Spring naar inhoud

- - - - -

kattenhotel vlaams brabant

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_ilse2102_*
Guest_ilse2102_*

#1 Geplaatst 04 oktober 2012 - 16:15

Hallo,

Ik ga in februari volgend jaar een weekje naar Oostenrijk.  Ik heb 2 kittens en ze zullen tegen die tijd een maandje of 8 zijn.  Nu zoek ik een leuke opvang voor hen.  Heeft iemand ervaring met een kattenpension of hotel in Vlaams-Brabant?

Alvast dank voor jullie antwoord.

Ilse

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 04 oktober 2012 - 16:47

Een absoluut topadres, is "Chez Chopin" in Molenstede tegen Diest. Eens je die verblijven gezien hebt en kennis hebt gemaakt met Veronique en Bert, dan vertrek je absoluut met een gerust hart. Niet enkel ik, maar ook andere leden van dit forum, kunnen dat volmondig beamen  ;)
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 04 oktober 2012 - 17:21

Oppas Flodderfientje

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 oktober 2012 - 20:52

Je kan natuurlijk ook aan buren, familie of vrienden vragen om regelmatig de katjes water/eten te geven en met ze te spelen. Voor een week zou ik de mijne niet uit logeren laten gaan. Bezorgt ze vaak meer stress dan een weekje 'alleen' zijn, maar dan zitten ze tenminste wel nog in hun vertrouwde omgeving en territorium. Natuurlijk is elke kat daar anders in. Voor mijn kater zou dit not done zijn.

Bewerkt door Tinne, 06 oktober 2012 - 20:53.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_ilse2102_*
Guest_ilse2102_*

#5 Geplaatst 08 oktober 2012 - 13:56

goh, thuis laten ...  is goed als je goede buren hebt die dagelijks eens binnen lopen om eten en drinken te geven.  Of ze dan effectief ook blijven zitten om met hen te spelen is nog maar de vraag.  Ze zijn samen, dat is al een troost.  Probleem is dat onze goede buur mee op vakantie gaat :s .  Is het echt zoveel stress voor die beestjes om naar een kattenhotel te gaan?  Ook als ze saampjes gaan en bij elkaar blijven..?

Ilse

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 oktober 2012 - 16:01

Voor mijn katten wel, over de jouwe kan ik niet oordelen, want die ken ik niet. Voor een weekje vind ik het de moeite niet om katten op hotel te doen of uit logeren te laten gaan. Het is mogelijk maar ik denk dat je ze daar meer stress mee bezorgt, dan ze thuis te laten. Tegen dat ze het gewend zijn in het hotel moeten ze alweer naar huis.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 08 oktober 2012 - 17:32

wij hebben onze katjes begin dit jaar voor een weekje naar de kattentuin in Bierbeek gebracht en supertevreden ervan.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 08 oktober 2012 - 19:14

Magic Coonie zei:

Heb jij of iemand anders al gebruik gemaakt van deze oppas?? Is in de buurt dus kan wel eens een nuttig adresje zijn.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 08 oktober 2012 - 21:15

WhiteWitch zei:

Heb jij of iemand anders al gebruik gemaakt van deze oppas?? Is in de buurt dus kan wel eens een nuttig adresje zijn.

Nee Nicky, ik ga niet op vakantie, mijn vakantie is thuis bij mijn poezels. Kan ze geen dag missen.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 oktober 2012 - 21:28

Magic Coonie zei:

Nee Nicky, ik ga niet op vakantie, mijn vakantie is thuis bij mijn poezels. Kan ze geen dag missen.

Heb je er dan goede dingen over gehoord Martine ?  Het zou mij ook eventueel interesseren.
Geplaatste afbeelding

Guest_ilse2102_*
Guest_ilse2102_*

#11 Geplaatst 22 februari 2013 - 14:28

Mijn katten zijn ondertussen in de kattentuin geweest voor een weekje..  Bij aankomst waren ze wat onwennig, maar ze hebben er een geweldige tijd gehad.  Heel sociaal met de andere katten gespeeld terwijl ze nog nooit met andere katjes in contact waren geweest.  Toen we ze gingen ophalen lagen ze er super relaxed bij en ze roken heerlijk!  Ik kan het iedereen aanraden.  Eenmaal thuis deden ze heel normaal..  ze waren niet boos of veranderd..

Dank je wel Hilleke voor deze tip.  Hiervan ga ik nog gebruik maken.  Niets is zo leuk als op vakantie gaan en weten dat er goed voor de katjes gezorgd wordt.
Ilse

Mar10
Mar10
  • 25 berichten

#12 Geplaatst 22 maart 2013 - 14:30

Ik ben ook op zoek naar een opvang voor mijn kat voor een weekje.
Hij is heel schuw. Heel aanhankelijk, eens hij je kent is hij een echte knuffelbeer.
Er zou iedere avond iemand een kijkje kunnen komen nemen, maar spelen of knuffelen, tja, de mensen gaan ook uit werken he.
Daarom dacht dat het misschien beter zou hem naar een pension te doen. Heb hier nochthans niet echt een goede ervaring mee. Maar ja, misschien is een ander pension beter?

wat zouden jullie doen?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#13 Geplaatst 22 maart 2013 - 16:59

Mijn katjes zijn vorig jaar naar de kattentuin geweest in Bierbeek: http://www.kattentuin.be/

Wij waren in elk geval supertevreden ;)