Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 20 februari 2009 - 18:02

Hier ook Extreme Classic met babypoeder, en ben er ook héél tevreden van..
1 nadeeltje, als Bo wat met zijn Drinkwell gespeeld heeft en dan gaat 'ie in de kattenbak, dan ben ik minstens 20 minuten bezig met al die korrels uit zijn poten te trekken.

Bij mij ligt voor de kattenbak een matje. Er valt soms wel nog eens iets over het matje, maar het valt echt nog best mee. Dat matje heeft er eens 1 dag niet gelegen (mijn vriend had gedweild en hij had het bovenop de kattenbak gelegd - en niet meer teruggelegd O:) )  en toen lag er overal veel meer zand! Dat matje is de moeite waard.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#17 Geplaatst 20 februari 2009 - 19:35

Wij gebruiken Pet Plus met babypoeder. Ik heb wel nog geen ervaring met de nieuwe zakken die blijkbaar minder goed zouden zijn. Wij hadden een hele tijd geleden (toen het nog de oude zakken waren) een heel pallet besteld. Dus we komen nog wel even toe. ;)

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#18 Geplaatst 20 februari 2009 - 19:36

Ik gebruik Pet Plus met babypoeder ;)

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#19 Geplaatst 20 februari 2009 - 19:45

Wij gebruiken Golden Master Grey. Het is niet het goedkoopste zand in aanschaf maar wij doen er heel lang mee. met een zak doen we iets langer dan een maand mee, met twee poezels. Nu met Nino erbij en een tweede kattenbak zal het misschien iets rapper op zijn. Maar het is proper, ruikt niet, maakt stevige klonters, ... Een tevreden gebruikster :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 20 februari 2009 - 19:59

Ik gebruik Extreme Classic met babypoeder. Heel tevreden van. Klontert en stinkt niet.
Nadeel is een beetje uitloop en inderdaad als de poten nat zijn, heb ik veel werk op de poter terug korrel vrij te krijgen! En ja, het gewicht...

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 20 februari 2009 - 20:32

Ik gebruikte Pet Plus, en was daar wel tevreden van.

Behalve een paar praktische aspecten: ik moest er speciaal voor naar de winkel, en ik vind die zakken zo lood- en lood-zwaar en lastig te manipuleren.

Ik gebruik nu Spinner van de Colruyt (waar ik ook mijn andere boodschappen doe, dus dat is handig): ook klontvormend, zit in een handige doos met gietgaatje en handvat, verpakt per 6 kg (net goed voor 1 volle kattenbak).

Ik vervang het wat sneller dan ik met Pet Plus zou doen, maar de andere voordelen vind ik toch doorslaggevend.

Bewerkt door Alicia, 21 februari 2009 - 14:24.

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#22 Geplaatst 20 februari 2009 - 20:42

ik gebruikte eerst classycat klontervormend, daar was ik heel tevreden van, maar de uitstrooi was wat te extreem.

Dan ben ik naar catsbest okoplus gegaan, dat zijn houtkorrels die klonteren, die vond ik vrij vies, omdat de plasklonters nogal snel uit mekaar vielen en het stonk redelijk.

Nu gebruik ik silicaatkorrels, paarse zakken, de naam ontglipt me.
Ik ben er best tevreden van, de uitloop is stukken minder. Als de deur in de bak hangt, stinkt het wel vreselijk, maar deurtje eruit en het valt wel mee dan. Het verbruik is ook iets hoger met twee katten. Bij het verversen van de bak, ruik je het ook heel erg en stoft het vreselijk...
Eigenlijk ben ik vooral tevreden over de weinige uitloop O:)

Guest_SpecialEdition_*
Guest_SpecialEdition_*

#23 Geplaatst 20 februari 2009 - 23:42

Wij zijn begonnen met Biokat.. Eerst de normale, toen die groene met een geurtje. Dat beviel goed, totdat er ineens nieuwe verpakkingen waren met verbeterde formule.. Toen was het voor ons niet ideaal meer.

Toen overgegaan op Extreme classic met babypoeder. Beviel super goed. Klonterde goed, makkelijk met uitscheppen en een heerlijk geurtje! Maar ook hier werd een 'verbeterde' formule toegepast en weer vonden wij het niks..

Na heel veel andere dingen te hebben geprobeerd zijn wij nu uitermate tevreden over Sivocat soft! Ruikt lekker door het babygeurtje, klonterd perfect, is zuinig in gebruik en blijft niet in de vacht plakken!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#24 Geplaatst 21 februari 2009 - 01:20

Na meer dan tien jaar catsan zijn we hier overgestapt op Cat's best eco plus.

De reden hiervoor was het feit dat het in de wc of de gft mag. Ik vind dat ecologisch meer verantwoord, dus mijn redenering was: als het voor de kat niet uitmaakt...

En sindsdien is Zwartje een andere kat wat kattenbakgewoontes betreft. Vroeger altijd buiten, nu zeer veel binnen. Voor mij fijn, want ik kan zijn plasjes beter opvolgen wat moest van de da.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#25 Geplaatst 21 februari 2009 - 11:25

Eerst maar wat ik gebruikt heb
Biokat Geel en Groen beiden vind ik helemaal niks, klontert niet geweldig voor de prijs die je ervoor betaald.
Toen zijn we overgegaan naar multifit in het begin super, tot de prijs wel erg omhoog ging, de klontkracht ging achter uit. Prijs- kwaliteit verhouding was ver te zoeken.
Voor de kittens gebruikte ik houtkorrel, getver wat een vreselijk vies spul, en stinken, ieuwwwww
Toen kwam ik in aanraking met Biokat Extreem met babypoeder, wat een heerlijk spul, oke mijn portemonee is niet altijd even blij als ik weer eens 6 zakken koop, maar ik doe er dan ook wel lang mee en tot het einde klonterd het goed.
Voor de portemonee hebben we er dan ook Pets Plus erbij genomen.
De verhouding Biokat en Pets Plus is heel duidelijk te merken
Wanneer de klonten van Pets Plus uitelkaar al vallen en het grit beduidend niet lekker meer door mijn schepje valt, is de Biokat nog zeer goed en kan je nauwelijks merken dat de bakken zeer goed gebruikt worden.
Nu momenteel zijn we de Biokat Ultra ( blauwe zak) aan het uitproberen.
Nog fijner kattenzand en een duidelijke babypoeder geur aan.
Tot op heden bevalt dat zeer goed.
We kunnen met een firma hiervoor een goede prijs afspreken, aangezien we daar ook onze hondenvoer van betrekken.
Wanneer we baby's hebben dan wordt er nu in Duitsland een grote zak Cat's best gekocht.
Ook hierbij heb ik niet al te veel klagen, ideaal is anders, waar ik wil gewoon geen niet klonterend gri gebruiken voor die smurfjes, ze willen toch vreten van het grit.
En met de cats best heb ik daar geen last van
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 21 februari 2009 - 13:18

Pixel zei:

Wij gebruiken Pet Plus met babypoeder. Ik heb wel nog geen ervaring met de nieuwe zakken die blijkbaar minder goed zouden zijn.

ondertussen is de petplus terug van de oude samenstelling, de fijnere korreltjes ;)

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#27 Geplaatst 21 februari 2009 - 14:28

Ik heb zowat alle soorten klontergrit gehad dat er te koop is.
Op de bovenverdieping was ik al overgeschakeld op houtkorrels . Nu heb ik nog twee bakken met klontergrit staan en als die verminderd zijn in vullig schakel ik volledig over naar houtkorrels.
Ik werd gek van het stof dat het klontergrit verspreidde. Alles zag hier altijd grijs.
Twee uren nadat er hier was gepoetst kon je weer "vuil" op mijn kasten schrijven. :evil:

Ik hoop dat het met die hotkorrels fel zal verbeteren. :)

Ragdollprincess
Ragdollprincess
  • 24 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 21 februari 2009 - 21:29

Magic Coonie zei:

Ik gebruik nu Golden Grey Master. Ben er heel tevreden van. Of beter gezegd, de poezels zijn tevreden.

Hiervoor heb ik Pet Plus met babypoeder gebruikt. Ik was daar ook heel tevreden van tot dat ze de samenstelling veranderd hebben en toen trok het op niets meer. Het stonk na een tijdje, de klonters vielen uit mekaar en je deed er niet zo heel lang mee.

Ja ook ik was een trouwe Pet Plus met babypoeder -fan, maar sinds kort heb ik ook de indruk dat er iets "anders" mee is. Ruikt veel sneller vies (hoewel ik de bak om de 2 dagen ververs, heb 2 kattenbakken voor 2 ragdolls die alleen binnen zitten) en klontert ook niet meer zo mooi als ervoor. :(
Ben nu dus op zoek naar iets gelijkaardigs... :)

Bewerkt door Ragdollprincess, 21 februari 2009 - 21:31.

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 22 februari 2009 - 12:26

Wij gebruiken Felino en zijn daar heel tevreden over... Ons madammeke vindt Felino precies ook wel plezant...af en toe maakt ze wel zandkastelen op het matje voor de kattenbak, maar soit :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#30 Geplaatst 22 februari 2009 - 13:41

Hier Extreme Classic met babypoeder en zeer tevreden van. Ik kom vrij lang toe met 1 zak (voor 1 poes binnen). Klontert goed en geen geurhinder!
Iedere 2 weken ververs ik de kattenbak volledig (meer is echt niet nodig) en dan is het zand eigenlijk nog heel goed. Ik gebruik dat zand dan weer voor de poezen buiten en dat gaat nog heel goed. Geur is dan iets minder goed maar tis toch voor buiten dus dat geeft niet zo.
Daarvoor aldi en lidl gebruikt. Aldi was ik helemaal niet tevreden van en lidl redelijk tevreden maar ik vond de geur niet zo goed!