Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 05 mei 2009 - 08:59

Heb net de hele topic doorgelezen, en ben nog steeds niet bekomen van het lachen, hihi!! iedereen is hier maar aan het zeggen welk grint ze het liefst gebruiken, haha!! Allee ja, ik weet wel wat iedereen bedoelt hee, maar eens dat je daar begint op te letten, klinkt het heel grappig!!

Mijn poezen(ikke niet dus, haha) gebruiken dat grit van Delhaize, nl Festin. Er vliegt inderdaad nogal wat grit buiten de bak, maar het klontert héél goed en is makkelijk uit te scheppen! Wat wél belangrijk is wanneer je zoams wij 4 poezen hebt!

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#62 Geplaatst 05 mei 2009 - 09:21

Wij kopen Catsan. Heb ooit een keer dat van de Colruyt gekocht en dat werkte niet goed voor ons Zulma'ke. Heb ook al gedacht om eens op iets anders dan Catsan over te schakelen, maar dan denk ik weer van: "ach als het zo goed gaat, kunnen we daar beter bij blijven..."

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 05 mei 2009 - 22:15

Goh pff wij zijn ten einde raad eerlijk gezegd!!

Alles wat mogelijk is van grit hebben we al gekocht denk ik. Het probleem is dat het bij ons door wc moet kunnen en momenteel met Golden Grey Master is dat een ware ramp, het wordt zo'n zompige kleimassa en kleeft aan heel de pot vast. Wat wij vooral belangrijk vinden, is dat het goed klontert, lang meegaat, niet te snel gaat ruiken en makkelijk door de wc kan. Biologisch hebben we ook allemaal al geprobeerd, ik ben eerlijk gezegd het meeste tevreden over het allereerste kattengrit dat we hebben gekocht. Dat is afkomstig uit Nederland en heet Biocat Fresh, de fokster van Yumi had dit mee toen ze haar kwamen brengen :) , maar hier geraken we er dus niet aan :(

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#64 Geplaatst 05 mei 2009 - 22:23

volgens mij heb ik dat al eens zien liggen bij de dierenwinkel eukanubo aan de diestesteenweg in kessel-lo.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 06 mei 2009 - 09:34

Bij zooplus hebben ze ook Biokats Fresh. En ik dacht bij Zoomart ook

Geplaatste afbeelding

Guest_j&b_*
Guest_j&b_*

#66 Geplaatst 06 mei 2009 - 10:18

Hier gebruiken we 'premiere excellent' van bij Zoomart. Rond de 10 euro. Ik ben daar heel tevreden van. Vormd mooie harde klompjes en is makkelijk om uit te scheppen. Is ook met babypoeder in. Ruikt ook wel lekker en geen vieze geuren in huis. Wel liggen er rond de kattebak. Daarvoor gebruikte ik Expocat van tom&co. Ben daar minder tevreden over, gaat rap ruiken en blijft enorm aan de voetjes hangen en de klompjes zij niet zo hard ook. Hetzelfde geld voor Multifit van Zoomart. Catsan heb ik ook al gebruikt, vind ik niet gemakkelijk in gebruik.

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#67 Geplaatst 06 mei 2009 - 20:10

ik gebruikt felino in mijn litterrobot maar denk er aan om terug naar pet plus te gaan. Ben indertijd overgeschakeld omdat die pet plus zo plakkerig werd dat ik haast elke 2 weken mijn volledige litterrobot grondig moest reinigen (en niet zoals vroeger snel even met een doek over gaan). het kleeft overal aan. en net DAT was het probleem die ik had met de nieuwste batch van pet plus enkele maanden geleden. Nu ik lees in dit topic dat de kwaliteit van pet plus terug ok is ? Iemand die momenteel nieuwe pet plus gebruikt in de litterrobot ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 10 mei 2009 - 17:03

Ik herinner me nog dat er eens met een aantal personen petplus kattenzand werd aangekocht in grote hoeveelheid. Is er iemand die me kan zeggen waar ik kattenzand in het groot kan aankopen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#69 Geplaatst 10 mei 2009 - 17:10

Wij hebben eens een hele pallet besteld bij van het witte huis ;)

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#70 Geplaatst 10 mei 2009 - 17:15

Ik gebruik Extreme Classic en Pet Plus met babypoeder naar gelang waar ik toevallig kom , als ik met iemand mee kan rijden
Maar mijn voorkeur gaat naar Gimpet , maar is alleen in Nederland verkrijgbaar

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#71 Geplaatst 14 mei 2009 - 13:13

de PP met babypoeder staat nu in reklame bij Tom en co €9.99 voor een grote zak ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#72 Geplaatst 14 mei 2009 - 18:06

kheb de primiere excellent geprobeert
bah bah , wat een stank , ik ga dit weekend direcht terug extreme classic kopen of misschien eens de PP proberen in de T&C

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#73 Geplaatst 22 mei 2009 - 19:25

We kopen voor onze katten silliconenballetjes, we bestellen deze bij zooplus omdat deze wel de goedkoopste zijn, bij zooplus voor een zak van 5 l ongeveer 5€, bij zoomart en dergelijke betaal je gemakkelijk 8 tot 10 €.
Geplaatste afbeelding

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#74 Geplaatst 29 mei 2009 - 20:48

Wij gebruikten vroeger ook de petplus,was goed hoor,maar onze rekening voor de groencontainer(betalend per kg,0.17 eurocent)kreeg ik na 1 jaar haast een hartinfarct.Moest toen op jaarbasis 250 € betalen.Tja toen gingen we zoeken en zijn bij cats best okoplus uitgekomen.We gebruiken het nu al 2 jaar,alles gaat door de wc en ik smokkel hoor.Hopelijk wordt er nu niet teveel gelachen......Als ik ga doe ik ook de bakken,alles netjes in ene keer erdoor :goofy: Anders krijgen we dus weer een torenhoge waterrekening en die kunnen ook wel eens oplopen.Maar binnenkort hebben we een grote mestbak en dan mag het daarin.....Behalve de drolletjes die gaan dan nog door de wc!Ja er is uitloop maar dat ben ik al zo gewend dat het me niet stoort,ik heb er een blik en veger staan en is zo weg.Bij de ene veel uitloop en bij de andere niet.Luna graaft altijd tot op de bodem,net of ze erdoor wil,dus dan wel veel uitloop maar ja.....

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#75 Geplaatst 04 juni 2009 - 14:22

Wat doen jullie met de gebruikte kattenbakvulling? Wij deden die in de vuilzak, maar kregen nu onlangs de opmerking dat die te zwaar was ... :oops: . Maar we weten niet goed wat we er anders mee kunnen doen.