Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?
#286 Geplaatst 10 november 2012 - 17:51
Dan ben ik overgeschakeld op Cat's Best öko plus. Deze kattebakvulling gaat veel langer mee en ruikt bijna niet en klontert redelijk goed. Het is ook biologisch afbreekbaar, dus geen zware vuilzakken meer. Het enige nadeel is de uitloop.
Onlangs heb ik Chatoune gekocht. Het was goedkoper dan Cat's Best en ik dacht dat door de grote korrels voor minder uitloop gingen zorgen... Maar het stinkt geweldig en de korrels veranderen in zagemeel als ze in aanraking komen met urine.... Deze dus 1keer en nooit meer.
#287 Geplaatst 05 augustus 2013 - 13:23

#288 Geplaatst 06 augustus 2013 - 14:42

#289 Geplaatst 08 augustus 2013 - 19:22
Die houtpellets, daar ruik je hun plasjes echt niet in. OK de "kakjes" moet je er zoals uit alle bakken uitrapen. De bakken moeten wel veel minder volledig worden ververst, alhoewel dat dat heel afhankelijk is van het weer, gaan ze veel buiten hun behoefte doen of niet...
het grote voordeel is dat dat gewoon in de compostbak kan, geen probleem. De pellets verpulveren in zaagsel, dus dat is volledig organisch.
#290 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:10
Ik gebruik al heel lang de Pet Plus (natural), maar mijn laatste zak van gisteren was me toch net iets te stoffig. In de winkel verkopen ze ook de Extreme Classic en de verkoper zei dat dat het origineel product is en uit iets groffere korrels bestaat. Heeft iemand de twee al gebruikt? En wat is jullie ervaring? Heb je bijvoorbeeld minder uitloop door de groffere korrels? En zit er een verschil op het stof?
Oh ja, om zeker te zijn. Dit is diegene die ik nu heb. Ik vermoed dat het de Pet Plus is waar iedereen over spreekt, ook al vind ik die naam nergens terug op de zak.
http://www.flamingo....=2&SearchInit=4
#291 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:29
#292 Geplaatst 28 december 2013 - 12:12

Geen reukhinder maar de plasjes vallen bij het scheppen telkens uit elkaar.
Nu ja, ik geef toe - ik wist niet beter en dacht dat dat normaal was.
Deze week kreeg ik het toch weer op m'n heupen ervan en ging dus wat rondsurfen op de site.. Bleek dus toch anders te kunnen

Ik gisteren op pad en heb nu een zak Cat's Best Oko gekocht en in Albert Heijn in het passeren ook maar eens gestopt voor hun kattenbakvulling na het lezen van dit topic.
Ik ga deze dus eens uitproberen.
Ik merkte alleen al dat ik die OKO op zooplus niet vind

Ik ben nu naar Tom en co geweest maar dat is niet echt in de buurt dus ik had gehoopt die online te kunnen bestellen AAAALLLS ik straks tevreden blijk te zijn

#293 Geplaatst 28 december 2013 - 12:43
De öko plus is deze
http://www.zooplus.n...cats_best/21337
op de site staat het Eco maar op de zak staat het duitstalige öko
Ik heb die ook eens gebruikt, is heel goed maar ik had wat te veel uitloop naar mijn goesting
Vandaar dat ik overgeschakeld ben naar de "minder uitloop variant" Cat's Best Nature Gold
http://www.zooplus.n...cats_best/49397
Deze doe ik in één bak boven op de kattenkamer en één bak beneden.
In de andere bakken gaat klontvormend zand, want ze willen niet allemaal op die houtvezels gaan (spijtig, scheelt heel wat in gewicht).
Meestal gebruik ik de dozen Spinner klontvormend zand uit de Colruyt (niet die zakken), 'k ben er heel content van.
Onlangs heb ik ook de Extreme Classic zonder parfum geprobeerd, die is zeer goed klontvormend.
http://www.zooplus.n..._classic/210163
Vroeger had ik eens de variant met babypoedergeur geprobeerd maar toen wilden mijn poezels niet meer op de gesloten bakken gaan, enkel op de open bakken, omdat de geur hen niet aanstond. Vandaar mijn keuze voor deze zonder parfum en dan kan ik er nog wat van hun favoriete "kattenbak-deodorant" indoen, maar wel heel lichtjes.

The devil has work for idle paws

www.dendermondsezwervertjes.org
#294 Geplaatst 28 december 2013 - 13:46
Joske123, op 08 augustus 2013 - 19:22, zei:
Die houtpellets, daar ruik je hun plasjes echt niet in. OK de "kakjes" moet je er zoals uit alle bakken uitrapen. De bakken moeten wel veel minder volledig worden ververst, alhoewel dat dat heel afhankelijk is van het weer, gaan ze veel buiten hun behoefte doen of niet...
het grote voordeel is dat dat gewoon in de compostbak kan, geen probleem. De pellets verpulveren in zaagsel, dus dat is volledig organisch.
ik heb de catsan korrels en de goedkopere en lichtere korrels multifit van maxizoo geprobeerd
maar dat is allemaal zo zwaar om in de vuilzak te doen
heb toen de houtkorrels van multifit geprobeerd
ben nu ook de pelet houtkorrels voor de houtkachel aan't gebruiken daar heb je bijna twee zakken voor de zelfde prijs
dat kun je tenmiste bij de groene bak gooien
was eerst aan't twijfelen of dat wel goed was die korrels maar zag dat joske ze ook gebruikt dacht dan zal het wel goed zijn hihi
#295 Geplaatst 28 december 2013 - 20:10
Ik gebruik die van cats best oko, die hebben ze in zakken van 40 liter en die is heel zuinig. Je hebt er idd wel veel uitloop van.
Mijn zus gebruikt die ook en gooit de pipi bollen gewoon in de houtcasette

In de andere bak gebruik ik bio cats micro die klonterd ook heel goed die bestaat in een versie met zomergeur en naturel.
#296 Geplaatst 28 december 2013 - 21:04
Persoonlijk vindt ik dit de beste kattenbakvulling voor ''grote katten huishoudens'' :-) !
Idd meer uitloop van, maar dat weegt niet op tegen de andere voordelen :-)
#298 Geplaatst 29 december 2013 - 13:23
Vroeger had ik catsan in de voorverpakking, heel makkelijk in gebruik, maar zwaar in je container

LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL
#299 Geplaatst 29 december 2013 - 15:01
enkel heb je veel uitloop en tegenwoordig is het ook heel stoffig...
Wel jammer want begin echt last te krijgen van het stof

#300 Geplaatst 29 december 2013 - 15:24
blubje, op 29 december 2013 - 15:01, zei:
enkel heb je veel uitloop en tegenwoordig is het ook heel stoffig...
Wel jammer want begin echt last te krijgen van het stof