18 juli 2009 - 22:04

Wel ja, ik gooi ze ook gewoon in de vuilzak. Ze wegen hier dan ook dikwijls als lood! Heb al paar keer schrik gehad dat ze ze niet zouden meenemen.. :oops:
Ben dan sinds kort Eco's Best aan het proberen..dit is natuurlijk en mag in kleine hoeveelheden in het toilet en mag ook in het composteervat dus lijkt me wel heel interessant.
Ben stilaan aan het overschakelen daarop..rustig aan..zowel voor mij als voor de poezels want het is wel een volledig ander product dan hetgene ik nu heb nl Extreme Classic...

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#132 Geplaatst 18 juli 2009 - 22:06

hier ook in de vuiniszak en soms ook zien we de mensen kijken van wat zit er hier in

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#133 Geplaatst 18 juli 2009 - 22:11

http://www.kattensit...-cats-best.html
http://www.kattensit...bakvulling.html

Groetjes,
Joloka

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#134 Geplaatst 18 juli 2009 - 22:17

Ik neem eerst een diepvrieszakje om te plasjes en de kakjes in te doen. Als dat vol is, vliegt het in de afvalzak.
Vroeger gebruikte ik extreme classic en die zakken wogen idd. enorm veel.
Sinds een week of twee gebruik ik cat's best oko plus en ik moet zeggen dat mijn zakjes minder rap vol zijn en de vuilniszakken de helft minder wegen.
Eigenlijk mag je cat's best ook in het toilet gooien, maar ik durf geen zo'n grote hoeveelheden door mijn toilet te smijten...
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#135 Geplaatst 18 juli 2009 - 22:30

Met mijn ene kater die dan ook nog eens buiten mag, gaan alle plasjes e.d. hier de wc in. (cat's best he) Als de bak volledig verschoond wordt, gaat het in de gft-bak. Ik heb zo'n bak op wieltjes dus dan valt het helemaal mee :)