Spring naar inhoud

- - - - -

Overdosering vlooienmiddel

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
a-tje
a-tje
  • 101 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 september 2012 - 20:25

Hallo,

Mijn Albertien blijft hier maar overgeven (sinds donderdag) na een bezoek bij de DA gisteren (zaterdagvoormiddag) en een spuitje om het overgeven te stoppen heeft ze alweer tweemaal overgegeven vandaag.
Ze was ook geconstipeerd maar dat was door haar nieuw eten voorheen had ze diarree.

Mijn lichtje gaat branden.
Ik denk dat ze last zou kunnen hebben van de omgevingsspray voor vlooien van Beaphar die ik al een aantal keer heb gebruikt in huis, ook al heb ik ze apart gestoken en alles goed gelucht nadien.
Zou dat kunnen?

En wat doen als het zo is? :(
Ik heb al wat melk gegeven voor het geval dat het dat zou zijn want bij mensen moet je dat ook doen als ze iets giftigs binnen hebben.
Ze had hier al een week een vlooienbandje aan en likte haarzelf veel. . .
Ik heb ook drie weken geleden een spot on middel in haar nek gedaan.

Zou het inderdaad een teveel aan omgevingsspray enzo kunnen zijn?

Graag even jullie mening want ik ben enorm ongerust of ze nu zou vergiftigd zijn :(

Alvast bedankt

Groetjes xxxxx a-tje

catherine
catherine
  • 17 katten

#2 Geplaatst 23 september 2012 - 21:04

Allemaal dikke zever van melk te geven om te ontgiften.
Je kan aktieve kool geven gemengd door natvoer, maar als ze een vergiftiging heeft of eerder ziek wordt van het produkt moet ge gewoon stoppen met die bus te spuiten. Het is chemisch spul. Als je de spray wil gebruiken doe je dat als de kat niet in de kamer is voor een paar uren. Antivlooienband plus nog eens een pipetje en dan nog die spray is wat overdrijven. Als je om de 4 weken een pipetje zet van adventage of stronghold zal het wel genoeg zijn. Ik zet alleen in zomer periode iets tegen vlooien anders alleen als het nodig mocht zijn. Het is chemisch spul je moet er mee oppassen. Doe dat bandje maar snel uit en hou op met die bus te spuiten. Hou de kat in het oog en zie je nog dat ze overgeeft ga dan naar de da en leg het probleem uit. Zo kan hij haar beter behandelen.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 11.522 berichten
  • 11 katten

#3 Geplaatst 23 september 2012 - 21:04

omgevingsspray zal het niet zijn als je goed hebt gelucht en de gebruiksaanwijzing goed hebt gevolgd.
Het kan in mijn idee echter wel het vlooienbandje zijn. Heb je die al afgedaan?
Vlooienbandjes zijn niet zo heel geschikt om te gebruiken tegen vlooien.

Bandje afdoen en mochten er nog vlooien zijn, dan in overleg met je da een goede pipet gebruiken tegen de vlooien. Maar ik zou zeker vier weken tussen het afdoen van de band en het pipetje laten.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

a-tje
a-tje
  • 101 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 23 september 2012 - 22:33

Melk geven (LEES :) aan "mensen" wanneer ze iets giftigs binnen hebben is het eerste wat je doet dat is algemeen bekend misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt ze zal er zeker niet volledig mee ontgiften want dat zou maar al te makkelijk zijn maar het zou wel het tempo van het vloeistof waarin het gif door het lichaam wordt opgenomen vertragen dus mijn logische reactie was om melk te geven aan mijn poes aangezien ze nu een tweetal uren nadien al aan de betere hand is.
Of het aan de melk ligt dat weet ik niet.

Wat de spray betreft was mijn Albertien niet in de kamer hoor voor de rest van de middag en dan heb ik ze een uur gelucht zoals op de bijsluiter staat zo slim ben ik wel ;) .
De spuitbus is maar twee keer gebruikt en het is geleden van woensdag dus het is niet dat ik er nu nog steeds mee in de weer ben.
De vlooienband is ondertussen al af van woensdag en morgen moet ik toch terugbellen naar de DA om haar op de hoogte te brengen van de situatie dan leg ik haar gewoon uit dat ze nog overgeeft en dat het wel van de vlooienband zal zijn en hopelijk krijg ik iets om te geven dat ze snel aan de betere hand is :(

Jientje
Jientje
  • 955 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 september 2012 - 11:06

Hallo,

Ik had inderdaad ook gehoord dat als een kat een vergiftiging heeft van een iets bijtend zoals bijvoorbeeld javel dat je room moet geven ofzo want dan mag je hun niet laten braken. De dierenarts had dit volgens mij ook bevestigd hoor.
Uiteraard stoppen met gebruiken maar als het al gebeurd is het natuurlijk een kwestie van de schade te beperken.

Het lijkt me trouwens wel lang dat ze zou overgeven van een vergiftiging. veel succes.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.733 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 september 2012 - 11:33

Heb je je DA al opnieuw gecontacteerd?
Misschien heeft deze iets over het hoofd gezien of is het normaal dat je kat vandaag wel nog overgeeft?
Succes! En beterschap voor Albertien!
All you need is love...and a cat! :love3:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 11.522 berichten
  • 11 katten

#7 Geplaatst 24 september 2012 - 19:31

aangezien een kat lactose intolerant is, is melk geven niet direct het eerste waar ik aan denk bij vergiftiging bij een kat. De da bellen is dan een veel betere optie ;)

langsgaan bij de da, en wel direct, lijkt me het meest verstandig. Ook als de kat aan de beterende hand lijkt.

In dit geval is de verbetering vrij gestaag. en ik begrijp dat dit vrij vlot na het afdoen van de vlooienband is? Dan kun je bedenken dat het daarvan komt, maar overleg met de da is zeker gewenst.

Heb je de da inmiddels gesproken?

Geplaatste afbeelding

a-tje
a-tje
  • 101 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 september 2012 - 20:35

Updatetje:

Albertien is binnen bij de DA ze ligt daar aan een infuus en moet morgen worden geopereerd.

Het ligt absoluut niet aan de vlooienmiddelen en het vlooienbandje.
Ik had haar alles uitgelegd van alles en wat ik precies heb gedaan dat ik die vlooienband maar een kleine week heb aangelaten en de spray alleen gebruikt heb hoe het hoorde enzo en zij vertelde me dat de kans zeer klein was.
De darmpjes van Albertien liggen volledig stil, die doen niets meer.
Buikje abnormaal gezwollen vindt ze niet normaal.
Ze denkt dat ze iets opgegeten heeft.
Ik was zaterdagvoormiddag al gegaan met Albertien toen kreeg ze een spuitje tegen het overgeven en moest ik starten met Primperan, ik moest dan ook maandag meteen terugbellen als er verbetering was
of niet want ze vond het toch een rare kwestie.
Toen ik vertelde dat ze maar bleef overgeven moest ik haar meteen binnenbrengen want dit kon iets dodelijk zijn :(
Ik weet pas morgenavond meer nieuws :( Ze hebben haar vandaag ook in slaap moeten doen om haar goed te onderzoeken, ze hebben dan ook gevoeld dat haar darm heel dik zit. . .

Ongeruste groetjes A-tje en Albéric die haar zo hard zoekt hier in huis.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 11.522 berichten
  • 11 katten

#9 Geplaatst 24 september 2012 - 20:38

hebben ze geen echo gemaakt? als ze een echo maken kunnen ze zien of er echt wat vastzit daar of niet.....
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 7.639 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 24 september 2012 - 20:45

Ja, ik was ook aan een echo aan het denken, zeker als ze al in slaap was...

Hopelijk is het niet al te ernstig en komt ze er rap weer door :duim: :duim: :duim:

Maar voor efkes op het vlooienbandje terug te komen (hoewel dit blijkbaar de oorzaak niet is...), mijn DA is ook niet voor een vlooienbandje te vinden. Mijn Snoetje* was er zelfs licht allergisch aan en is haar haarkes in haar nek verloren, die zijn nooit meer teruggekomen.

a-tje
a-tje
  • 101 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 september 2012 - 20:48

ginnie zei:

aangezien een kat lactose intolerant is, is melk geven niet direct het eerste waar ik aan denk bij vergiftiging bij een kat. De da bellen is dan een veel betere optie ;)

langsgaan bij de da, en wel direct, lijkt me het meest verstandig. Ook als de kat aan de beterende hand lijkt.

In dit geval is de verbetering vrij gestaag. en ik begrijp dat dit vrij vlot na het afdoen van de vlooienband is? Dan kun je bedenken dat het daarvan komt, maar overleg met de da is zeker gewenst.

Heb je de da inmiddels gesproken?

Ja hoor ik was voorheen al naar de DA gegaan maar had haar niet verteld van de vlooienband, heb het dan hier even op het forum gezet omdat ik toch wat ongerust was of het niet daaraan kon liggen. Vanmorgen dan gevraagd aan de DA en ze vertelde me dat de kans zeer klein was, de melk was ik dus de avond voordien gewoon beginnen geven uit paniek omdat ik bang was dat ze wel zou vergiftigd zijn natuurlijk maar gelukkig dus niet.
Natuurlijk zou ik dan direct naar de DA gaan maar aangezien ik wat in paniek was en het laat op de avond was. . . ;)
Ik bel zowiezo hier ook voor het minste naar mijn DA ze zal gouw zeggen . . . :catscratchhead :s ;-)

Eibhlin
Eibhlin
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 september 2012 - 20:54

Eigenlijk is melk niet standaard goed, ook niet bij mensen. Bij sommig gif kan het de vergiftiging zelfs net erger maken. Voor de rest geen idee wat het kan zijn. Ik heb ook ooit zo een spray gekocht maar vond het echt onwijs stinken en zelfs ik werd er niet goed van, nooit meer gebruikt.
Geplaatste afbeelding

a-tje
a-tje
  • 101 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 september 2012 - 20:56

Sabine2 zei:

Ja, ik was ook aan een echo aan het denken, zeker als ze al in slaap was...

Hopelijk is het niet al te ernstig en komt ze er rap weer door :duim: :duim: :duim:

Maar voor efkes op het vlooienbandje terug te komen (hoewel dit blijkbaar de oorzaak niet is...), mijn DA is ook niet voor een vlooienbandje te vinden. Mijn Snoetje* was er zelfs licht allergisch aan en is haar haarkes in haar nek verloren, die zijn nooit meer teruggekomen.

Oei zo erg ocharme.
Ik weet ergens wel dat een vlooienband geen goed idee is maar de pipet werkt niet goed volgens mij ben er zelfs zeker van.
Toen zei mijn DA tegen me dat mijn plaag te groot was voor die pipet in haar nek.
Heb hier al twee maanden een vlooienplaag van 1 kat die niet buiten gaat.
Moet je mij eens uitleggen waar ze blijven van komen :s pffff

wat frustrerend.
Tevens ben ik ook tegen een vlooienband daarom heb ik hem maar een weekje aangedaan en meteen afgedaan toen ik de vrijdagavond haar zag overgeven :s ik ben toen de zaterdagmorgen naar de DA gegaan alleen ben ik haar vergeten op de hoogte te brengen van de vlooienband vandaar dat ik het hier even op het forum vroeg.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 11.522 berichten
  • 11 katten

#14 Geplaatst 24 september 2012 - 21:00

a-tje zei:

Oei zo erg ocharme.
Ik weet ergens wel dat een vlooienband geen goed idee is maar de pipet werkt niet goed volgens mij ben er zelfs zeker van.
Toen zei mijn DA tegen me dat mijn plaag te groot was voor die pipet in haar nek.
Heb hier al twee maanden een vlooienplaag van 1 kat die niet buiten gaat.
Moet je mij eens uitleggen waar ze blijven van komen :s pffff

wat frustrerend.
Tevens ben ik ook tegen een vlooienband daarom heb ik hem maar een weekje aangedaan en meteen afgedaan toen ik de vrijdagavond haar zag overgeven :s ik ben toen de zaterdagmorgen naar de DA gegaan alleen ben ik haar vergeten op de hoogte te brengen van de vlooienband vandaar dat ik het hier even op het forum vroeg.

beetje onzin. de juiste pipet helpt juist heel goed! Jammer dat je da dat zei.
Geplaatste afbeelding

a-tje
a-tje
  • 101 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 24 september 2012 - 21:06

ginnie zei:

beetje onzin. de juiste pipet helpt juist heel goed! Jammer dat je da dat zei.

Dan geeft ze blijkbaar toe dat die pipet niet voldoende werkt want die vlooien gingen nooit dood hoor :s
Ik dweilde hier precies met de kraan open.
Ze vertelde me dat ze ging verder doen met een nieuw middel die op de markt kwam ze kwamen het vandaag voorstellen in haar praktijk dacht ik.
Ik moest die dan gaan halen als ze binnen was.

Ondertussen ben ik er wel vanaf denk ik had er toch al een dag of drie geen meer gevonden. :d