Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#211 Geplaatst 08 februari 2011 - 09:50

sneeuwwitje zei:

ik gebruik nu sinds kort deze:
Kattenstrooisel en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Biokats Fresh 20 kg (21,6 l)
En ik vind hem beter dan extreme classic en het is veel goedkoper!!!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Geen geurtjes what so ever!

Is deze ook biologisch afbreekbaar?
Ik gebruik enkel nog korrels die ik in de wc kan gooien :d

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#212 Geplaatst 08 februari 2011 - 12:34

Heb héél wat kattenbakvullingen geprobeerd en uitgetest. Met een grote groep is kattenbakvulling een grote kost...
Kwaliteit-prijs-geurtjes, enz... was een belangrijk onderdeel naar de zoektocht.

En ben uitgekomen bij Cat's Best öko plus en Bioplan. Ikzelf en de katten zijn er héél content van ;)

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#213 Geplaatst 08 februari 2011 - 13:48

Ik gebruik momenteel houtpellets en die zijn biologisch afbreekbaar maar mogen niet bij het GFT en ik vind dat die toch een behoorlijk volume innemen op de mesthoop...
Zijn er alternatieven die op de composthoop mogen en langer meegaan dan houtpellets (en dus minder volume geven op langere termijn)?

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#214 Geplaatst 08 februari 2011 - 20:23

Hier ook op aanraden van anderen overgestapt naar Cat's Best öko plus. Wat is dat super zeg :d . Poezels moesten wel even wennen. Uitloop valt best mee (ik heb wel een matje met rooster gekocht zodat het meeste van hun pootjes valt). Maar het allergrootste voordeel : het gewicht :LOL: . Manman, is dat een verschil. Scheelt mij zeker een vuilniszak per maand (die ik nu halfvol al moest dichtbinden wegens het gewicht van de kattenkorrels). Het is ook biologisch afbreekbaar, maar ik vind het niet zo praktisch om dan naar het toilet te lopen met dat boeltje :p

Bewerkt door saparapah, 08 februari 2011 - 20:23.

Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#215 Geplaatst 09 februari 2011 - 16:45

Gwen_W zei:

Ik gebruik Catsan en ben daar heel tevreden van :)
idem hier. Wel de catsan smart pack (die met een soort pamper onderaan). Supermakkelijk bij het verversen/schoonmaken van de kattenbak.

Guest_Pickles_*
Guest_Pickles_*

#216 Geplaatst 10 april 2011 - 09:22

Ik heb voor mijn 2 sphynxen wel 5 soorten klontvormend grit geprobeerd maar onze Joris die graaft altijd zo erg en alles maar dan ook alles lag vol stof en door heel mijn huis witte pootjes, op mijn meubels en zo..
En elke week goot ik mijn xxl bak leeg omdat hij al na een paar dagen stonk, ook al schepte ik er alles dagelijks of 2 keer daags uit.
Op aanraden van een vriendin met 4 sphynxen, ik geloof dat ze ook hier op het forum zit, nl Lathyrus, ben ik het peeweesysteem toch maar gaan proberen, ook al geloofde ik er niet in en moest ik weer een nieuwe bak kopen.
Ik heb het besteld bij het wittehuis.be en die mensen hebben het netjes naar huis gebracht, ik gebruik het nu 4 weken en mijn zak van 9 liter is halfweg. Met het gewone grit gebruikte ik elke week een zak van € 12 en dat werd me echt te kostelijk.
Dus mijn aanschaf van de bak is er al uit. Sphynxen hebben wel meer drollen omdat ze meer moeten eten en hun verbranding hoger ligt dus ik schep wel steeds de drollen eruit en dan ruikt het even naar dol natuurlijk, kan niet anders, maar spoel het gewoon door de wc en één keer per dag maak in de peewee onderbak leeg, gewoon het zaagsel in de vuilbak of compostbak en weg is het. Geen zwaar gezeul meer met dat kattengrit, ik ben heel tevreden.
Enig minpunt is wel dat ze nu op een kleinere bak moeten, ik kocht de hoge en dus drollen ze soms wel eens tegen de kant, zeker de jongste doet dat.
Maar geen stof meer, mijn huis zit niet meer onder de witte poten en geen uitloopkorreltjes overal, ik ben supergelukkig. Vandaag op show in Sint-Niklaas eens kijken of ik aan de peeweekorrels geraak

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#217 Geplaatst 10 april 2011 - 09:41

Wij zijn overgeschakeld van Cats best oko plus op canadian fine kattenzand van versele laga. Die klontert nog beter :) maar we waren van beiden tevreden :)

-Tom-
-Tom-
  • 60 berichten
  • 1 katten

#218 Geplaatst 10 april 2011 - 11:03

Hier zit er Catsan in de kattenbakken en ben er wel tevreden over.
Vroeger altijd die extreme classic, maar Miwmiw vind het altijd leuk om met haar pootjes in de drinkpot van de honden te gaan wassen en als ze dan in de kattenbak gaat dan plakt dat helemaal aan haar pootjes en hangen er nadien overal witte klodders in huis. :onzeker:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#219 Geplaatst 10 april 2011 - 11:24

Ik heb de Cats best öko plus aan de kant geschoven sinds de kleine ragdoll bij ons woont. Veel te veel uitloop met meneer zijn pluizige poten. Nooit problemen mee gehad met de 2 HTKjes...

Ik gebruik nu Pet Plus babypoeder en dat geeft stukken minder uitloop.

Maar net zoals met zoveel producten, zal de keuze van kattengrit ook wel heel persoonlijk zijn zeker... Ik vrees dat hét perfecte, waar gewoon niemand "nee" tegen kan zeggen, nog moet uitgevonden worden...

Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#220 Geplaatst 10 april 2011 - 12:18

Ik heb onlangs een zak Woody Cat meegenomen uit een tuincentrum omdat ik vergeten was om er mee te nemen in de Colruyt. Iets duurder in aankoopprijs, maar 5 liter meer in de zak, kleinere en harder aangestampte pellets en zuiniger in gebruik. Het negatieve is echter dat ze veel meer in fijn stof uiteenvallen dan de Love Cat pellets van de Colruyt (die grovere stukjes bevatten) en veel meer uitloop geven. In combinatie met een restje pellets van Aveve op basis van stro, die ik hier nog staan had van onze ratjes, was het nog te doen, want die laatste vallen niet uiteen en blijven wat 'stevigheid' geven in de bak. Anders zou het nogal stuiven als ze de bak gebruiken...
Conclusie: deze eerlijk gezegd nooit meer. Maar ik ga de houtpellets van Aveve ook eens uitproberen. Ik heb nu gezien dat er blijkbaar grote verschillen zitten in de kwaliteit. Ben eens benieuwd wat deze geven.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#221 Geplaatst 12 mei 2011 - 14:02

Ik wil nieuw en het perfecte kattenzand!! :help:

Ik heb deze week Cat's Best Eco Plus kattengrit geprobeerd en eerlijk ik vind het echt vies, de kak kan je goed uitscheppen maar de pis koekt totaal niet, die houtkorrels vallen dan helemaal uit elkaar en uiteindelijk is heel de kattenbak vol met gedroogde pis.
Gisteren ging Chanel in de bak en ik zag echt dat ze er vies van was, snel pisje, nog niet toe graven en snel er uit met zo min mogelijk stapjes te zetten.
Gelukkig zijn mijn katjes zo braaf om het mooi in hun bakje te doen.

Golden grey en classic heb ik altijd gebruikt, is wel goed maar het enigste wat ik daar niet leuk aan vond is de uitloop, echt een zandbak, ik vond zelfs korrels op de vensterbank, zetel enz.... dus wie kan er mij het perfecte kattenzand aanraden?

Alles koekt bij elkaar zoals de classic en zonder uitloop? :LOL:

Bewerkt door Solotje, 12 mei 2011 - 14:03.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#222 Geplaatst 12 mei 2011 - 16:02

Ik ben sinds kort op aanraden van een vriendin overgestapt van Catsan naar het huismerk van Albert Heijn de "Schep en Schoon drievoudige hygiëne" Klontvarmend en lichtjes geparfumeerd met babypoedergeurtje.
Ik ben nog nooit zo blij geweest met kattengrid, geen nare reukjes, vaste klontertjes die niet uiteen vallen en niks geen uitloop. :thumb:

Kost een 4 euro en nog iets voor een doos van 6 liter en ik vul daar 2 grote bakken mee.
Jullie willen niet weten hoeveel verschillende soorten ik ooit geprobeerd heb maar ben nu wel erg enthousiast over dit.

Bewerkt door kiki, 12 mei 2011 - 16:04.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#223 Geplaatst 12 mei 2011 - 16:08

kiki zei:

Ik ben sinds kort op aanraden van een vriendin overgestapt van Catsan naar het huismerk van Albert Heijn de "Schep en Schoon drievoudige hygiëne" Klontvarmend en lichtjes geparfumeerd met babypoedergeurtje.
Ik ben nog nooit zo blij geweest met kattengrid, geen nare reukjes, vaste klontertjes die niet uiteen vallen en niks geen uitloop. :thumb:

Kost een 4 euro en nog iets voor een doos van 6 liter en ik vul daar 2 grote bakken mee.
Jullie willen niet weten hoeveel verschillende soorten ik ooit geprobeerd heb maar ben nu wel erg enthousiast over dit.

Kiki, ik ga dat eens surfen, ik ben benieuwd. :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#224 Geplaatst 12 mei 2011 - 16:26

Ik gebruik Biokats micro fresh zomergeur. Klonterd heel goed, geur is ook goed. Maar je vind het ook overal terug. Het is zo fijn dat het tss hun pootjes blijft hangen.
Ik heb de grovere korrel al gehad van biokats maar die pipi bollen vielen nogal snel terug uit elkaar.
Pellets vind ik niet zo goed dat al gauw stinken naar rot hout of rotte bladeren vind ik.
Kiki@ hier is geen Albert Heyn winkel in de buurt en er km's voor gaan rijden is zottewerk.
Elk grind zal wel iets hebben zekers.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#225 Geplaatst 12 mei 2011 - 19:08

Solotje zei:

Ik wil nieuw en het perfecte kattenzand!! :help:

Ik heb deze week Cat's Best Eco Plus kattengrit geprobeerd en eerlijk ik vind het echt vies, de kak kan je goed uitscheppen maar de pis koekt totaal niet, die houtkorrels vallen dan helemaal uit elkaar en uiteindelijk is heel de kattenbak vol met gedroogde pis.
Gisteren ging Chanel in de bak en ik zag echt dat ze er vies van was, snel pisje, nog niet toe graven en snel er uit met zo min mogelijk stapjes te zetten.
Gelukkig zijn mijn katjes zo braaf om het mooi in hun bakje te doen.

Golden grey en classic heb ik altijd gebruikt, is wel goed maar het enigste wat ik daar niet leuk aan vond is de uitloop, echt een zandbak, ik vond zelfs korrels op de vensterbank, zetel enz.... dus wie kan er mij het perfecte kattenzand aanraden?

Alles koekt bij elkaar zoals de classic en zonder uitloop? :LOL:
:slach: :slach: :slach: :vlag: :vlag: :vlag: Ik ben het kieken van de week!!! :oops:

Nu was ik dat zo beu dat kattenzand dat ik vandaag al mijn kattenbakken ging leeg maken om er terug classic in te doen en wat zie ik, ik zag mijn grote zak houtkorrels niet meer staan :oops: die ik normaal alleen gebruik als ik kittens heb.
Ik kijk naar de andere kant en daar staat die zak Cat's Best Eco Plus :oops: :lachen: , dus ik ga deze nu pas testen. :lachen:

Sarah, nu begrijp jij het ook he? :lachen: