Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#286 Geplaatst 10 november 2012 - 17:51

Eerst gebruikte ik de Delhaize kattebakvulling, maar die gaat veel te snel ruiken.  Dat is ook elke week 2 kattebakken verversen en een hele zware vuilzak.  De vuilnismannen zullen blij zijn dat ik die niet meer gebruik.

Dan ben ik overgeschakeld op Cat's Best öko plus.  Deze kattebakvulling gaat veel langer mee en ruikt bijna niet en klontert redelijk goed. Het is ook biologisch afbreekbaar, dus geen zware vuilzakken meer.  Het enige nadeel is de uitloop.

Onlangs heb ik Chatoune gekocht. Het was goedkoper dan Cat's Best en ik dacht dat door de grote korrels voor minder uitloop gingen zorgen...  Maar het stinkt geweldig en de korrels veranderen in zagemeel als ze in aanraking komen met urine....  Deze dus 1keer en nooit meer.

Dennis
Dennis
  • 81 berichten

#287 Geplaatst 05 augustus 2013 - 13:23

Waarschijnlijk is dit hier al ooit ergens beantwoord geweest maar ik vind het niet terug.  Waar kan ik Felino halen in de buurt van Gent? :eat

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#288 Geplaatst 06 augustus 2013 - 14:42

Ik koop die van maxi zoo (eigen merk, maar weet het zo even niet vanbuiten :)) met babypoedergeur. Ik moet hem amper verversen (ongeveer om de maand), schep om de andere dag uit. Geen werk, geen geur, klontert goed, alleen af en toe wel korreltjes rond de bak ondanks uitloopmatje maar das nog het minste :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#289 Geplaatst 08 augustus 2013 - 19:22

raar maar waar, wij gebruiken hier houtpellets, gewoon zo'n zak voor in de kachel. Nu moet ik zeggen dat we voor 8 katten zo'n 12 kattenbakken hebben staan, omdat we in het verleden problemen hadden met gecastreerde sproeiende katers (dat had niets met de vulling te maken, want daarvoor hebben we alles geprobeerd).
Die houtpellets, daar ruik je hun plasjes echt niet in. OK de "kakjes" moet je er zoals uit alle bakken uitrapen. De bakken moeten wel veel minder volledig worden ververst, alhoewel dat dat heel afhankelijk is van het weer, gaan ze veel buiten hun behoefte doen of niet...
het grote voordeel is dat dat gewoon in de compostbak kan, geen probleem. De pellets verpulveren in zaagsel, dus dat is volledig organisch.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#290 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:10

Heeft er iemand ervaring met zowel Pet Plus als Extreme Classic?
Ik gebruik al heel lang de Pet Plus (natural), maar mijn laatste zak van gisteren was me toch net iets te stoffig. In de winkel verkopen ze ook de Extreme Classic en de verkoper zei dat dat het origineel product is en uit iets groffere korrels bestaat. Heeft iemand de twee al gebruikt? En wat is jullie ervaring? Heb je bijvoorbeeld minder uitloop door de groffere korrels? En zit er een verschil op het stof?

Oh ja, om zeker te zijn. Dit is diegene die ik nu heb. Ik vermoed dat het de Pet Plus is waar iedereen over spreekt, ook al vind ik die naam nergens terug op de zak.
http://www.flamingo....=2&SearchInit=4

pedewilde
pedewilde
  • 24 berichten
  • 2 katten

#291 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:29

Ik gebruik momenteel gewoon het witte product van Delhaize en daar ben ik redelijk tevreden over. Maar dat die Pets plus classic geen vuil geeft rond de kattenbak klinkt goed. Ga ik eens proberen!
Lees de verhalen over mijn katten op mijn blog  http://screamyour.bl...el/Cats no dogs

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#292 Geplaatst 28 december 2013 - 12:12

Ik heb m'n katjes nu 3 maanden bij me en gebruikte tot nu toe altijd Multi Fresh Bio cats (ofzoiets :)) van Zoomart.
Geen reukhinder maar de plasjes vallen bij het scheppen telkens uit elkaar.
Nu ja, ik geef toe - ik wist niet beter en dacht dat dat normaal was.

Deze week kreeg ik het toch weer op m'n heupen ervan en ging dus wat rondsurfen op de site.. Bleek dus toch anders te kunnen :)
Ik gisteren op pad en heb nu een zak Cat's Best Oko gekocht en in Albert Heijn in het passeren ook maar eens gestopt voor hun kattenbakvulling na het lezen van dit topic.
Ik ga deze dus eens uitproberen.
Ik merkte alleen al dat ik die OKO op zooplus niet vind :(  Waar koopt iedereen die dan?
Ik ben nu naar Tom en co geweest maar dat is niet echt in de buurt dus ik had gehoopt die online te kunnen bestellen AAAALLLS ik straks tevreden blijk te zijn :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#293 Geplaatst 28 december 2013 - 12:43

Hey Valerie,

De öko plus is deze
http://www.zooplus.n...cats_best/21337
op de site staat het Eco maar op de zak staat het duitstalige öko

Ik heb die ook eens gebruikt, is heel goed maar ik had wat te veel uitloop naar mijn goesting
Vandaar dat ik overgeschakeld ben naar de "minder uitloop variant" Cat's Best Nature Gold
http://www.zooplus.n...cats_best/49397
Deze doe ik in één bak boven op de kattenkamer en één bak beneden.

In de andere bakken gaat klontvormend zand, want ze willen niet allemaal op die houtvezels gaan (spijtig, scheelt heel wat in gewicht).
Meestal gebruik ik de dozen Spinner klontvormend zand uit de Colruyt (niet die zakken), 'k ben er heel content van.
Onlangs heb ik ook de Extreme Classic zonder parfum geprobeerd, die is zeer goed klontvormend.
http://www.zooplus.n..._classic/210163
Vroeger had ik eens de variant met babypoedergeur geprobeerd maar toen wilden mijn poezels niet meer op de gesloten bakken gaan, enkel op de open bakken, omdat de geur hen niet aanstond. Vandaar mijn keuze voor deze zonder parfum en dan kan ik er nog wat van hun favoriete "kattenbak-deodorant" indoen, maar wel heel lichtjes.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

tangie
tangie
  • 209 berichten

#294 Geplaatst 28 december 2013 - 13:46

Joske123, op 08 augustus 2013 - 19:22, zei:

raar maar waar, wij gebruiken hier houtpellets, gewoon zo'n zak voor in de kachel. Nu moet ik zeggen dat we voor 8 katten zo'n 12 kattenbakken hebben staan, omdat we in het verleden problemen hadden met gecastreerde sproeiende katers (dat had niets met de vulling te maken, want daarvoor hebben we alles geprobeerd).
Die houtpellets, daar ruik je hun plasjes echt niet in. OK de "kakjes" moet je er zoals uit alle bakken uitrapen. De bakken moeten wel veel minder volledig worden ververst, alhoewel dat dat heel afhankelijk is van het weer, gaan ze veel buiten hun behoefte doen of niet...
het grote voordeel is dat dat gewoon in de compostbak kan, geen probleem. De pellets verpulveren in zaagsel, dus dat is volledig organisch.

ik heb de catsan korrels en de goedkopere en lichtere korrels multifit van maxizoo geprobeerd
maar dat is allemaal zo zwaar om in de vuilzak te doen

heb toen de houtkorrels van multifit geprobeerd
ben nu ook de pelet houtkorrels voor de houtkachel aan't gebruiken daar heb je bijna twee zakken voor de zelfde prijs
dat kun je tenmiste bij de groene bak gooien

was eerst aan't twijfelen of dat wel goed was die korrels maar zag dat joske ze ook gebruikt dacht dan zal het wel goed zijn hihi

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#295 Geplaatst 28 december 2013 - 20:10

Maar die pellets voor in de kachel klonteren toch niet dat wordt toch één en al brei na een tijdje?
Ik gebruik die van cats best oko, die hebben ze in zakken van 40 liter en die is heel zuinig. Je hebt er idd wel veel uitloop van.
Mijn zus gebruikt die ook en gooit de pipi bollen gewoon in de houtcasette :louche:  en de kaka in de wc.
In de andere bak gebruik ik bio cats micro die klonterd ook heel goed die bestaat in een versie met zomergeur en naturel.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#296 Geplaatst 28 december 2013 - 21:04

Ik gebruik ook Cats Best Oko Plus.
Persoonlijk vindt ik dit de beste kattenbakvulling voor ''grote katten huishoudens'' :-) !

Idd meer uitloop van, maar dat weegt niet op tegen de andere voordelen :-)

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#297 Geplaatst 29 december 2013 - 11:30

Dank voor de tips!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#298 Geplaatst 29 december 2013 - 13:23

Ik gebruik flamingo.  Klontert heel goed en de afvalbak slinkt behoorlijk in gewicht.
Vroeger had ik catsan in de voorverpakking, heel makkelijk in gebruik, maar zwaar in je container

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#299 Geplaatst 29 december 2013 - 15:01

Ik gebruik ook de flamingo pet plus en super content want het klontert geweldig goed,
enkel heb je veel uitloop en tegenwoordig is het ook heel stoffig...
Wel jammer want begin echt last te krijgen van het stof :(

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#300 Geplaatst 29 december 2013 - 15:24

blubje, op 29 december 2013 - 15:01, zei:

Ik gebruik ook de flamingo pet plus en super content want het klontert geweldig goed,
enkel heb je veel uitloop en tegenwoordig is het ook heel stoffig...
Wel jammer want begin echt last te krijgen van het stof :(
Ik heb het ook altijd gebruikt. Op het einde viel het me ook op dat er precies veel meer stof was. Ik ben veranderd naar de Extreme Classic. Ze zijn ongeveer hetzelfde in prijs en even goed. Deze kan je bestellen op Zooplus en dus thuis laten leveren. Dat vind ik ook al een groot voordeel. Ik ervaar toch minder stof bij deze, dus ben tevreden van mijn switch.