Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#166 Geplaatst 03 oktober 2010 - 12:30

Voor een lekker geurtje doe ik er Vita Deo fresh cat frambozen bij.
Ik vind dat zoooooooo heerlijk ruiken.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#167 Geplaatst 05 oktober 2010 - 21:23

Ik gebruik extreme classic met babypoeder en kattenbakdeo .Ik schep 2 maal per dag het vuil eruit en ontsmet alles met javel elke week.Hier staan 4 kattenbakken en niemand riekt iets vies.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#168 Geplaatst 05 oktober 2010 - 22:12

Ik gebruik nu momenteel ook extreme classic, maar ik vind het wel duur :/.

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#169 Geplaatst 05 oktober 2010 - 23:03

Ik neem de laatste tijd altijd kattenkorrels van Albert Heijn, de "6-voudige hygiëne" versie met die blauwe korrels er tussen. Het is werkelijk fantastisch spul, je ruikt helemaal niks (alleen maar een heerlijke waspoedergeur :) ) en het scheppen gaat heel makkelijk.

Alleen is er wel één probleem; al schep ik alles er twee keer per dag uit, er vormt zich altijd een dikke vochtige laag onderin de bak. Het spul wordt klei-achtig, en is er bijna onmogelijk uit te scheppen zonder het schepje te breken. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen, en zijn er meer mensen die hier last van hebben? :onzeker:

Ik krijg het er natuurlijk allemaal wel uit wanneer ik de bak helemaal verschoon, maar op deze manier kan ik maar heel kort met de korrels doen. Dat valt best zwaar, want een doos kost bijna vijf euro, en op deze manier heb ik twee dozen per week nodig (één doos is namelijk net genoeg voor één bak). :onzeker:

Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#170 Geplaatst 05 oktober 2010 - 23:24

Bij Zooplus Nl. hebben ze nieuwe kattebakvulling die goed ruikt en makkelijk uit te scheppen is.

Hij noemt: Sanicat Professioneel Aloe Vera  (roos-zwarte zakken)!

Gewoon een tip die ik wou laten weten... :goofy:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#171 Geplaatst 06 oktober 2010 - 00:02

Daar ga ik dan eens naar kijken want ik ben niet meer zo content van de Catsan tegenwoordig, ik vind de korrels tegenwoordig sneller ruiken.
Vooral als ik van buiten in kom ruik ik het en dat vind ik dus echt niet kunnen.
Is die prijzig en vind je het echt zo super?

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#172 Geplaatst 06 oktober 2010 - 16:50

Ik ook

Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#173 Geplaatst 12 oktober 2010 - 20:15

Kiki,

ja ik vind hem toch goed in gebruik! Heb net terug 10 zakken ervan besteld, kwestie van genoeg voorraad te hebben voor mijn poezenbende! :)

voor 5 zakken ervan is het: 10,99€ (maar je doet er wel lang mee)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#174 Geplaatst 18 oktober 2010 - 15:31

Ik ben niet meer tevreden van Extreme Classic en de vervanger hiervan in Zoomart.
Het ruikt zeer snel vind ik! En ja, de kakjes enzo worden op tijd en stond eruit gehaald :-).
Maar zelfs na het verwijderen ervan, 'ruikt' het nog vind ik. Ook ruik je echt aan de poezen dat ze van de bak komen.
En ja...., wij betalen per kg.

Vandaar ik Cat's Best wil proberen. Kan op onze composthoop.
Maar twijfel tussen de Eco plus of de Gold.

Iemand ervaring ermee?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#175 Geplaatst 18 oktober 2010 - 16:36

Ik gebruik de oko plus en ben er heel tevreden van, de gold heb ik nog nooit getest.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_erna jacobs_*
Guest_erna jacobs_*

#176 Geplaatst 18 oktober 2010 - 17:12

Hoi, ik gebruik nu een week de kattenbak van peewee, amai wat een verschil met alles wat ik al heb geprobeerd. Geen geuren niet meer in huis van een kattenbak. Veel minder afval en je kan het tussen je planten in de tuin gooien. En ik heb 5 katten in huis rond lopen. Ik ga mij er nog eentje bij bestellen, zo tevreden ben ik er van.
GRTj.

Tamara V.
Tamara V.
  • 91 berichten
  • 3 katten

#177 Geplaatst 20 oktober 2010 - 12:55

Ik gebruik Canadian fine van versele laga en ik vind het suuuuuuper.  Zodra ze een plasje gemaakt hebben is het direct een klonter en het is dan ook heel makkelijk om uit te scheppen en schoon te maken. Ik heb ook ergens gelezen dat er colloidaal zilver zou inzitten wat dan weer licht ontsmettend werkt en er zijn hier dan ook geen! geurtjes.   Het kost wel wat, voor een zak van 15kg is het 12,95 euro maar ik doe er dan ook heel lang mee omdat ik enkel moet bijvullen en zelden de hele kattenbak moet verversen.  Om de bak te kuisen zeef ik alles en het is weer zoals nieuw! Ik koop het hier in het tuincentrum, heel makkelijk :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#178 Geplaatst 24 oktober 2010 - 19:47

PeggyJ zei:

Ik gebruik de oko plus en ben er heel tevreden van, de gold heb ik nog nooit getest.

Hoeveel kost de OKO plus?
Gewoon in de buurt verkrijgbaar dacht ik he?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#179 Geplaatst 24 oktober 2010 - 19:50

Dit weekend Catsan meegenomen om te proberen. Mijn schoonzus was er heel tevreden van. En aangezien ik nu Cat's best heb bestelt bij zooplus was het sowieso een probeersel.
Daarstraks de hele kattenbak schoongemaakt en Catsan (1 zak van 10l) erin.

Maar de drolletjes worden niet mooi ondergegraven. Je ziet ze nog liggen (ok het is een dicht model, maar toch) en één van de kleintjes had ook een drolletje meegenomen uit de bak :s .
Het is ook wel superdikke korrel ivm Extreme Classic he?

En dan heet het Catsan hygiëne :catscratchhead ...
Voorlopig gene liefhebber!

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#180 Geplaatst 24 oktober 2010 - 19:57

Ik ben overgeschakeld naar cat's best oko plus (fijne houtkorrels) en vind deze beter dan Kat in t' bakkie.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina