Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten (gedeeltelijk) onzindelijk

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 01 oktober 2012 - 13:23

Misschien hadden de hond wel met de poezel afgesproken, "plas jij op mijn kussen, dan mag ik in de zetel" :x

Nog efkes over die witte korreltjes kattenbakvulling: zijn dat grovere steentjes of leunt dat eerder aan bij een fijnere zand-achtige structuur? De meeste poezels geven de voorkeur aan iets zand-achtigs.

Guest_Pukas_*
Guest_Pukas_*

#17 Geplaatst 01 oktober 2012 - 13:45

Dat zijn inderdaad eerder kleine, kalkachtige kiezelsteentjes. Het is echt katten'grit'. Kan je een merk geven van zo'n zanderige kattenbakvulling? Da's altijd handiger als ik mijn man naar de winkel stuur :) .

Ik blijf het wel raar vinden dat Pukas wel braaf op de kattenbak gaat, als er geen kussens in huis liggen... Maar het is het proberen waard!

Ik heb nu ook mijn oude babymatrasje gekregen van mijn ouders, da's met plastic errond, dus poezenplasproof. Ik ben van plan over een week of twee dat matrasje in de living te introduceren. Eerst zonder hoes errond (dus enkel het plastic), later wil ik er dan makkelijk wasbare dingen (vb handdoeken, hoeslakens) op gaan leggen en nog later wil ik de hoes van een hondenkussen errond doen.

Het idee is, dat er iets totaal nieuws in de living komt te liggen, dat geleidelijk aan verandert in het oude kussen (in de hoop dan dat Pukas niet terug in zijn oude gewoontes hervalt).

Lijkt jullie dat een goed idee, of verloren moeite?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 01 oktober 2012 - 19:51

ik vraag me eigenlijk af of er al urine onderzoek is gedaan? het kan evengoed medisch zijn namelijk.....
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Pukas_*
Guest_Pukas_*

#19 Geplaatst 02 oktober 2012 - 09:50

Ja, daar zijn we mee gestart. Urine is steriel uit zijn buik genomen en was volledig in orde.

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 02 oktober 2012 - 10:09

Dat geleidelijk overschakelen terug naar het kussen is een goed idee. Neem er je tijd voor, zoiets is niet op 5 dagen "vergeten".

Voor mijn poezels gebruik ik Spinner Compact uit de Colruyt, dat zijn die kartonnen dozen (niet die zakken want dat zijn weer kleine steentjes).
Het is een ongelooflijk gemak om uit te scheppen, zeer goed klompvormend (tenzij het plasje er nog maar een paar seconden ligt... ;) ).
Ik heb onlangs de Cat's Best öko geprobeerd, iets plantaardigs, omdat ik nu 5 poezels heb en het gewicht van mijn vuilbakzakken indrukwekkend werd, maar die Spinner Compact vind ik veel beter klompvormend en mijn poezels verkiezen die ook. Dus ik ga binnenkort opnieuw de Colruyt plunderen.
Op het forum zijn er ook die een andere soorten zandachtige kattenbakvulling (met babypoeder) gebruiken en er zeer content van zijn, maar ik kan efkes op de naam niet komen :oops:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#21 Geplaatst 02 oktober 2012 - 19:10

Pukas zei:

Ja, daar zijn we mee gestart. Urine is steriel uit zijn buik genomen en was volledig in orde.

o super! Dan weet je in ieder geval zeker dat het een gedragsprobleem is.
Je kunt proberen om het zo geleidelijk te laten gaan om de kussens terug te brengen. Let wel op dat als het direct weer terugkomt op het moment dat je een kussen terug legt, dat je dan op een andere manier hiernaar moet gaan kijken. Je neemt nu namelijk de oorzaak niet weg.
Probeer het anders met een gedragstherapeut. Vaak kun je telefonisch al veel aangeven. En wie weet kun je dan heel snel je kussens weer terugleggen :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

black
black
  • 23 berichten

#22 Geplaatst 11 oktober 2012 - 23:18

misschien een beetje laat om te reageren maar...ik had een volwassen kat die plotseling overal urineerde terwijk hij vroeger zindelijk was.  na veel discussies heb ik via de vetkliniek in Antwerpen de raad gekregen om alle deksels van de kattenbakken te verwijderen, en.... probleem opgelost.
weet niet of jou bakken volledig open zijn of niet. Indien niet misschien het proberen waard.
en idd met javel uitwassen is altijd goed.   wat betreft urinegeur is er een produkt (raad van tante Kaat - echt) dat verkrijgbaar is bij blokker wat de geur heel goed neutraliseert, kwestie dat ze daar dan niet zo vlug terugkomen.
Good luck !!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 12 oktober 2012 - 09:28

Hoe is het nog met het plasprobleem?
banner

Guest_Pukas_*
Guest_Pukas_*

#24 Geplaatst 26 december 2012 - 12:04

Sorry dat ik zo lang niets meer van me liet horen, maar ik wou jullie toch laten weten dat het dankzij alle tips helemaal goed gekomen is met Pukas en zijn plasjes! We hebben alle 'doosachtige' voorwerpen uit huis verwijderd en de kattenbakken beginnen uitkuisen met javel. In het begin heeft hij nog twee accidentjes gehad (achter de televisie is een 'nis' waar alle draden samenkomen. Best gevaarlijk, blijkbaar heeft dat dus ook een kattenbakvorm!), maar sindsdien is hij helemaal 'clean' gebleven.

Eind november hebben we het babymatrasje geïntroduceerd op de plaats in de living waar vroeger de hondenmand stond. Daar heb ik altijd zijn speeltjes op gelegd, zodat het een leuk plekje werd (en geen plasplekje). Half december hebben we dan een mand onder dat matrasje gelegd en sinds vrijdag zit er ook terug een hoes rond het matrasje.

Hond blij omdat de mand terug is, Pukas blij omdat hij er een speelplekje heeft bijgekregen :-). Omdat het matrasje net iets kleiner is dan de mand, kan hij zijn balletjes en speeltjes erin verstoppen en er dan naar 'hengelen'. En na het spelen... valt poes Pukas gezellig in slaap in de 'nieuwe' hondenmand. Dat er eigenlijk wel 15 poezels in passen, laten we even buiten beschouwing...

Dankjewel allemaal!

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 26 december 2012 - 12:47

Super dat het opgelost is!!! Je hebt het echt prima aangepakt :flower:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 26 december 2012 - 20:35

:duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag