Spring naar inhoud

- - - - -

Welk kattenzand?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
manon
manon
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 01 oktober 2012 - 02:14

Hallo iedereen,

Wie is er 'fan' van welk kattenzand?  

Voorlopig gebruik ik nu Pets plus met talkpoeder.
Het plus punt vind ik dat ook de plasjes kunnen verwijderd worden maar het min punt vind ik dat het geweldig stoffig is.  Ik heb een lichte vorm van astma en heb geen last van huisdieren maar als ik de klompjes uit de bak haal heb ik steeds last van mijn astma door het stof dat het zand produceert.

Groetjes,
manon

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 oktober 2012 - 10:19

Hier is een topic waarin je al heel wat meningen kan terug vinden ;) Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gato64
Gato64
  • 159 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 01 oktober 2012 - 12:13

manon zei:

Hallo iedereen,

Het plus punt vind ik dat ook de plasjes kunnen verwijderd worden maar het min punt vind ik dat het geweldig stoffig is. Ik heb een lichte vorm van astma en heb geen last van huisdieren maar als ik de klompjes uit de bak haal heb ik steeds last van mijn astma door het stof dat het zand produceert.

Groetjes,
manon

Ben een beginneling :d , hierbij mijn bevindingen
Heb nu al een paar soorten uigetest
*Simba Sitovan: zeer tevreden, klontervormend bij Tom en co
*Ultra Fresh Tom en Co: niet klonterend, gekocht omdat onze poes dit gewoon was van bij fokster
*Lidl huismerk: niet tevreden, zgz klonterend, klontert niet
*Sitovan Ultra Tom en co: zeer tevreden: enorm klonterend, super makkelijk

De fokker zei me wel dat sommige kittens klonters durven opeten dus best eens kijken hoe je poes zich gedraagt

Zelf doe ik een laag Sitovan ultra van zo'n 5 cm en daarboven strooi ik een mini laag van die Ultra Fresh (tot de zak leeg is)
2 x per dag vis ik er alles uit en 1 x per week kuis ik de bak grondig uit
grts

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.731 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 oktober 2012 - 12:38

Wij hebben biokat's :)
Redelijk tevreden van, zeker als ik ze vergelijk met andere varianten!
Niet superstoffig vinden wij en is vrijwel geurloos, ook een groot pluspunt ^^
All you need is love...and a cat! :love3:

joyce87
joyce87
  • 1.310 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 01 oktober 2012 - 13:10

Hier blue control met waspoedergeur. Nooit iets anders gehad en super tevreden van! Baasjes van de mamapoes van ons Bambi gaat ook overschakelen nadat onze prutis is komen logeren, omdat ze het veel handiger vonden. Heb trouwens ook astma en helemaal geen last van. (kattenbak staat bij ons wel in wc).

rexan
rexan
  • 315 berichten
  • 15 katten

#6 Geplaatst 01 oktober 2012 - 18:38

ik vind de extreme classic heel goed, wel wat prijzig maar je doet er heel lang mee, ik schep de bakken 4 keer daags leeg.
ook is de golden grey master  goed maar die is dan fijner, de biokats micro fresch ga ik nu niet meer gebruiken de klonters vallen heel vlug uit elkaar

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten
  • 10 katten

#7 Geplaatst 01 oktober 2012 - 20:24

ik gebruik hier die grote zakken houtkorrels (van 9euro) van de maxi zoo.
en alle zes mijn poezels zijn er heel blij van!
ikzelf ben ook allergisch aan stof en mijn vriend aan poezen,
en sinds we deze vulling hebben zijn we allemaal (zowel poezels als personeel) gelukkig!  (gene stof of geurlast,... meer)
de zak zelf gaat eigenlijk ook heel lang mee hier.
ik heb ook 1kattenbak staan met zand in aangezien men oudste dat leuker vind xD

ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent :d

kate2
kate2
  • 12.469 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 oktober 2012 - 20:28

Ik gebruik het klonterend zand van de Colruyt. Ben daar wel tevreden van en de katten precies ook ;) 't Weegt wel nogal zwaar in de vuilniszak.

blubje
blubje
  • 1.675 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 02 oktober 2012 - 03:07

pet plus babypowder, klontert goed en met een matje voor de bak heb je niet veel last van uitloop.
Dus heel tevreden :)

Kelly82
Kelly82
  • 85 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 oktober 2012 - 13:12

Ik gebruik MultiFit Biofresh, ben er wel tevreden van omdat het heel goed klontert en ik doe er wel een tijdje mee. Heb wel de indruk dat Kastaar er niet zo heel goed tegen kan. Telkens hij in de kattenbak zit, begint hij heel hard te niezen. Kan ook komen omdat hij terug een opstoot heeft van zijn niesziekte, de arme schat :(
Katten zijn er speciaal voor mensen, speel met ze, geef om ze als een vriend, leer alles over ze en wees dan gelukkig!

Tinne
Tinne
  • 9.368 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 oktober 2012 - 13:26

Ik gebruik Cat's best oko plus. Dat scheelt een hoop in gewicht, want wij moeten onze vuilniszakken van de eerste verdieping naar beneden dragen. Ik heb ook al 'gewoon' kattenzand gebruikt, werkt evengoed maar weegt veel meer. Wel zal ik niet gauw zand gebruiken met één of ander geurtje. De katten hebben dat niet graag.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Blijekat
Blijekat
  • 3 berichten

#12 Geplaatst 05 oktober 2012 - 21:06

manon zei:

Hallo iedereen,

Het plus punt vind ik dat ook de plasjes kunnen verwijderd worden maar het min punt vind ik dat het geweldig stoffig is. Ik heb een lichte vorm van astma en heb geen last van huisdieren maar als ik de klompjes uit de bak haal heb ik steeds last van mijn astma door het stof dat het zand produceert.

Groetjes,
manon

Ik gebruik al jaren tot mijn grote tevredenheid houtkorrels, die zijn van diverse merken verkrijgbaar. Het stuift niet, ruikt lekker en schept ook prima uit. En het is ook nog eens milieuvriendelijk!

Groetjes,
Brenda

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 794 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 06 oktober 2012 - 10:38

ik gebruik catsan
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

marisj2
marisj2
  • 185 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 06 november 2012 - 08:19

Ik gebruik Classy Cat en ben er heel erg tevreden over! Wij scheppen dagelijks alles eruit en ik ruik niks thuis :d
Geplaatste afbeelding

Taptrut
Taptrut
  • 5 katten

#15 Geplaatst 06 november 2012 - 08:35

Gisteren de PeeWee besteld, ben eens benieuwd of het hier gaat aanslaan.