Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#136 Geplaatst 18 juli 2009 - 23:00

Hier gaat alles ook de container in (restafval dus). We betalen telkens de vuilniswagen langskomt (ookal staat er niets buiten :evil: ) + per kg.
Dus ja...
Nu gaan ze met dit warme weer wel meer buiten, waardoor de kattenbak minder gewicht geeft. Ze gaan in onze moestuin (of in de serre), en dat vindt mijn vriend ook weer niet zo leuk.
Dus ja :) .

Guest_dacat_*
Guest_dacat_*

#137 Geplaatst 18 juli 2009 - 23:17

ik deponeer dat op men werk aangezien ik voor die firma werk mag ik dat gratis doen
( ik werk dus bij ivago )

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 20 juli 2009 - 21:01

Pff wat is dat hier met mij vandaag? Al twee topics geopend die al bestonden :oops: :oops: .. Het forum wordt dan ook zo groot hé.

Ontopic: Geeft Golden Grey veel uitloop?

Geplaatste afbeelding

Sjalot
Sjalot
  • 128 berichten
  • 8 katten

#139 Geplaatst 20 juli 2009 - 21:56

Wij gebruiken meestal de houtkorrel van Sivogreen en het grit van Sivocat. Dat is in Nederland te koop bij de Makro.
De houtkorrel hebben we in de kattenbakken die buiten in de ren staan en binnen heb ik grit. Een bak ik de garage en een bak op zolder.
Ik schep elke dag uit en vervang het grit in zijn geheel eenmaal in de week, soms 1 maal in de 2 weken.
Groetjes van Charlotte

6 Maine Coons & 2 Heilige Birmanen

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#140 Geplaatst 20 juli 2009 - 22:03

Bibie zei:

Ontopic: Geeft Golden Grey veel uitloop?

Ik vind dat dit goed meevalt, toch zeker met een matje ervoor heb je er weinig last van vind ik.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#141 Geplaatst 20 juli 2009 - 22:05

Spanishke zei:

Goh pff wij zijn ten einde raad eerlijk gezegd!!

Alles wat mogelijk is van grit hebben we al gekocht denk ik. Het probleem is dat het bij ons door wc moet kunnen en momenteel met Golden Grey Master is dat een ware ramp, het wordt zo'n zompige kleimassa en kleeft aan heel de pot vast. Wat wij vooral belangrijk vinden, is dat het goed klontert, lang meegaat, niet te snel gaat ruiken en makkelijk door de wc kan. Biologisch hebben we ook allemaal al geprobeerd, ik ben eerlijk gezegd het meeste tevreden over het allereerste kattengrit dat we hebben gekocht. Dat is afkomstig uit Nederland en heet Biocat Fresh, de fokster van Yumi had dit mee toen ze haar kwamen brengen :) , maar hier geraken we er dus niet aan :(

Ik zou gewoon Cat's Best gebruiken als je door de wc moet spoelen. Ik denk niet dat Golden Grey zelfs maar bedoeld is om door te spoelen?

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#142 Geplaatst 21 juli 2009 - 19:54

Ik gebruik Cat"s best dus gaat alles het toilet in. De ene kattenbak met Extreme classic wordt nog gewoon schoongemaakt. De kakjes gaan gewoon in een zakje en dan de vuilbak in

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#143 Geplaatst 21 juli 2009 - 20:04

! Er waren een paar topics over "kattenbakvulling" (nl kattenbakvullingtopic, kattenbakvulling en hoopjes kattenbak) die in grote lijnen parallel liepen dus heb ze samengevoegd zodat alle beschikbare info en ervaringen beetje samen staan.
Da's misschien wat gemakkelijker.. :)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#144 Geplaatst 22 juli 2009 - 11:55

O jee, wij hebben nu eens houtkorrels geprobeerd maar 't is een ramp!  Een van de 2 ( :knuppel: ik weet niet wie de schuldige is) of misschien wel allebei, wie weet, gaat naast de bak voor de kleine boodschap!  Nog een geluk dat ik een handdoek leg voor de kattenbak, is snel gewassen natuurlijk, maar ik ben teleurgesteld.  
Ik heb mijn ticketje natuurlijk niet meer (tom en co) maar ik ga toch proberen de overige 2 zakken in te ruilen voor gewone vulling.  Pft, ik weet in de verste verte nog niet welke.  Steeds al van Delhaize gebruikt (365) maar dat klontert niet en ruikt wel snel, vooral bij warm weer.  Bovendien stuift het ook wel redelijk.  Vorige maand een stofwolk in m'n oog gekregen bij het neerploffen van de zak, ik heb een week lang jeuk gehad en irritatie.    
Ik zal nog zien met wat ik thuiskom straks...  :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#145 Geplaatst 31 juli 2009 - 13:03

Okee, Golden Grey heeft dus héél veel uitloop hé! Heb op één ochtend al drie keer de keuken moeten stofzuigen omdat Bo drie keer naar de kattenbak geweest is! Pff in vergelijking met Extreme Classic is dat toch echt niet te doen. Blijkbaar was ons vorig kattenbakzand dan toch niet zo slecht :(

Nochtans Golden Grey ruikt héél lekker.. Wat jammer!

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 31 juli 2009 - 13:40

Mijn kwajongen hang Over besloot ineens eergisteren om niet meer in de kattenbak te gaan! Ik had sinds vorige week alle kattenbakken nu gevuld met Cat's Best. En ineens besluit meneer om al zijn behoefte in de plantenbak in de ren te doen! :evil: :evil:

Ook was het wat aan de platte kant (geen diarree) dus ik begon al lichtjes te panikeren dat hij misschien blaasgruis had of een blaasontsteking of zo :trance:
Om te testen toch maar weer 1 bak gevuld met extreme Classic. Ja hoor!! Ineens was het aanschuiven op de kattenbak!!! :s :s
Met 3 zaten ze erin!!! :wall: :wall:
Hang Over dus ook weer mooi op de bak! O:)

Moraal van het verhaal: Mijn katten verkiezen helaas toch Extreme Classic dus baasje kan weer kilootjes in de vuilbak zwieren :wall:

O ja, bij de cat's Best viel de uitloop echt serieus mee. Nu vul ik die ene bak met Extreme Classic en ik kan weer heel de kamer stofzuigen!! :wall: :wall:

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#147 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:44

ik had eerst premiere moments, maar omdat mijn ma op zaterdag was vergeten te gaan halen kon ik maandag naar zoomart in geel (omdat ik weet dat ze die daar hebben) toen hadden ze hem niet dus heb ik premiere sensitive meegebracht...
een enorm verschil!

ik heb de indruk dat de sensitive gewoon soms aan de kontjes blijft plakken :s dat had ik totaal niet met moments

Vergelijking:

Moments: klontert niet maar de kakjes zijn wel mooi 'besneeuwd' met de steentjes, ruikt lekker naar babypoeder maar stoft wel gelijk gek (ook al staat er op de zak dat het niet stoft!)

Sensitive: klontert wel, kakjes zijn mooi 'besneeuwd' maar heeft zo'n ieuw geur als je hem niet elke dag proper maakt

beide gaan hier de container in :louche:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#148 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:49

mobius zei:

O ja, bij de cat's Best viel de uitloop echt serieus mee. Nu vul ik die ene bak met Extreme Classic en ik kan weer heel de kamer stofzuigen!! :wall: :wall:

Ik had vroeger ook Extreme Classic en ik zaagde ook over de uitloop.. Maar dan heb je die Golden Grey nog niet geprobeerd! :trance: :trance: Daar word ik dus echt onnozel van, iedere keer als hij op die bak is geweest ligt alles onder, tot in de living vind ik korrels! Dan viel Extreme Classic nog mee ... (afhankelijk van hoe wild hij uit die bak vloog :louche: - als de bak een beetje begon te stinken, en het dus nodig was om hem volledig uit te kuisen, dan leek het alsof Bo op de bak ging en de hele tijd zijn adem inhield :misselijk: , om er dan gelijk een halve gek uit te racen :ha :ha :ha - of de andere reden van zijn race-gedrag is dat er meestal  nog een drolletje aan zijn broek hangt.. dan mogen we erachter racen :louche: :p )

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#149 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:51

Bij Golden Grey Master hebben wij veel minder last gehad met uitloop dan bij Cat's Best :catnoknow Gaat het wel over dezelfde Golden Grey Master? Ik vind die uitloop heel goed meevallen, het zijn ook zo'n mini fijne dingetjes en die van Cat's best zijn zo echt stukjes die ik overal vind
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#150 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:56

Het zit in deze zak: Geplaatste afbeelding

maar er zitten blauwe bolletjes bij, dus kan het dat er een beetje silicaat bij zit?

De geur is overheerlijk! Maar er ligt echt véél meer in het rond dan met Extreme Classic, volgens mij juist omdat de steentjes zo fijn zijn. Het blijft meer in de haartjes van zijn pootjes hangen en hij trekt er alles mee uit.. Je kan zo het spoor volgen naar waar hij gestapt is toen hij uit zijn bak kwam. O:)

Geplaatste afbeelding