Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 27 februari 2009 - 15:47

Voor Pet Plus natuur is het 9 (of 10?)€ voor 15kg. Het kost iets meer, maar je doet er langer mee én het stinkt niet. :)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 28 februari 2009 - 16:18

Picasso zei:

Hebben Pet Plus gebruikers gemerkt dat de kwaliteit intussen weer in orde is?

Ik was ook overgeschakeld naar extreme classic o.w.v. de slechtere kwaliteit van de Pet Plus. Maar een maand of 2 geleden was min man naar de dierenwinkel geweest, en hij had terug een zak Pet Plus bij, en de kwaliteit is inderdaad terug zoals voorheen, ben er heel tevreden over.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#48 Geplaatst 28 februari 2009 - 21:21

Ik gebruik nog steeds de zakken pet plus die we ooit eens samen aankochten.

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#49 Geplaatst 08 maart 2009 - 11:13

Ik had vroeger altijd dat grint van de Delhaize, Festin heette dat. Was goedkoop, klonterde goed en stuifde niet. Prima dus.
Maar ze maken nu enkel nog de dure versie... (fijnere korrels) Weer typisch om de goei dingen van het schap te halen... :roll:

Gezocht naar iets gelijkaardigs, Pet Plus geprobeerd - dat was zeer goed maar ik vond de prijs wel wat te hoog eigenlijk. Wel liep die nogal ver uit - ik vond korreltjes tot in de helft van die kamer, soms nog tot in de zetel (danku Raezir...)

Nu toch al eventjes op dat van de Lidl overgeschakeld. Is van structuur en klontervorming redelijk gelijk aan dat van Delhaize was, maar maakt ongelooflijk veel stof. Aangezien wij een kattenbak vlakbij de mac hebben staan, zal ik voor deze bak toch moeten overschakelen naar Pet Plus vrees ik.
Beter af en toe wat korreltjes van de vloer opkeren dan het stof uit m'n computer halen... ;)
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 09 maart 2009 - 20:07

Ik gebruikte dus Felino, maar aangezien ik er hier in de buurt niet zo makkelijk aanraak (iemand van rond Sint-Niklaas die weet waar ik dat kan halen?), kocht ik in de zoomart een ander merk... Ik heb getwijfeld tussen Extreme Classic en dat wat ik nu heb gekocht (ik weet de naam zelfs niet meer :s ), maar kocht toch iets onbekende omdat ik vond dat de korreltjes even fijn waren als Felino en de korreltjes van Extreme Classic groffer zijn... Uiteindelijk ben ik toch niet zo een fan van dit nieuwe grid... Het heeft een veel minder aangename geur dan Felino...

Vibeke maakt geen probleem van het nieuwe grid, maar ik wel O:)

- Waar kan ik aan Felino geraken in de buurt van Sint-Niklaas? Niels gaat er anders morgen omrijden naar Het Witte Huis, maar de afstand Nieuwkerken-Waas - Brugge is behoorlijk :)
- Wat is het beste alternatief voor Felino?
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#51 Geplaatst 09 maart 2009 - 20:45

Wij gebruiken Bento extreme van versele-laga. Het is bijna net hetzelfde als pet plus met babypoeder, maar is met een bloemetjesgeur. Alleen is het nog moeilijk te verkrijgen, het is helemaal nieuw.
Vroeger gebruikten we pet plus met babypoeder, maar inderdaad blijkbaar is plots de samenstelling verandert en gingen we op zoek naar iets anders.
De Bento extreme vind ik zeer handig in gebruik en ruikt zeer lekker. We mengen hem met de gewone klompjesvormende Bento. Die is wat grover en valt niet zo makkelijk naast de bak. Door te mengen wordt het ook betaalbaarder. Want de extreme is wel een stuk duurder. Veel extreme en een dun laagje gewone Bento eroverheen.
De gewone klompjesvormende kost 5.50 euro voor 15 kg en de extreme 7.50 euro voor 7,5 kilo. Alles wordt hier aan huis gebracht door 4adogz.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#52 Geplaatst 09 maart 2009 - 20:47

Niels + Evelyn zei:

Ik gebruikte dus Felino, maar aangezien ik er hier in de buurt niet zo makkelijk aanraak (iemand van rond Sint-Niklaas die weet waar ik dat kan halen?), kocht ik in de zoomart een ander merk... Ik heb getwijfeld tussen Extreme Classic en dat wat ik nu heb gekocht (ik weet de naam zelfs niet meer :s ), maar kocht toch iets onbekende omdat ik vond dat de korreltjes even fijn waren als Felino en de korreltjes van Extreme Classic groffer zijn... Uiteindelijk ben ik toch niet zo een fan van dit nieuwe grid... Het heeft een veel minder aangename geur dan Felino...

Vibeke maakt geen probleem van het nieuwe grid, maar ik wel O:)

- Waar kan ik aan Felino geraken in de buurt van Sint-Niklaas? Niels gaat er anders morgen omrijden naar Het Witte Huis, maar de afstand Nieuwkerken-Waas - Brugge is behoorlijk :)
- Wat is het beste alternatief voor Felino?

Jammer genoeg ken ik Felino niet dus ik kan je ook geen alternatief aanreiken..en ja, als het niet in de Zoomart te vinden is, dan zou ik zelf ook niet weten waar het te vinden is. Misschien Tom & Co op Boomsesteenweg?

Guest_Lamb845_*
Guest_Lamb845_*

#53 Geplaatst 09 maart 2009 - 20:56

Ik gebruik EXTREME CLASSIC (rosse poes erop) en ik ben er Super tevreden over!!!! Ik moet wel zeggen dat er minder babypoeder in zit dan toen ik het voor het eerst kocht! Maar nog steeds tevreden!!!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#54 Geplaatst 10 maart 2009 - 17:01

Vosse zei:

Ik heb daarnet bijna de wc kapot gekregen met een te grote hoeveelheid cat's best :ha :ha :ha

Hoeveel betaal je voor 1 zak Vosse??

Geplaatste afbeelding

Guest_Cayenne_*
Guest_Cayenne_*

#55 Geplaatst 12 maart 2009 - 03:25

ik gebruik PETPLUS Cat-Litter met Babypoeder.
we zijn er zeer tevreden over. Geen vuil rond de bak, geen geur enz...

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#56 Geplaatst 16 maart 2009 - 19:57

ik gebruik extreme classic met babypoeder. een zak van 16kg kost 12,99 euro. niet goedkoop maar je doet er wel langer mee. pet plus is ook goed. geloof dat een zak van 15 kg 10,99 kost.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#57 Geplaatst 16 maart 2009 - 20:05

Ik dus ook Extreme Classic maar na Vosse haar reactie over die Cat's best Eko te lezen, ben ik toch wat aan het twijfelen. Ik ben zeer tevreden van EC maar de vuilniszakken zijn zooo zwaar hé..'t is hier wel niet per kilo maar het gesleur elke keer weer. En als het dan echt in de GFT mag, dan moeten we gewoon paar tonnen gaan halen..'k zal nog wel zien want mijn ventjes en vrouwtje zijn het nu zo goed gewoon.. :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#58 Geplaatst 17 maart 2009 - 09:36

elixeryen zei:

Hoeveel betaal je voor 1 zak Vosse??

(en 7 dagen na datum...)
Ik heb ze gekocht bij Zooplus. De eerste keer een zak van 10l voor 7,5 EUR. Nu hebben we een zak van 40l gekocht voor een 25 EUR. Zwartje heeft zijn nieuwe kattenbak en zand sinds eind januari, ik heb er de hele 10l in gedaan en sindsdien niets meer aan moeten doen. Hij gaat nu véél meer binnen op de bak en toch zit er nog behoorlijk wat in :)

@poezemannen: ik doe dus de plasjes etc. in de wc (met max 2 per keer :ha ). als de bak aan vervanging toe is, ben ik idd van plan om het geheel gewoon in de gft bak te gooien. wij hebben zo'n grote gft bak op wieltjes, dus dat is tien keer zo gemakkelijk. geen zakken die kunnen scheuren e.d. ook ;) Zwartje is er echt heel blij mee, hij komt snel terug binnen rennen om naar zijn bak te gaan, echt grappig om te zien ;)

Bewerkt door Vosse, 17 maart 2009 - 09:45.

klaproos
klaproos
  • 30 berichten

#59 Geplaatst 02 april 2009 - 18:47

Ik heb vroeger allerlei soorten klontvormende kleikorrels geprobeerd, maar was van geen enkel echt tevreden. Toen ben ik begonnen met die houtkorrels van EcoBest, en ik vond die geweldig. Vormden mooie klonten, stonken absoluut niet maar roken heerlijk naar houtkrullen. Wel veel uitloop, maar de bakken staan in de kelder, dus zo heel erg was dat niet.
Onze Poetin heeft sinds vorig jaar dan last gekregen van chronische idiopathische cystitis, blaasontsteking dus, heel erg. Hij plaste overal, wilde de hele tijd plassen, maar het ging niet, het beestje zag echt af. :( We zijn tig keren naar de da geweest, urine onderzocht, enz., was altijd negatief op blaasgruis, wel veel ontstekingscellen en bloed. Zijn blaasje was nog zo groot als een okkernoot, en normaal gezien moet dat een sinaasappel zijn. Allemaal van de stress, volgens de da. Alle medicijnen die hij kreeg, hielpen niet echt, we hebben hem nu op Clomicalm gezet en het probleem schijnt opgelost te zijn (voorlopig althans). Dit allemaal tussen haakjes, want opeens dachten we: hé, misschien heeft het wel te maken met de kattenbakvulling! Wij dus 1 bak gevuld met houtkorrels en de andere met dat hele fijne kleigrind van de boerenbond (Aveve), Ultra hygiène, met blauwe korrels in. Wel, geen van beide wil nu nog in de houtkorrels gaan! Enkel de kleikorrels worden nog gebruikt!
Ik ben heel erg tevreden van dit grind, omdat het heel fijn is, en daardoor klontert het heel mooi (behalve verse plassen, die vallen nogal eens uit mekaar). Alleen: het is een heel gesleep, de vuilniszakken wegen een ton (arme vuilnismannen)...
Voorlopig breng ik het zelf mee van de winkel, maar normaal gezien bestelde ik alles bij Zooplus of Diertotaalservice, al naargelang.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#60 Geplaatst 02 april 2009 - 19:13

ik heb de extreme classic met babypoeder , ik kom er 1 maand mee toe , en ben er wel tevreden van