Spring naar inhoud

- - - - -

Graag dringend raad aub: poezen krabben aan silicone van de ramen buiten.

kat deur kosten

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
poesjeslove
poesjeslove
  • 15 berichten

#16 Geplaatst 13 mei 2013 - 10:18

Dus het is een buitendeur ,maar mijn kat (Felix )heeft een tijdje binnen gezeten omdat zijn pootje gebroken heeft :onzeker:
Nu gaat hij weer naar buiten en soms naar binnen ( bij regen of koude) .
Daarom wil hij altijd naar binnen en krabt dan aan de deur .
Al de silicone is er bijna uit :louche:

poesjeslove
poesjeslove
  • 15 berichten

#17 Geplaatst 13 mei 2013 - 10:21

ik heb net het zelfde probleem

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#18 Geplaatst 13 mei 2013 - 10:22

Luik plaatsen?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:18

Luikje in de deur zetten en probleem opgelost. Je kan het luikje sluiten wanneer je liever niet hebt dat Felix buiten gaat.
Je kan ook een koord aan de klink hangen met een belletje aan en Felix leren daar aan te rammelen als hij binnen of buiten wil.

poesjeslove
poesjeslove
  • 15 berichten

#20 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:22

Maar het probleem is het is een glazen schuifdeur en daar kan je geen luik in doen

Toch bedankt voor de tips :cat

poesjeslove
poesjeslove
  • 15 berichten

#21 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:29

het probleem is het is een glazen deur

toch bedankt voor de tips :jump:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 13 mei 2013 - 12:03

Schuifraam openzetten en een paneel laten maken dat tss open schuifraam staat en het slot. Je kan in dat paneel zelf een slot laten in bouwen zodat je schuifraam dicht is in dat paneel. Vraag maar eens raad aan de mensen die het schuifraam hebben geplaatst of aan een schrijnwerker.

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 13 mei 2013 - 12:59

Oh, dit is wel een heel handige tip, Catherine! Dank je wel! Ik zat mezelf ook af te vragen hoe ik dit zou oplossen!

azrael
azrael
  • 434 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 13 mei 2013 - 19:43

Bekijk berichtcatherine, op 13 mei 2013 - 12:03, zei:

Geplaatste afbeelding

Voor zover ik op deze foto kan zien is het niet onoverkomelijk om een luikje in een glazen deur/venster te zetten. Zal wel wat duurder uitvallen dan een luikje voor een houten deur denk ik, maar het is een optie.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 13 mei 2013 - 20:02

Je kan idd een luik laten plaatsen in glas, alleen moet je het bestaande glas laten vervangen door een glazenmaker en het kattenluikje geven voordat het  glas op maat wordt gemaakt. Goedkoop is het niet maar wel een degelijke oplossing.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 13 mei 2013 - 20:28

Andere alternatieven zijn de kat trainen om op een bepaalde plaats te gaan zitten en zie je ze daar zitten, dan gaat de deur open. Dat heb ik eens gezien bij een KGT die haar katten daar zo op had getraind.
Er bestaat ook zoiets als een katten deurbel geloof ik. ik heb het ooit eens gezien en dan gaat er in huis een alarm af als de kat voor de deur zit (maar kan me niet meer herinheren hoe dat werkt...)

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#27 Geplaatst 13 mei 2013 - 22:21

Ja een bel aan een slinger aan je deur of naast je deur hangen. Ze leren dit aan honden om te vragen om naar buiten te gaan. Maar heb al gezien op filmpjes dat je dit ook kan aanleren aan katten. Weet niet meer hoe dat noemt. Heeft een specifieke naam.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 23 augustus 2013 - 22:01

Amai, zo knap gevonden dat raam met dat kattenluik in. Ik heb dat alleszins nog bij niemand gezien. Dat idee van die kattendeurbel lijkt me ook wel handig. Bij ons mogen niet alle poezels buiten, dus bij ons is een kattenluik geen oplossing.

Inmiddels zijn we al een tijdje verder. De "oplossing" voor het probleem van krabben aan de silicone van de ramen is niet altijd een leuk zicht maar soit, het lijkt toch zijn nut gehad te hebben totnogtoe. Ze is er voorlopig mee gestopt. Raar maar waar, maar ze deed het enkel maar aan bepaalde ramen.
Voor de ramen beneden, aan de binnenkant, helpt dubbelzijdige plakband.
Voor het raam boven, waar we wel een vensterbank hebben, legden we tijdelijk een strook aluminiumfolie. Ook dit was met positief gevolg.
Aan het raam buiten waar ze krabte hebben we een soort latje geplakt, en het interesseert haar ook niet meer.

Verder probeer ik er op te letten dat ik ze ook niet meer binnen of buiten laat via dat raam, maar via de achterdeur. Nu associeert ze het binnenkomen ook minder met dat raam en "presenteert" ze zich daar ook minder als ze binnen wil.

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kat, deur, kosten