Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#241 Geplaatst 12 mei 2011 - 21:10

Solotje zei:

Zeg spelbreker! :zweep:
Lutje is braaf, en gij zijt stout :p :p

Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#242 Geplaatst 13 mei 2011 - 07:54

Solotje zei:

Zeg spelbreker! :zweep:

:vlag:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#243 Geplaatst 13 mei 2011 - 21:41

Vandaag heb ik dus de eerste kakjes en plasjes geschept en ik moet zeggen GEWELDIG!!!  :LOL:

Er is wel een uitloop maar wel minder dan die ik had, dus ik zal dan ook maar zo'n matje bestellen.
Ik had wel zo'n mat maar eigelijk had ik er één in de wibra gekocht, zo'n rubbere met gatjes, ik had die al lang geleden weggehaald omdat ik er niet tevreden over was.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#244 Geplaatst 13 mei 2011 - 22:22

Solotje zei:

Vandaag heb ik dus de eerste kakjes en plasjes geschept en ik moet zeggen GEWELDIG!!! :LOL:

Er is wel een uitloop maar wel minder dan die ik had, dus ik zal dan ook maar zo'n matje bestellen.
Ik had wel zo'n mat maar eigelijk had ik er één in de wibra gekocht, zo'n rubbere met gatjes, ik had die al lang geleden weggehaald omdat ik er niet tevreden over was.

De cat's best eko wordt bij ons nog altijd in de ren gebruikt. Een probleem... het is erg stoffig en als je een poezel hebt die last heeft van asthma is dat niet zo gezond :oops: . Maar het kattenbakzand dat we in huis gebruiken (Canadian Fine) klontert teveel om buiten te gebruiken, ze zouden met cement aan hun voetjes lopen als het regent... :lachen: .

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#245 Geplaatst 13 mei 2011 - 22:29

Joloka zei:

De cat's best eko wordt bij ons nog altijd in de ren gebruikt. Een probleem... het is erg stoffig en als je een poezel hebt die last heeft van asthma is dat niet zo gezond :oops: . Maar het kattenbakzand dat we in huis gebruiken (Canadian Fine) klontert teveel om buiten te gebruiken, ze zouden met cement aan hun voetjes lopen als het regent... :lachen: .

:lachen: Cementvoetjes :lachen:

Ja dat begrijp ik, eerste plaats komen de katjes he. :hug:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#246 Geplaatst 26 juni 2011 - 16:12

Vraagje: de kattenbakvulling die wij nu hebben (zo'n huismerk van carrefour) stoft enorm en ik krijg het daar nogal erg van op mijn heupen :x

Binnenkort krijgen we er een nieuwe poes bij en ik ben daarom hard aan het ijveren om mijn ouders (ik woon nog thuis) te overtuigen om toch andere kattenbakvulling te gaan halen...

Ik las hier dat 'Cats best eco plus' wel in de smaak valt bij de meeste
MAAR: ik las ook dat dit misschien niet de meest ideale oplossing is voor langharige katten, en de kitten die erbij komt is een langhare poes...

Met andere woorden: ik weet het nu nog steeds niet :trance:
Iemand tips?

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#247 Geplaatst 26 juni 2011 - 17:26

ik heb nu na de cats best de premier excellent en ik ben super tevreden
wat een verschil, stinkt niet, stoft niet, bijna geen uitloop, katten nemen het niet mee door heel het huis
heel content

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#248 Geplaatst 18 augustus 2011 - 14:04

Vandaag voor de eerste keer eens een andere kattenbalkvulling gekocht. Klontvormend (kleikorrels, dat zijn ze gewoon) van Aveve. We gebruikte al jaren het huismerk van Makro, maar ik vond de laatste tijd dat we zoveel uitloop hadden en stoffige voetjes op de kasten dat ik iets anders wilde proberen. Dus eens zien hé. Nu nog een hoger model kattenbak vinden die van oppervlakte niet te groot is O:)  
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#249 Geplaatst 20 augustus 2011 - 13:45

Kathleen zei:

Vandaag voor de eerste keer eens een andere kattenbalkvulling gekocht. Klontvormend (kleikorrels, dat zijn ze gewoon) van Aveve. We gebruikte al jaren het huismerk van Makro, maar ik vond de laatste tijd dat we zoveel uitloop hadden en stoffige voetjes op de kasten dat ik iets anders wilde proberen. Dus eens zien hé. Nu nog een hoger model kattenbak vinden die van oppervlakte niet te groot is O:)
Precies niet zo'n goede aankoop, het klontert helemaal niet, maar valt uit elkaar als je het opschept. Dat noem ik niet "klontvormend" :r

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#250 Geplaatst 20 augustus 2011 - 16:27

clyde zei:

ik heb nu na de cats best de premier excellent en ik ben super tevreden
wat een verschil, stinkt niet, stoft niet, bijna geen uitloop, katten nemen het niet mee door heel het huis
heel content

Waar kan je die halen?

Guest_yenneke_*
Guest_yenneke_*

#251 Geplaatst 24 september 2011 - 22:34

ik gebruik van die silica parels of hoe noemen ze die zo van die witte glazige bolletjes, supergoed spul!!!

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#252 Geplaatst 01 oktober 2011 - 09:37

Ik heb gebruikt Biocat Micro fresh, prima spul, weinig uitloop. Maar ik ben op zoek gegaan naar wat anders omdat ik het ineens vond stinken.
Ik heb nu Sivocat White Hygiene Ultra, die is net zo duur ongeveer, en geeft wel iets meer uitloop, maar het klontert beter, en het ruikt ook frisser.
Dus voorlopig blijf ik deze gebruiken.

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#253 Geplaatst 10 oktober 2011 - 02:31

ik zit hier nu ook met het probleem, dat als de poezels van buiten komen en hun pootjes nat zijn, ze dus ook 'cementpootjes' ;) krijgen...

ik zal na de positieve commentaren te lezen ook maar eens de cat's best oko plus proberen!!! maarre, is die oko hetzelfde als eco plus???? en dit is verkrijgbaar in zoomart??
Geplaatste afbeelding

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#254 Geplaatst 10 oktober 2011 - 19:35

Nou ik gebruik van de lidl  klontert goed, geen last van verstuiving, en ik doe er redelijk lang mee. ong. 1,5 week per zak en ik schep elke dag uit en dan doeik altijd nieuw laagje erover heen. het loopt wel wat uit maar mij maakt niet veel uit want staat in een kamer waar alle troep en rommeltjes staan en de cavia's.
en op ander kattegrit willen mijn schatjes niet plassen en poepen dus..

Elke80
Elke80
  • 82 berichten

#255 Geplaatst 10 oktober 2011 - 22:19

Had bij zooplus biocats microfresh besteld. Foewie, stinkt dat even. Het gaat ongeveer een dag goed en dan ruik je het door het hele huis. Daar kan ik bijzonder slecht tegen. Dus nu ben ik ook geneigd om Cat's best eco plus kattengrit te proberen. Op hoop van zegen want nu durf ik echt niemand meer in huis binnenlaten :oops: .