Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#31 Geplaatst 22 februari 2009 - 13:42

Ragdollprincess zei:

Ja ook ik was een trouwe Pet Plus met babypoeder -fan, maar sinds kort heb ik ook de indruk dat er iets "anders" mee is. Ruikt veel sneller vies (hoewel ik de bak om de 2 dagen ververs, heb 2 kattenbakken voor 2 ragdolls die alleen binnen zitten) en klontert ook niet meer zo mooi als ervoor. :(
Ben nu dus op zoek naar iets gelijkaardigs... :)

Ik was eigenlijk naar de dierenspeciaalzaak gegaan voor pet plus babypoeder nadat ik op het forum zoveel positieve dingen hierover gelezen had maar die verkochten geen petplus en de zaakvoerder raadde mij extreme classic babypoeder aan en ik ben een zeer tevreden gebruikster!

janallem2
janallem2
  • 5.027 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 22 februari 2009 - 13:45

wij gebreuken pet plus het is goed
wij hebben is geprobeerd houte korrels maar daar speelde ze mee
Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#33 Geplaatst 22 februari 2009 - 14:24

Hier pet plus in de litter robot, vroeger houtkorrels (milieu) maar die passen niet in de litter robot. Maar nu doen we héél lang met één zak pet plus.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 22 februari 2009 - 18:16

Hier zijn we tevreden over Biokat. Het klontert goed en stinkt eigenlijk niet vlug.

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 22 februari 2009 - 23:12

Magic Coonie zei:

Ik gebruik nu Golden Grey Master. Ben er heel tevreden van. Of beter gezegd, de poezels zijn tevreden.

Hiervoor heb ik Pet Plus met babypoeder gebruikt. Ik was daar ook heel tevreden van tot dat ze de samenstelling veranderd hebben en toen trok het op niets meer. Het stonk na een tijdje, de klonters vielen uit mekaar en je deed er niet zo heel lang mee.

Hier hetzelfde ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#36 Geplaatst 23 februari 2009 - 00:26

Ik heb daarnet bijna de wc kapot gekregen met een te grote hoeveelheid cat's best :ha :ha :ha

Sonia
Sonia
  • 157 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 23 februari 2009 - 09:16

Sinds jaar en dag gebruik ik Catsan végétale plus, het bevalt zowel de katten als mij best wel goed.
:hart: Het beste op deze aard, zit in een dierenhart bewaard ! :hart:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#38 Geplaatst 23 februari 2009 - 11:34

Hier wordt Spinner (Colruyt) gebruikt, wel de zakken van 10kg.
Klontert redelijk goed en stinkt niet (wordt wel iedere dat uitgeschept en 1x in de week volledig vervangen).
Met zo'n zak doen wij hier ongeveer 1 maand.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 24 februari 2009 - 16:00

Ik ga volgende keer Cat's eco best proberen, kwestie van besparing op het afval (betalen per kg).
Hopelijk is het goede.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 25 februari 2009 - 08:32

ik gebruik ook de pet plus met babypoeder in de LR en ben zeer tevreden :d ik kom met 1 zak een hele maand toe met 4 poezels 8)
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#41 Geplaatst 27 februari 2009 - 08:41

Hier ben ik ook nog bezig met de zoektocht naar de ideale kattenbakvulling. Ik heb een hele tijd Biokat fresh (de groene zak) gebruikt. Die kocht ik in Aken, daar kost een zak van 20kg maar 8€! Tot de dag dat de samenstelling veranderde, nu klonterd die verschrikkelijk slecht.
Nu gebruik ik Pet Plus met babypoeder voor de open kattenbak, maar ik vind de geur van de babypoeder te sterk en de uitloop in een ramp. Overal zie ik korreltjes liggen.
Dus ik denk dat ik terug catsan ga gebruiken.
Voor ik de kleine kamer, waar Mirl overdag zit, heb ik extreem classic voor langharige katten. Deze klontert wel niet maar die absorbeerd ongelofelijk goed. Elke dag de drolletjes scheppen en de bak kan er weer tegen. En het belangrijkste is dat er niets in Mirl haar vacht blijft hangen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 27 februari 2009 - 09:07

Ik gebruik ook extreme classic met babypoeder. Ik schep 's morgens en 's avonds de bak helemaal proper. Ik vind het goed dat het mooi klontert en tot op heden nog geen klachten gehad van de reuk...
Je hebt idd. wel last van rondvliegende korrels rond de bak. Al heb ik nu zo' kattenbak met een randje en daarmee is het al veel minder.

Ik heb ook eens zulke witte korrels gebruikt,nl. multifit diamonds ofzo en daar ben ik niet zo tevreden van. Als ze pipi gedaan hebben kleurt het geel enz. Je kan het niet uitscheppen... en mijn vriend zei ook dat het meer stonk, maar ja van zodra hij pipi of kaka ziet begint het al te stinken voor hem :)
Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#43 Geplaatst 27 februari 2009 - 12:18

Hier gebruik ik Biokat's Micro fresh in LR.
Ben er heel tevreden over.
Eén nadeel: ik heb een verwoede graafster (Chivas) waardoor ik het overal korreltjes terug vind. Dit vooral omdat er geen luikje hngt bij LR. Maar het is dus gewoon wat meer borstelen of stofzuigen in huis. Er ligt wel een mat voor, dus dat helpt ook al een beetje

Ervoor gebruikte ik deze vulling ook in gewone kattenbak.

Daarvoor van alles geprobeert, van goedkoop witte korrels, over catsan, houten korrels en pet plus.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 27 februari 2009 - 13:34

kunnen jullie ook de +- prijzen vermelden? dat zou mss wel handig zijn

ik gebruikte eerst het grit van de aldi,  (5l, 99cent) niet zo tevreden van, klontert niet dus stinkt wel snel
daarna een grote zak van maxi-absorbent (weet de prijs niet meer)
vreselijk slecht grit! geparfumeerd, maar de stank vermengd met het parfum was vreselijk, en het klonterde niet

nu gebruik ik gewoon het grit van de lidl (3€; 10kg) en ik ben heel tevreden, het klontert wel redelijk en het stinkt echt bijna niet
elke dag drollen en plasjes scheppen en om de 2 weken (in het weekend ben ik thuis) helemaal vernieuwen, tussendoor wel een keertje grit aanvullen

Geplaatste afbeelding

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 27 februari 2009 - 15:24

Ik gebruik Pet Plus (babypoeder) en Extreme Classic (babypoeder). Ben over allebei heel tevreden: klontert goed en stinkt niet. Afhankelijk van de winkel waar ik ben, koop ik ofwel het ene ofwel het andere. De prijs ken ik niet van buiten, maar is ong. dezelfde voor beide merken.
Ik ken iemand die bij Flamingo (het bedrijf dat Pet Plus in België verdeelt) werkt. Zij heeft mij vertelt dat, toen de verpakking veranderd is, er ook ander grit in de zakken is terecht gekomen. Maar er is heel snel beslist om weer met het oude grit verder te werken, omdat dat veel beter bleek.
Ik heb toevallig de laatste tijd altijd Extreme Classic gekocht. Hebben Pet Plus gebruikers gemerkt dat de kwaliteit intussen weer in orde is?

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding