Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Naia-bevallen op 17/10!!!

• Log in om te reageren
255 reacties op dit onderwerp
Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#181 Geplaatst 08 november 2012 - 09:06

Wat een schattige snoetjes!! :love: :love:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#182 Geplaatst 08 november 2012 - 09:11

Heb dit topic blijkbaar over t hoofd gezien. Wat een schatjes zeg. Heel mooie kittens.

Proficiat.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#183 Geplaatst 08 november 2012 - 10:12

dank je! ben er ook wel trots op! er zit al zeker één siameesje tussen (donkere snoet, donkere pootjes), maar de rest lijken de kenmerken van snowshoe te hebben. ze verkleuren natuurlijk nog enorm!

#184 Geplaatst 08 november 2012 - 10:24

O zo schattige kitjes! Ben helemaal aan't smelten... :loveshower:

Ziet er handig uit zo'n bench, je kan er ook gewoon je kids in kwijt! :x
Wel leuk om te zien, 2 kleine dierenvriendjes die goed voor de katjes zorgen! (En zeggen dat er mensen zijn die hun katten wegdoen als er kinderen komen. Ik blijf het een goede combinatie vinden)

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#185 Geplaatst 08 november 2012 - 10:34

Fijn dat beide ouders getest zijn, maar waarom fok je met stamboomloze katten?
Geplaatste afbeelding

#186 Geplaatst 08 november 2012 - 10:53

Bekijk berichtelixeryen, op 08 november 2012 - 10:34, zei:

Fijn dat beide ouders getest zijn, maar waarom fok je met stamboomloze katten?

Dit is waarschijnlijk een héél domme vraag, maar ik heb op dit forum ergens gelezen dat een snowshoe voortkomt uit een siamees en een HTK.

Hoe kom je dan aan een stamboom? De meeste (of allemaal?) HTK's hebben toch geen stamboom?
En indien wel, kan je van een kattin van ras A met stamboom (bv. siamees) die je kruist met ras B met stamboom(bv. HTK)  Kittens hebben van ras 3 met stamboom (snowshoe)?

@ moekeLien, sorry voor mijn off-topic vraag.

Ik vind het héle mooie kittens !

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#187 Geplaatst 08 november 2012 - 11:30

Mooie kittens, veel succes met hen! :geluk:

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#188 Geplaatst 08 november 2012 - 12:42

Bekijk berichtSeabert, op 08 november 2012 - 10:53, zei:

Dit is waarschijnlijk een héél domme vraag, maar ik heb op dit forum ergens gelezen dat een snowshoe voortkomt uit een siamees en een HTK.

Hoe kom je dan aan een stamboom? De meeste (of allemaal?) HTK's hebben toch geen stamboom?
En indien wel, kan je van een kattin van ras A met stamboom (bv. siamees) die je kruist met ras B met stamboom(bv. HTK)  Kittens hebben van ras 3 met stamboom (snowshoe)?

@ moekeLien, sorry voor mijn off-topic vraag.

Ik vind het héle mooie kittens !

gij kunt echt wel moeilijke vragen stellen! ge moet gestudeerd hebben om de vraag al te verstaan, haha! :blont:

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#189 Geplaatst 08 november 2012 - 12:48

Bekijk berichtSeabert, op 08 november 2012 - 10:24, zei:

O zo schattige kitjes! Ben helemaal aan't smelten... :loveshower:

Ziet er handig uit zo'n bench, je kan er ook gewoon je kids in kwijt! :x
Wel leuk om te zien, 2 kleine dierenvriendjes die goed voor de katjes zorgen! (En zeggen dat er mensen zijn die hun katten wegdoen als er kinderen komen. Ik blijf het een goede combinatie vinden)

ja, om de kids te straffen ofzo is een bench ook goed geschikt :x  alleen vinden ze het nu helemaal geen straf om er gaan in te zitten! het is zalig om te zien hoe zowel de kids als de kittens reageren op elkaar!! ik vind katten bij kinderen (klein EN groot) alleen maar een meerwaarde hebben!!!!

#190 Geplaatst 08 november 2012 - 13:22

Bekijk berichtmoekeLien, op 08 november 2012 - 12:42, zei:

gij kunt echt wel moeilijke vragen stellen! ge moet gestudeerd hebben om de vraag al te verstaan, haha! :blont:

Ik vraag mij alleen af hoe de 1 ste snowshoe dan aan zijn stamboom geraakt is. Als kitten van een siamees en HTK? Zelfs ik ( ook :blont:)  weet dat dat niet normaal is :x .
En is een getest nestje zonder stamboom dan altijd slecht?

Ik heb hier ook al gelezen dat snowshoe's zeldzaam zijn, dus een nieuwe bloedlijn KAN positief zijn, toch? Ik weet echt wel dat die stambomen voor fokkers superbelangrijk zijn, maar nieuw bloed is dat toch ook?

Ik vind de kittens mooi !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#191 Geplaatst 08 november 2012 - 20:47

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#192 Geplaatst 11 november 2012 - 21:01

Bekijk berichtSeabert, op 08 november 2012 - 13:22, zei:

Ik vraag mij alleen af hoe de 1 ste snowshoe dan aan zijn stamboom geraakt is. Als kitten van een siamees en HTK? Zelfs ik ( ook :blont:)  weet dat dat niet normaal is :x .
En is een getest nestje zonder stamboom dan altijd slecht?

Ik heb hier ook al gelezen dat snowshoe's zeldzaam zijn, dus een nieuwe bloedlijn KAN positief zijn, toch? Ik weet echt wel dat die stambomen voor fokkers superbelangrijk zijn, maar nieuw bloed is dat toch ook?

Ik vind de kittens mooi !

Ik heb ergens gelezen dat dit pas gebeurt als je de volgende 8 generaties dezelfde kenmerken aantoont als bij die eerste generatie. Dan worden de katten erkend als ras en krijgen ze een stamboom (voor zover ik weet toch)

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#193 Geplaatst 11 november 2012 - 22:45

ik heb er allemaal geen idee van. het enige dat ik weet is dat zowel moeder als vader prachtige beestjes zijn, met zowat alle snowshoekenmerken! :hart: :hart: :hart:

en vandaag is Leen van Seabert komen kijken en ze was ook dolverliefd :love2: op het nestje van Naia! vandaar dat ze ook twee katjes gaan adopteren (eentje voor hem en eentje voor haar!). bijgevolg zijn Adémar en Axie gereserveerd voor Leen! hiphoi!! Axie is het katinnetje met een iets korter staartje en Adémar is het katertje die nu al Siamees-kleurtjes vertoont. morgen zal ik eens foto's plaatsen van de kitjes apart met hun naam erbij! als ze willen stilzitten, tenminste! :thumb:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#194 Geplaatst 12 november 2012 - 09:07

Supergoed nieuws dat er al 2 een thuis hebben,en dan bij iemand van op KS :thumb:

#195 Geplaatst 12 november 2012 - 09:39

Bekijk berichtMayaBlue, op 11 november 2012 - 21:01, zei:

Ik heb ergens gelezen dat dit pas gebeurt als je de volgende 8 generaties dezelfde kenmerken aantoont als bij die eerste generatie. Dan worden de katten erkend als ras en krijgen ze een stamboom (voor zover ik weet toch)

Bedankt voor het antwoord. Het klinkt inderdaad logisch dat er een aantal generaties wordt gewacht alvoor stambomen te geven.
Maar zowel voor mamapoes als papakater is dit het eerste én laatste nestje heb ik vernomen.