Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

• Log in om te reageren
308 reacties op dit onderwerp
Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#91 Geplaatst 05 juni 2009 - 06:50

Magic Coonie zei:

Ditzou de oplossing kunnen zijn. Ziet er wel iets goed uit.

Ziet er inderdaad iets goed uit...is dit al ergens te koop?? Ik zou het wel eens willen proberen.

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#92 Geplaatst 05 juni 2009 - 07:04

Mirella zei:

Ziet er inderdaad iets goed uit...is dit al ergens te koop?? Ik zou het wel eens willen proberen.

Ik heb eens gegoogled, en blijkbaar is het enkel te bestellen via nederlandse sites..

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#93 Geplaatst 05 juni 2009 - 07:33

Wij doen die momenteel ook in de vuilzak. Maar om die zakken niet te vuil te maken, verdelen we het over enkele zakken. Wij gebruiken nl kleine bruine zakken (anders blijft dat te lang staan en begint dat te stinken, vind ik, en op een appartement is dat niet zo geweldig), en verdelen dan de vulling over twee zakken. Nog nooit een opmerking gekregen!

Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#94 Geplaatst 05 juni 2009 - 08:50

Hier  net hetzelfde. Altijd in de gewone vuilzak maar ook in aparte zakjes. Ook nog nooit een opmerking gekregen!!! Amai ik wist niet dat je je afval bij sommigen per kilo moet betalen. dat vind ik er wel over hoor!!! :evil:

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#95 Geplaatst 05 juni 2009 - 08:51

Hier doe ik het ook altijd in de gewone vuilniszak en heb daar ook nog nooit een opmerking gekregen

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#96 Geplaatst 05 juni 2009 - 10:47

En bij jullie aanvaarden ze het wel op het containerpark? Hier heb ik even gebeld om te informeren en ze zeiden dat het bij het huisvuil moest.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#97 Geplaatst 05 juni 2009 - 10:56

Ja bij ons moet kattengrind ook bij het huisvuil, en onze zakken mogen niet meer dan 30 kg wegen. Dus stop ik het in de huisvuilzak maar ik zorg dat het netjes verdeeld zit in de +/- 3 zakken die we hebben om de 2 weken. Ik kuis de bak hier om de 3 dagen helemaal uit maar telkens er een kakje in ligt raap ik het er wel uit. Hier gaat alleen Bébé en soms Filou op de bak de andere 2 gaan buiten. Als je het diftar systeem hebt (weegt systeem van je bak of zak je betaalt per kilo) komt dat zeer duur uit. Hier bij ons was er ook al sprake van zo'n systeem hopelijk komt het er niet.  

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#98 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:11

Wij doen het ook gewoon bij het huisvuil,( goed verpakt in aparte zakjes) ook nog geen problemen gehad.
Wij hebben smart pakken van catsan en ik vind toch precies dat dit minder zwaar weegt dan andere kattenbakvulling.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#99 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:45

Ja, maar in onze kattenbak kan er 15 kg kattenbakzand. En we moeten dus ook betalen per kg. Dirk zal waarschijnlijk dit weekend eens proberen of het lukt in het containerpark.
Tinny, kan jij daar lang mee doen met die Catsan smart-pakken? Ik heb dat een keer gebruikt en na ongeveer 3 dagen mocht ik het al weg gooien. Ik merk wel dat Gabriel zijn urine sterker ruikt dan dat van Zita. En bij Gabriel klontert het precies ook niet zo goed. :(

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#100 Geplaatst 05 juni 2009 - 13:51

Joloka zei:

Ja, maar in onze kattenbak kan er 15 kg kattenbakzand. En we moeten dus ook betalen per kg. Dirk zal waarschijnlijk dit weekend eens proberen of het lukt in het containerpark.
Tinny, kan jij daar lang mee doen met die Catsan smart-pakken? Ik heb dat een keer gebruikt en na ongeveer 3 dagen mocht ik het al weg gooien. Ik merk wel dat Gabriel zijn urine sterker ruikt dan dat van Zita. En bij Gabriel klontert het precies ook niet zo goed. :(

met floreke alleen deed ik een 9-tal dagen met zo'n pak,
nu, en ondanks dat ik twee bakken staan heb een week ( maar ja, dat zijn nu 4 katten ). Ik schep er wel dagelijks de 'kaka' uit. Catsan klontert wel niet.En inderdaad Lut, ik denk dat katers hun urine altijd sterker ruikt, bij Balto (mijn dochter hare kater) is dat ook zo.
By the way,als je eens naar mijne kroost wil komen kijken zeg je het maar hé. :wi

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#101 Geplaatst 06 juni 2009 - 13:56

Ik doe het ook altijd in gewone vuilzak maar ze wegen dikwijls echt wel veel dus ik zou er niet van verschieten als ik binnenkort ook eens een opmerking zou krijgen.. :oops:
Heb al dikwijls gedacht om over te stappen naar milieuvriendelijker grind maar ze zijn dit nu zo goed gewoon hé..

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#102 Geplaatst 06 juni 2009 - 14:12

Ik haal er 's morgens en 's avonds de kakjes en de plasjes uit.
En ik heb een beetje schrik dat als ik verander van kattenbakvulling, ze het niet meer gaan willen gebruiken.

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#103 Geplaatst 06 juni 2009 - 14:13

Joloka zei:

Ik haal er 's morgens en 's avonds de kakjes en de plasjes uit.
En ik heb een beetje schrik dat als ik verander van kattenbakvulling, ze het niet meer gaan willen gebruiken.

Ik doe net hetzelfde en heb ook schrik dat ze het bij verandering niet meer willen gebruiken..

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 06 juni 2009 - 14:21

Ik heb hier helaas ook dat Diftar systeem :evil:
Net een 3e herinnering gehad om rekening te betalen. ik weigerde gewoon! :evil: (heb het nu toch maar betaald maar dik tegen mijn goesting hoor)

Ik had een serieus gepeperde rekening ma vond da echt overdreven want ik ben maar een alleenstaande die eigenlijk veeeel te weinig eet om goed te zijn, en heeeel weinig afval heeft. Dus eigenlijk verwachtte ik nooit een dure rekening.
Mijn afvalbakken zijn altijd zo goed als leeg! Denk niet dat die al ooit tot op de helft van de bak gevuld is geweest :-k
Het enige wat er dus in zit is inderdaad mijn kattenbakkorrels. En daar heb ik dus wel deftig veel op betaald nu :evil:

Maar kan die toch niet ergens gaan dumpen :catnoknow

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#105 Geplaatst 06 juni 2009 - 21:34

*mikkeke* zei:

Jij doet het dus echt door het toilet.... heb er al heel vaak aan gedacht om het toch eens te doen en dan loop ik uiteindelijk toch weer naar de container :LOL: .
Hoe vaak ververs je eigenlijk de volledige bak??

Sorry gisteren en vandaag defecte modem,net gemaakt.

Wel ik doe het al bijna 1.5 jaar door het toilet,had in het begin ook zoiets van......deed het zonder dat mn man het wist hoor.In het begin kleine beetjes ,niet alles.Maar nu gaat er echt alles door,gaat suuuuuuuuuuuuuuuuuuper.Nog nooit een verstopping gehad.Ik haal de plasjes en de drolletjes er wel 5 keer per dag uit,recht door de wc.Niet als alle katten net alles gedaan hebben,dan doe ik het in 2 beurten.Echt verversen van de volledige kattenbak doe ik om de drie weken.Dan gaat de overschot in de container,maar als het stilletjesaan tijd wordt om hem helemaal te verversen,vul ik een paar dagen niet bij,dan moet er niet teveel in de container.Wij betalen per kilo groenafval 0.020 eurocent en dat telt anders snel op.Soms is het nog niet echt nodig maar ja,vind het moet netjes zijn.Ik bekijk het zoals het is,hou ze wel netjes,buitenkant wordt haast elke dag met de natte doek gedaan,als ze eens wat morsen tegen de binnenkant van de bak,poets ik dat ook.En als het eerder nodig is dan ook natuurlijk.Ik heb 4 binnenkatten en 6 bakken.Niemand ruikt ooit iets van de poezen en ik vraag het regelmatig als er iemand komt die geen katten hebben.Die ruiken het namelijk direct als er iets te ruiken valt.En je merkt dat ze eerlijk zijn of niet hé!!!!!Ik vind dat kattengrit het beste wat er is,ja wat uitloop maar dat neem ok erbij.Het stuift niet en is zeer zuinig en goedkoop in gebruik.Als je het wil proberen door het toilet,zou ik ook met beetjes beginnen(als je op een appartement woont ,zou ik toch oppassen)Mijn zusje woont op 2 hoog met 1 kat en die spoelt het ook door,zonder problemen.Kwestie van het even uit te testen.

Groetjes,Kristel & Co