Spring naar inhoud

- - - - -

tranend oogje na niesziekte

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Yena_*
Guest_Yena_*

#1 Geplaatst 03 augustus 2009 - 14:11

Ons zwerfkatertje Nymo (zie topic 'zwerfkater' onder gedrag) heeft sinds zijn niesziekte blijvende last van een tranend oogje. Nu zaterdag a.s. komen zijn nieuwe baasjes hem ophalen maar nu had ik graag nog verder gezocht of ik hieraan iets kan verhelpen, zodat ik hen deze informatie kan meegeven en dat zij hem eventueel verder kunnen behandelen. Zijn niesziekte is gedaan, en hij heeft ondertussen zijn nodige inentingen gehad, maar het tranende oogje blijft. Had op het internet iets gelezen over het toedienen van Echinacea, in combinatie met Euphrasia druppels, inwendig te nemen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Volgens onze dierenarts is er niet veel aan te doen. Maar ik geef niet op en zoek verder.
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2009 - 15:02

Echinacea verhoogt de weerstand en mag je inderdaad gerust bijgeven hoor, daar doe je geen kwaad mee. Angel hier heeft chronische niesziekte, nu in de zomerperiode heeft ze er geen last van, maar in de winterperiode geef ik haar ook die echinacea bij voor haar weerstand. Het oogje kan je verzorgen met terramycine oogzalf, na een dagje of 5 zal je zien dat het al heel wat beter is. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 augustus 2009 - 15:03

Hier heb ik geen ervaring mee, maar anderen zullen je volop kunnen helpen.
Hopelijk zal Nymo zich goed gedragen bij zijn nieuwe baasjes :dancer:
Geplaatste afbeelding

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#4 Geplaatst 03 augustus 2009 - 15:06

Ik weet niet of ze in Belgie Viyo verkopen? Dit is een drankje wat ook wat extra weerstand geeft. Heb dit ook aan Toetie gegeven toen ze last van niesziekte had. Even wat extra vitamientjes.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 augustus 2009 - 15:07

Anida zei:

Ik weet niet of ze in Belgie Viyo verkopen? Dit is een drankje wat ook wat extra weerstand geeft.

Heb hier op het forum al eens gelezen dat dit niet waar is ;) , bovendien krijgen ze er hier ook diarree van.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#6 Geplaatst 03 augustus 2009 - 15:14

PeggyJ zei:

Heb hier op het forum al eens gelezen dat dit niet waar is ;) , bovendien krijgen ze er hier ook diarree van.

Ik heb altijd goede resultaten met Viyo. Misschien toeval of niet.
Hier vinden ze het gelukkig allemaal lekker en krijgen ze er geen diarree van. ik geef het juist extra als ze diarree hebben. Dan is het zo weer over.
Maar daar zal uiteraard ook ieder zijn eigen mening en ervaringen mee hebben. En gelukkig maar. Anders word het leven maar saai toch. 8)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 03 augustus 2009 - 16:54

Ik zie geen foto's.

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 03 augustus 2009 - 17:21

Wij hebben een kitten gehad dat een ooginfectie had en een kitten zelf gekocht die dat ook voor had. Beide katers hun oogjes zijn nooit geheeld geraakt.Allebei hebben ze er blijvend een traanoogje aan overgehouden. Het kitten  dat ik zelf fokte heeft ons meer dan 500 euro aan dierenarts bezoekjes gekost.We zijn zelfs twee keer in Antwerpen bij een oogarts voor dieren geweest ermee en alle zorgen hebben alleen er maar voor gezorgd dat hij niet blind is geworden maar het traantje is gebleven. De kater die we gekocht hadden was lichtjes verkouden als hij hierkwam en heeft ondanks alle goede zorgen en meerdere bezoekjes aan de dierenarts ook zijn traanoogje behouden.Daar zijn heel snel de traankanaaltjes gaan dichtgroeien en dan is het gedaan dan helpt geen Viyo of wat anders daar meer aan hoor.
Volgens mij is dat doorspoelen van de traankanaaltjes nog het enige wat eventueel te overwegen valt.