Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#256 Geplaatst 11 oktober 2011 - 16:02

Ik gebruik Bio Kat's Lentefris... en buiten wat uiloop kan ik echt niet klagen...
Beneden staat een kleinere gesloten bak met klep, als de klep es open gaat stinkt het echt niet.
Geplaatste afbeelding

tineke
tineke
  • 242 berichten

#257 Geplaatst 16 oktober 2011 - 12:14

ik gebruik al tijden de korrels uit de supermarkt .6 kilo in een doos,heel fijne korrels lijkt meer op zand en klonterd heel erg goed .doe er altijd een beetje babypeder doorheen en klaar (elke dag uitscheppen ,doe een week met zo,n doos)heb 2 bakken voor twee katten

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#258 Geplaatst 17 november 2011 - 22:32

Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken nu. We verhuizen naar een appartement in Boom. Daar hebben ze nog geen afvalcontainers uitgevonden, dus moet de kattenbakvulling in een vuilzak. Dan is het niet handig om heel zwaar zand te hebben. Maar: het moet natuurlijk nog wel makkelijk uitschepbaar zijn, zodat ik regelmatig de plasjes en hoopjes kan verwijderen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#259 Geplaatst 17 november 2011 - 23:23

Tinne zei:

Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken nu. We verhuizen naar een appartement in Boom. Daar hebben ze nog geen afvalcontainers uitgevonden, dus moet de kattenbakvulling in een vuilzak. Dan is het niet handig om heel zwaar zand te hebben. Maar: het moet natuurlijk nog wel makkelijk uitschepbaar zijn, zodat ik regelmatig de plasjes en hoopjes kan verwijderen.

ik gebruik nu cat's best oko plus, je kijkt zondag maar eens ;) , ben er alleszins tevreden van! alleen veel uitloop, maarja, vuilniszakken wegen tenminste niet meer zoveel! ( en komt zelfs goedkoper uit, vroeger gebruikte ik flamingo met babypoeder)
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#260 Geplaatst 18 november 2011 - 13:27

Die uitloop, daar vind ik wel wat op :x Ik heb gisteren een ontwerp getekend voor een kattenbakmeubel. Kan ik ineens rekening houden met die uitloop. Enne, dan kan Bailey niet meer in de kattenbak want dat doet hij nu dus wel als hij de kans krijgt. Oplossing: een voldoende groot meubel met de opening bovenaan. Hij is toch te klein om er in te geraken dan :p
Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#261 Geplaatst 18 november 2011 - 13:36

Sinds vorige week hebben we ons testpanel op de meest fijnkorrelige kattenbakvulling (ze hebben een 4-tal varianten dacht ik) met babypoeder van het merk van aveve losgelaten. Het klontert goed, het ruikt best aangenaam, alleen de uitloop... :roll: maar ja, dat hebben we bij alle kattenbakvullingen eigenlijk.

Bewerkt door Marieke, 18 november 2011 - 13:38.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#262 Geplaatst 04 december 2011 - 21:15

Vanaf morgen ga ik de Cat's Best Oko plus uittesten. Dat was de enige variant van Cat's Best die verkrijgbaar was in een grote verpakking, bij de dichtstbijzijnde dierenwinkel. En degene die nog redelijk kleine korrels heeft. Ik heb zelf die grote korrels niet zo graag omdat ik daar moeilijker de hoopjes uit kan scheppen.
Geplaatste afbeelding

Guest_engeltje_*
Guest_engeltje_*

#263 Geplaatst 05 december 2011 - 21:51

Wat bedoelen ze hier toch met die "uitloop"?

engeltje

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#264 Geplaatst 05 december 2011 - 21:55

Hetgeen voor de kattenbak ligt van korrels, in plaats van in de bak ;)
Geplaatste afbeelding

Starlight
Starlight
  • 735 berichten
  • 1 katten

#265 Geplaatst 06 december 2011 - 15:19

Ik zweer bij de PeeWee-bak, met de gelijkaardige vulling van het huismerk van Zoomart (Multifit ofzoiets?)! + litterlocker omdat we op een appartement wonen en we geen kakjes zomaar in de vuilbak willen...
De bakken zijn ff wat duurder in aankoop, maar verder is het echt zuinig. En met de vulling van Zoomart is het al helemaal goedkoop! (PeeWee €15/9l / Zoomart €8,5/20l)

Guest_Lilien_*
Guest_Lilien_*

#266 Geplaatst 28 april 2012 - 09:23

Vraagje, wij gebruiken nu steeds de kattenbak vulling van maxi zoo. We waren hier zeer goed mee. Klonterde mooi en geen last van geurtjes. Maar nu merk ik de laatste tijd dat we toch meer last krijgen van geurtjes.

Welke merken gebruiken jullie?

We letten wel wat op de prijs, maar willen ook geen geurtjes in huis hangen hebben.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#267 Geplaatst 28 april 2012 - 09:28

Ik gebruik de peewee. Enige nadeel is dat deze enkel online te bestellen zijn, en er altijd transportkosten bijkomen. (Ze hebben het jammergenoeg niet bij Zooplus)

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#268 Geplaatst 28 april 2012 - 09:30

Premiere Excellent met baby poeder, ook van Maxi Zoo
Klontert goed en geen last van geurtjes.
(12euro voor een zak van 12kg)

Bewerkt door Armani, 28 april 2012 - 09:35.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#269 Geplaatst 28 april 2012 - 09:34

Ik gebruik cat's best en ben enorm blij hiermee

een zak van geloof 40 l kost 21€, maar daar doen we wel minmaal anderhalve maand mee, geen geurtjes en een beetje uitloop
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#270 Geplaatst 28 april 2012 - 09:34

Ik ben net over geschakeld van die met babypoeder (idd 12 euro voor 15 kg), naar het klonterende huismerk van de colruyt. (3 euro voor 6kg) En ik ben der super content van. het merk noemt Spinner. Zijn iets bruinere korreltjes, maar geen last van geurhinder (had ik voordien ook niet).. en véél goedkoper.

En gemakkelijk te stockeren.. zijn dozen van 6kg.