Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#196 Geplaatst 02 november 2010 - 16:25

Wij zweren nog altijd bij Cat's Best öko plus en onze katjes ook :love3: , ook al is hij wat opgeslagen bij Maxi Zoo, we zijn er nog steeds uitermate tevreden van. Die uitloop is het enige minpuntje, maar dat neem ik er met alle andere voordelen graag bij!
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#197 Geplaatst 02 november 2010 - 16:30

Spanishke zei:

Wij zweren nog altijd bij Cat's Best öko plus en onze katjes ook :love3: , ook al is hij wat opgeslagen bij Maxi Zoo, we zijn er nog steeds uitermate tevreden van. Die uitloop is het enige minpuntje, maar dat neem ik er met alle andere voordelen graag bij!

Omwille van de uitloop zijn we ermee gestopt. Ik was er eventjes mee begonnen maar jongens toch, alles lag hier vol :(

merel
merel
  • 31 berichten

#198 Geplaatst 02 november 2010 - 19:23

wij gebruiken momenteel de dozen van spinner = huismerk colruyt , de klonters zijn er makkelijk uit te halen en het ruikt niet
vroeger hebben we dat van lidl gehad , klontert ook wel goed maar stuiven dat dat doet , de poezen moesten telkens niezen , en het halve huis zag wit van 'tstof .

wij zweren bij spinner (wel de dozen , de zakken zijn niet zo goed)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#199 Geplaatst 02 november 2010 - 19:50

Spanishke zei:

Ik ben momenteel de Gold aan het proberen. Is er veel verschil in?
Of ik Oko nog iets anders dan Eco??

Mijn vriend schept momenteel de bakken uit :x en zegt dat de korrels zo groot zijn. Bij het uitscheppen en afschudden, breekt de klonter waardoor er terug stukjes, met urine dus, in de bak vallen.
Nochtans zijn onze gaatjes niet zo klein hoor. :catscratchhead

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#200 Geplaatst 20 november 2010 - 16:36

Na veel uitproberen blijkt een zak van Delhaize het aller-allerbeste, nu al anderhalf jaar ofzo:

"Kattenbakvulling op houtbasis" van het merk Delhaize zelf, oranje zak met groene opdruk.
Echt fantastisch, ruikt helemaal niet, gewoon drolletjes eruit en eventueel het plasje er ook een beetje uit (gaat ie langer mee), anders gewoon omroeren. Ik doe hem wel dagelijks en haal plasjes er grotendeels uit en dan gaat ie makkelijk 1.5-2 weken mee.
En bovendien kan hij als hij verzadigd is gewoon in de compost. Ik vind het ideaal!

Ennnn niet duur! Geloof 3.4€ voor een zak van 10l, waar ik dan telkens ongeveer de helft van verbruik op ongeveer 1.5 week... Dus kleine 5€ per maand aan kattenbakvulling, totaal geen geurtjes, prima spul.

Bewerkt door Maya, 20 november 2010 - 16:40.

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#201 Geplaatst 20 november 2010 - 17:14

Maya zei:

Na veel uitproberen blijkt een zak van Delhaize het aller-allerbeste, nu al anderhalf jaar ofzo:

"Kattenbakvulling op houtbasis" van het merk Delhaize zelf, oranje zak met groene opdruk.
Echt fantastisch, ruikt helemaal niet, gewoon drolletjes eruit en eventueel het plasje er ook een beetje uit (gaat ie langer mee), anders gewoon omroeren. Ik doe hem wel dagelijks en haal plasjes er grotendeels uit en dan gaat ie makkelijk 1.5-2 weken mee.
En bovendien kan hij als hij verzadigd is gewoon in de compost. Ik vind het ideaal!

Ennnn niet duur! Geloof 3.4€ voor een zak van 10l, waar ik dan telkens ongeveer de helft van verbruik op ongeveer 1.5 week... Dus kleine 5€ per maand aan kattenbakvulling, totaal geen geurtjes, prima spul.

Wij gebruiken van Tom & Co kattenbakvulling op houtbasis. Kan goed hetzelfde zijn, gezien Tom & Co en Delhaize samen hangen. Wij zijn daar ook heel erg content van.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#202 Geplaatst 20 november 2010 - 17:25

Poekietoe zei:

Wij gebruiken van Tom & Co kattenbakvulling op houtbasis. Kan goed hetzelfde zijn, gezien Tom & Co en Delhaize samen hangen. Wij zijn daar ook heel erg content van.

Dat kan inderdaad! Ik zou daar eens op de zak moeten gaan kijken... en prijsvergelijk doen natuurlijk :x

Sproetje005
Sproetje005
  • 11 berichten
  • 1 katten

#203 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:34

Ik gebruik momenteel die voorverpakte van Catsand.Maar volgens mij doe ik als leek :goofy: hier toch nog iets verkeerd als ik dit hier allemaal lees.
Dagelijks worden de hoopjes er wel uitgeschept,maar dan nog vind ik dat die bak zo vlug stinkt zal ik maar zeggen :trance: .
Ik vervang het zand nu eigelijk wekelijks,maar dat kan volgens mij toch ook niet de bedoeling zijn ( kostelijke affaire).
Ik heb er nu ook zo een soort poeder tussen gestrooid voor onaangename geurtjes te verwijderen.Dit houd wel een 3-tal dagen maar daarna zelfde resultaat.

Voor haar kattebak ligt er wel ook zo een matje maar die witte korreltjes draagt ze toch nog wel mee verder het huis in.Dagelijks word er rond die kattenbak even gestofzuigd om alles weer schoon te maken.
Mss toch eens proberen over te schakelen naar een ander soort vulling.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#204 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:49

Sproetje005 zei:

Ik gebruik momenteel die voorverpakte van Catsand.Maar volgens mij doe ik als leek :goofy: hier toch nog iets verkeerd als ik dit hier allemaal lees.
Dagelijks worden de hoopjes er wel uitgeschept,maar dan nog vind ik dat die bak zo vlug stinkt zal ik maar zeggen :trance: .
Ik vervang het zand nu eigelijk wekelijks,maar dat kan volgens mij toch ook niet de bedoeling zijn ( kostelijke affaire).
Ik heb er nu ook zo een soort poeder tussen gestrooid voor onaangename geurtjes te verwijderen.Dit houd wel een 3-tal dagen maar daarna zelfde resultaat.

Voor haar kattebak ligt er wel ook zo een matje maar die witte korreltjes draagt ze toch nog wel mee verder het huis in.Dagelijks word er rond die kattenbak even gestofzuigd om alles weer schoon te maken.
Welke voeding gebruik je, Sproetje? De éne voeding tov de andere durft namelijk veel sterker ruiken :misselijk: :) .

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#205 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:52

ik gebruik nu sinds kort deze:
Kattenstrooisel en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Biokats Fresh 20 kg (21,6 l)
En ik vind hem beter dan extreme classic en het is veel goedkoper!!!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Geen geurtjes what so ever!

Sproetje005
Sproetje005
  • 11 berichten
  • 1 katten

#206 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:53

papaver zei:

Welke voeding gebruik je, Sproetje? De éne voeding tov de andere durft namelijk veel sterker ruiken :misselijk: :) .

RC hair & skin momenteel.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#207 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:54

Sproetje005 zei:

De catsan vind ik toch ook niet zo goed.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#208 Geplaatst 07 februari 2011 - 20:56

Ik gebruik pet plus met baby poeder of Bio Cats micro fresh die ruikt nog beter, schep 3x daags de bollen eruit. Ben er content van en het ruikt ook niet meer naar pipi en kaka in huis.
Het enige nadeel is die uitloop altijd, dat fijn grind vind je overal terug.

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#209 Geplaatst 07 februari 2011 - 21:02

Sproetje005 zei:

Ik gebruik White Hygiene Classic van Sivocat ... Geen idee hoor, ik ben de Tom & Co binnen gestapt en heb korrels genomen die ik betaalbaar vond.  (Ik wist enkel dat ik geen wou die op houtbasis waren, want ik vond dat zo'n vuile boel bij mijn ouders elke keer.)

De korrels zijn geparfumeerd, vormen klonters bij plasjes, zijn anti-bacterieel en blijven niet tussen de pootjes hangen. > Heb ik nu pas gelezen toen ik het merk zocht op de verpakking :louche:

Ik vind nog wel met momenten korreltjes in het huis hoor, maar valt heel goed mee.  Qua geur valt het heel goed mee, maar ik heb een gesloten kattebak, gebruik zo van die kattebakdeo en heb geparfumeerde korrels (Waardoor het altijd fris naar het zeetje ruikt ... ahem O:) ) (Ik ben zooooooooooooooo blij dat Geisha zonder problemen in een gesloten kattenbak gaat)

En wat betreft het uitkuisen van de bak?  Ik kuis die ook elke week helemaal uit hoor, vind ik maar zo hygiënisch, kattebakkorrels allemaal weg, bak helemaal uitkuisen met dethol en nieuwe korrels.  

Ik kuis mijn eigen toilet toch ook helemaal elke week, dus waarom niet voor de poes. :oops:

Bewerkt door zzzaramia, 07 februari 2011 - 21:04.

Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#210 Geplaatst 07 februari 2011 - 21:39

Ik gebruik sinds een paar weken biokat's micro en ben daar erg tevreden over..is goed klontvormend en geen geuroverlast.
Bestel deze zakken bij zooplus.