Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#151 Geplaatst 31 juli 2009 - 16:00

Bibie zei:

Het zit in deze zak: Geplaatste afbeelding

maar er zitten blauwe bolletjes bij, dus kan het dat er een beetje silicaat bij zit?

De geur is overheerlijk! Maar er ligt echt véél meer in het rond dan met Extreme Classic, volgens mij juist omdat de steentjes zo fijn zijn. Het blijft meer in de haartjes van zijn pootjes hangen en hij trekt er alles mee uit.. Je kan zo het spoor volgen naar waar hij gestapt is toen hij uit zijn bak kwam. O:)

Ja dat is inderdaad ook degene die wij gebruikt hebben, het grootste probleem was dat dat klei werd en voor in de vuilbak is dat veel te zwaar + ik vind het ook wel duur
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#152 Geplaatst 31 juli 2009 - 20:40

Maar wat ruikt er nu lekker en heeft weinig uitloop??
Ik lees van alles eigenlijk zoveel verschillende dingen,dat ik het eigenlijk niet meer zo goed weet......

Guest_dacat_*
Guest_dacat_*

#153 Geplaatst 31 juli 2009 - 21:03

ik heb een vraagje ivm katbakvulling. 1 van onze kittens vind het blijkbaar lekker om af en toe eens te smullen van die steentjes.Kan mij iemand een tip geven om dit tegen te gaan ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#154 Geplaatst 01 augustus 2009 - 14:44

Ik heb geen idee hoe je het een kitten kan afleren, misschien zachtjes op het neusje tikken en nee zeggen als je het ziet :catnoknow . Ik zou wel zeker zorgen dat je dan geen klontvormende kattebakvulling hebt want dat is zeker gevaarlijk als ze er van eten. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#155 Geplaatst 01 augustus 2009 - 15:34

Vandaag bij Zoomart gezien: Extreme Classic gaat uit het assortiment en wordt vervangen door Premiere Excellence of Premiere Sensitive. De Excellence heeft ook de babypoedergeur maar de Sensitive zou dan weer beter klonteren.
Ik vroeg waarom EC uit het assortiment gaat en ze zeiden dat ze er niet meer aan 'goedkope' prijzen kunnen aangeraken. Het zal dus nog wel verkrijgbaar zijn en blijven in andere winkels maar niet bij Zoomart...

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#156 Geplaatst 01 augustus 2009 - 20:21

poezemannen zei:

Vandaag bij Zoomart gezien: Extreme Classic gaat uit het assortiment en wordt vervangen door Premiere Excellence of Premiere Sensitive. De Excellence heeft ook de babypoedergeur maar de Sensitive zou dan weer beter klonteren.
Ik vroeg waarom EC uit het assortiment gaat en ze zeiden dat ze er niet meer aan 'goedkope' prijzen kunnen aangeraken. Het zal dus nog wel verkrijgbaar zijn en blijven in andere winkels maar niet bij Zoomart...

Oooooh neeee! Ik vind dat echt erg :( :( Ik wou net terug naar Extreme Classic, en we gaan alleen bij Zoomart, want in de Tom & Co in Gent zijn ze heel onvriendelijk, dus daar wil ik niets kopen :p

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#157 Geplaatst 02 augustus 2009 - 12:00

poezemannen zei:

pfff....gelukkig staat hier nu nog maar 1/4e EC

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#158 Geplaatst 02 augustus 2009 - 12:45

Ik heb dus gisteren dan 1 zak Excellence en 1 zak Sensitive meegebracht omdat mijn EC op was en het is alleszins wel fijner van korrel dan de EC. Heb vandaag de kattenbakken uitgewassen en ermee gevuld maar ik denk niet dat ze er problemen mee gaan hebben. Het is echt wel ongeveer hetzelfde...

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#159 Geplaatst 02 augustus 2009 - 12:53

Ik heb verschillende kattenbakvullingen geprobeerd maar ik gebruik nu al tijde niks anders meer dan Extreme Classics. Wat een heerlijk en supergoed spul. Het blijft goed klonteren en er komt een lekkere geur vanaf. De uitloop neem ik voor lief. Dat is gewoon stoffer en blik in de buurt houden en even aanvegen. Ik bestel het altijd bij Zooplus. Dus geen gesjouw met de zakken. Word netjes thuigebracht.

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#160 Geplaatst 02 oktober 2010 - 04:01

Ik heb al vele merken geprobeerd en nu bestel ik mijn kattenbakvulling bij Zooplus.nl.
Is gemakkelijk want wordt aan huis geleverd.
Ik koop steeds Cat Exclusive.  Is prijs/kwaliteit prima en in tegenstelling tot bij andere merken ruikt niemand dat ik een kattenbak in huis staan heb.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#161 Geplaatst 02 oktober 2010 - 07:36

Ik heb altijd extreme classic met babypoeder gebruikt maar ben dan door verandering van winkel overgeschakelt op pet plus met babypoeder. Nog meer uitloop :evil: maar de bak gaat wel langer mee vind ik.
Nu ik een litter robot heb is het verbruik wel fel verminderd.

Guest_*Jana*_*
Guest_*Jana*_*

#162 Geplaatst 02 oktober 2010 - 09:29

Ik gebruik kattengrind van de delhaize, heb er tot nu toe al verschillend geprobeerd en deze is prima.

Er is geen geur aan toegevoegd, het zijn erg fijne korreltjes die meteen klonteren.
Het is eigenlijk meer zand, daar lijkt het het meeste op.
Mijn katten vinden deze blijkbaar erg aangenaam voor hun pootjes want op andere soorten gaan ze niet graag en het blijft ook niet plakken. :)

Maar wil het precies toch wel eens proberen met het babypoeder geurtje :LOL:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#163 Geplaatst 03 oktober 2010 - 08:37

Ik gebruik Felino (van bij max en minoes) en ben daar uiterst tevreden over. Ik koop dan ook wel 10 of 20 zakken in één keer aan en dat maakt het extra voordelig.

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#164 Geplaatst 03 oktober 2010 - 10:03

Momenteel is er hier PetPlus babypoeder ... maar ik ga terug keren naar de Felino.
Van de Petplus babypoeder moeten de persjes steeds vreselijk niezen als er nieuw zand in de bak is.
Bij de Felino hebben ze er minder last van.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#165 Geplaatst 03 oktober 2010 - 12:28

nathalinde zei:

Momenteel is er hier PetPlus babypoeder ... maar ik ga terug keren naar de Felino.
Van de Petplus babypoeder moeten de persjes steeds vreselijk niezen als er nieuw zand in de bak is.
Bij de Felino hebben ze er minder last van.

Vind ik dus ook. Ik vind Felino veel minder stoffig.
Nochtans is het ook met babypoeder.