Spring naar inhoud

- - - - -

Gizje de woef - update

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.590 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 03 mei 2013 - 09:01

Bij mij staat die tekst niet vetgedrukt, raar.

Het is een gesloten bak.
En verlatingsangst heeft ze niet echt. Denk dat het uit gewoonte is omdat ze altijd boven mocht slapen en nu niet meer.
En s nachts kan ik ze in de bench steken, maar toch overdag geen hele dag?
Misschien moet ik aan de buurvrouw vragen dat zij haar overdag eens extra buiten laat.

Ik zie mijn Gizje doodgraag maar wakker worden met een drol naast je gezicht is niet ideaal ;)
Kan inderdaad een bench proberen voor 's nachts.
Merci voor de tip.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 03 mei 2013 - 09:13

Oei :( hopelijk komt het allemaal goed met Gizje! :geluk:

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 03 mei 2013 - 09:13

nee de vetgedrukte tekst heb IK willen aanhalen voor je probleem waar ik wou op reageren.

overdag zit timmie gewoon in de keuken met de radio aan als ik ga werken .. ze horen wat en voelen zich beter.. dus hier maakt hij geen lawaai .. mss eens proberen de radio aan te laten een hele dag en zien wat dit geeft. ;) de bench staat hier in de keuken en die blijft hele dag open staan ... boven heeft hij zijn rietenmand waar ik eventueel het hekje kan van sluiten (is zon bolmand die je ook als vervoerbak kan gebruiken, ook daar ligt er een dikker kussen in)
je donsdeken kan je ook wassen in wasserette (kost minder dan droogkuis) daar hebben ze grotere wasmachines.De bench van timmie is voorzien van een dik kussentje de grootte van zijn bench bij een ongelukje is dit beter in de wasmachine te wassen dan een donsdeken en zo heeft hij ook zijn eigen veilig plekje.

Bewerkt door miranda, 03 mei 2013 - 09:19.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#19 Geplaatst 03 mei 2013 - 09:34

Dit is de reden waarom onze honden niet boven mogen en zeker niet op bed of slaapkamer.
Onze shih tzu slaapt beneden in zijn mand in de living en de chihuahua in zijn bench, Flynn blaft anders 's nachts of 's morgens heel vroeg omdat hij geluiden hoort op straat hij waakt een beetje te fel op dat gebied.
Kan je hem niet in een bench zetten voor de nacht zelfs op je kamer omdat hij dit zo gewoon is.

Als zijn hart fel achteruit gaat kan dit een reden zijn tot inslapen, maar dement worden vindt ik geen reden. Dus oude mensen die dement worden geef ze maar een spuit zijn we van de ongemakken af.
Mijn eerste hond voelde door zijn hernia in zijn laatste levensjaar niet meer goed aan wanneer hij gedaan had met plassen. Dus als hij binnen al eens deed door zijn ouderdom begon hij in de keuken maar liep gewoon door. Frustrerend ja maar nooit een haar op mijn hoofd die eraan dacht hem in te laten slapen. Denk de beste oplossing een bench in je slaapkamer zodat ze je aanwezig voelt. En door de dag mss iemand vragen haar extra uit te laten.

Sabine2
Sabine2
  • 8.291 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 03 mei 2013 - 11:24

Overdag extra uitlaten is wel een goed idee.
Mijn groot donsdeken was ik ook in de wasserette, die twee delen zomer / winter kunnen daar samen in.

Ik ken eigenlijk niet veel van hondjes, maar veronderstel dat ze - naarmate ze ouder worden - ook meer aandacht willen, gelijk als de poezelkes.
Misschien vraagt hij op die manier aandacht?
En wat die dementie betreft, je kan het niet uitsluiten hé. Maar als ze een levensverwachting hebben van 15jaar, dan is dementie op 12jaar misschien wat vroeg? Maar nog eens, ik ken er niet genoeg van.
Uwe poepie moet daarvoor niet kwaad zijn op dat beestje, wie weet wordt hij later ook dement...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#21 Geplaatst 03 mei 2013 - 14:09

Ikzelf ben tegen medicatie voor stress bij honden, maar missschien kan het in dit geval wel helpen. door ouder te worden is ze misshien wat angstiger of zo.
Ik zou er toch eens met je dierenarts over praten, want elke dag je bed volledig moeten verschonen en wakker worden met die geur in de kamer, dat moet verschrikkelijk zijn. Ik kan je man begrijpen, maar Gizje kan er natuurlijk niets aan doen, dus best op zoek gaan naar de oorzaak in hoeverre die te achterhalen is natuurlijk.
Sterkte, dit moet enorm moeilijk voor je zijn.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 04 mei 2013 - 18:36

Sterkte voor jou hoor. :hug:  Ik hoop dat je een oplossing vindt die het ongemak wat verzacht.

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 06 mei 2013 - 16:23

heb je nu geprobeerd met een radio te laten spelen????

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Moderator
  • 8.590 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 07 mei 2013 - 08:50

Nee, voor de stomme reden dat we geen radio hebben.
Wij luisteren naar de radio via de muziekkanalen op prime, ofwel via de pc.
Maar geen van beiden kan ik een hele dag op laten staan.

De buurvrouw komt haar 't middags halen voor een plasje :)

Geplaatste afbeelding

Esra
Esra
  • 221 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 13 mei 2013 - 18:09

Bekijk berichtEvyke81, op 02 mei 2013 - 22:54, zei:

Sinds vandaag begint de vraag te komen om Gizje te laten inslapen.

Ze is dus 12 jaar (wat eigenlijk niet oud is voor een shih-tzu) en heeft volgende problemen:
* ze is blind langs rechts
* ze heeft een lekkende hartklep
* ze is allergisch aan honden, katten, cavia's en hamsters

Daarenboven zit ze elke dag in de kattenbak waardoor heel mijn huis onder de kattenbakvulling zit (cat's best houtkorrels),.  Ze slaapt ook op ons bed.  Enfin, slapen.  Ze wandelt een halve nacht rond het bed (laminaat + nagels: fijn) springt op het bed, komt aan mijn gezicht likken, wandelt soms gewoon over mijn gezicht (doet best wel pijn).  Daar kunnen we nog mee leven.
Maar ze doet ook haar grote behoefte in het bed en vandaag heeft ze er ook in geplast.  
Moest ze nu nog op de grond gaan, kan ik er nog mee leven.
Soms gaat ze naar de kamer van 1 van de kinderen en begint daar gewoon te blaffen.

Haar in de living steken is geen optie, want ze blaft dan een hele nacht en krabt aan de deur waardoor onze moluren al serieus beschadigd zijn.  
Ik weet het dus niet meer :(
Is ze dement aan het worden?  Vroeger deed ze dit nooit.
Het feit dat ze ons bed onderplast is erover aan het gaan.  Moet morgen dus naar de droogkuis, want den dons is ook nat en dat past uiteraard niet in de wasmachine.

Mijn man is dus geweldig kwaad op haar en ik weet niet wat ik eraan moet doen om het te veranderen :(

Ongelukjes op die leeftijd zijn echt niet abnormaal en boos worden helpt al helemaal niet, tenslotte doet zij dit niet opzettelijk en het maakt haar angstig. Het zijn net de seniorhondjes die extra steun en begrip nodig hebben. Het lijkt mij inderdaad een vorm van dementie. Mijn hondje (is bijna 15 geworden) had ouderdomsincontinentie, ging in de gang blaffen waar niemand stond, ook het feit dat ze niet goed mee zien maakt hun onzeker. Boomerke kreeg voedingssupplementen, namelijk Karsivan (zorgt voor een betere doorbloeding van de hersenen) en Cholodin. Neem de ongemakjes erbij en geniet van je hondje zolang ze levenskwaliteit heeft.
Iedere kat verdient een thuis, niet ieder huis verdient een kat.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Moderator
  • 8.590 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 13 mei 2013 - 18:12

Vannacht stond ze weer te blaffen op de kamer van mijn jongste, maar door 1 keer haar naam te roepen, zweeg ze toch.
Voor de rest geniet ze wel nog van haar wandelingske en zo.
Want als we thuis komen, schudt heel haar achterlijf mee van plezier :)

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 13 mei 2013 - 18:23

Fijn dat Gizje toch nog kan genieten.

Esra
Esra
  • 221 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 13 mei 2013 - 18:23

Bekijk berichthilleke, op 03 mei 2013 - 14:09, zei:

Ikzelf ben tegen medicatie voor stress bij honden, maar missschien kan het in dit geval wel helpen. door ouder te worden is ze misshien wat angstiger of zo.
Ik zou er toch eens met je dierenarts over praten, want elke dag je bed volledig moeten verschonen en wakker worden met die geur in de kamer, dat moet verschrikkelijk zijn. Ik kan je man begrijpen, maar Gizje kan er natuurlijk niets aan doen, dus best op zoek gaan naar de oorzaak in hoeverre die te achterhalen is natuurlijk.
Sterkte, dit moet enorm moeilijk voor je zijn.

Zylkene, Télizen, Bachbloesems kunnen eventueel een oplossing bieden aangaande de stress.
Iedere kat verdient een thuis, niet ieder huis verdient een kat.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Moderator
  • 8.590 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 23 januari 2015 - 08:55

Gisteren zijn er bij Gizje 10 tanden getrokken, ze stonk vreselijk als ze haar mondje open deed.

Er is ook weer een gezwel gevonden aan haar tepels.
6 jaar geleden is er een hele melklijst verwijderd wegens gezwellen.
De dierenkliniek had toen gezegd: kom binnen 4 maand eens terug om de rest te doen.
Het kan 'misschien' langs de andere kant ook terugkomen.

Ze had een incisie van 20 cm lang (op een hond van 40 cm lang is dat veel) dus hebben we beslist om het niet te laten doen als het niet nodig was.

Gisteren zei onze eigen DA: raar dat ze nog gezwellen krijgt, normaal steriliseren ze direct bij melkkliertumoren.
Is dus niet gebeurd..... dus moet ze weer onder het mes, ze wordt dit jaar 14.
We twijfelen om het te laten doen.  Meestal zijn die goedaardig, dus ja....

unnamed.jpg

Deze medicatie krijgt ze nu:
10931397_10206175284250233_1133796822287486806_n.jpg

Bovenste: vochtafdrijver
2 en 3 : hartmedicatie
4: antibiotica
5: pijnstilling.

Vanmorgen beet ze in mijn vingers bij het aannemen van haar vleesjes (is blind langs 1 kant) dus de overgebleven tanden werken nog :d

Spike vond dat ze naar dierenarts stonk, dus een wasbeurt nodig had :)
unnamed (1).jpg
unnamed (3).jpg
unnamed (2).jpg

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.291 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 23 januari 2015 - 16:40

Ocharme Gisje toch :(
Als ze er niet (te) veel last van heeft, zou ik het niet laten doen, zo'n grote operatie op zo'n oud beesteke...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x