Spring naar inhoud

- - - - -

Tuinhuisjes en kattenluikjes

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.838 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 11 oktober 2012 - 21:55

De dagen worden korter, de nachten worden bar koud en er zijn nog altijd zoooooooo veel poezelkes die 's nachts buiten moeten van hun mensels, of zwervertjes die zitten te verkleumen :(

Zelf heb ik een kattenluikje in de deur van mijn tuinhuis laten installeren en in de winter wordt daar dankbaar gebruik van gemaakt. Ik zet daar dan ook een bakje brokjes en water en er liggen kussens die ik uit de zitting van mijn oude zetel gehaald heb (lekker groot en dik).

Misschien een ideetje dat door een goed aantal van jullie kan overgenomen worden, of dat jullie kunnen delen met familie en vrienden? Op die manier zullen er misschien tientallen poezelkes een warmer onderkomen hebben tijdens deze koude maanden :)

Bewerkt door Sabine2, 11 oktober 2012 - 21:56.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 11 oktober 2012 - 22:51

Hier laten we gewoon de deur van ons tuinhuisje open staan... ;) :oops:

Er zijn een aantal buren waarvan hun poezeke echt heel veel buiten loopt... :( en vooral in de winter maken ze veel gebruik van ons tuinhuisje...er staat een krabpaaltje, kussentjes, een mandje en eten en drinken :heart:

Aangezien ons lieverdjes niet meer naar buiten mogen en het eten en drinken altijd op is weet ik zeker dat er veel poezekes 's nachts ons tuinhuisje bezoeken... ;)

Super dat je iedereen de raad geeft om dit ook te doen ... :thumb: :thumb:

Hierbij een foto van ons tuin- én poezenhuisje in de winter....!! :heart: :heart:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04745.JPG

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 11 oktober 2012 - 23:00

Hier steken de tuinhuizen bomvol met tuinmeubelen en machines. En we hebben een afgeschermde tuin dus hier kunnen de poezels niet komen in de winter. Denk niet dat er veel mensen dat toelaten. Moest het hier mogelijk zijn zou ik dat doen maar denk dat mijn 15 schatten er niet mee akkoord zijn. ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.838 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 oktober 2012 - 23:18

Waw Mauro, wat een mooi tuinhuis!! En fijn dat je het openstelt voor de arme dutskes in de winter :thumb: :flower:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 12 oktober 2012 - 09:32

Wij hebben geen tuinhuis, maar wel een soort half-open gedeelte achter onze garage, waar de poezen ook wat beschutting kunnen zoeken bij regen of sneeuw ofzo, daar ligt ook een mandje dus daar kunnen poezen eventueel inliggen als ze willen, maar of ons Floortje dat gaat toestaan dat weet ik ook niet :x
banner

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 12 oktober 2012 - 18:03

Wij hebben nog altijd een huizeke staan dat  ik eens getimmerd heb voor onze oude nu overleden huiskat die de laatste jaren niet altijd meer naar binnen wilde. Het staat op 10 cm van de grond en de bodem is geisoleerd en er ligt een mandje en een fleece in. Het is goed water en winddicht en staat tegen het huis. Nu dat Mixy er niet meer is mogen ze daar zolang het huisje leeft altijd gebruik van maken. Wij voeren ook elke dag een coon lookalike die trouw elke avond aan onze deur komt bedelen. Ik weet nog altijd niet of ze al dan niet een huisje heeft. Ze ziet er netjes uit en niet mager maar meer weer ik ook niet. In elk geval kan ik het niet over m'n hart krijgen om haar zonder eten voor de deur te laten staan. Mijn tuinhuis maak ik niet toegankelijk want ik ben toch bang dat er dan door kater misschien gesproeid zou worden in het tuinhuis en dat riskeer ik niet graag. Willen ze droog zitten kunnen ze ook nog altijd in onze bijna ongebruikte kattenren al is daar weinig beschutting.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Maline
Maline
  • 404 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 12 oktober 2012 - 19:16

Hier geen tuinhuis, maar wel een megagrote betegelde kelder die grenst aan de tuin.
En waar onze katten het kattenluik gebruiken, maar waar in de winter desnoods andere katten ook gebruik van mogen maken.
Latté (kat 3) is zo'n zwervertje dat de weg naar 't kattenluik vond, het eten hier lekker vond en is blijven plakken :) . En nu hier op 't moment op de leuning van de zetel ligt te slapen :) .

De kelder heeft voorlopig overigens geen deur naar de trap naar boven ... Elke poezel die de weg vindt - of ons jongens volgt - staat dus in no time in onze living.
De deur wordt binnenkort geplaatst (voor de warmte - alle koude van de kelder komt nu naar boven en dan heeft 't weinig zin om chauffage op te zetten), maar sowieso blijft er een kattenluik in steken.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 15 oktober 2012 - 15:06

Wij zijn ook aan het nadenken om een hokje te kopen voor onze zwerver die elke dag zijn brokjes komt vragen.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 15 oktober 2012 - 15:15

Tijdens onze verbouwingen moesten wij noodgedwongen in ons tuinhuis wonen, daardoor is dit volledig geïssoleerd en nu voor de zwervertjes het ideale stekje. Heb daar dan ook nog een paar oude mandjes gezet en mijn oude ligstoel staat ook open met een dekentje. Ideaal dus. :p

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 15 oktober 2012 - 15:26

Ik ben zeer blij dat de poezels uit de buurt allemaal de nacht binnen mogen doorbrengen !!!

Ik heb zo al eens een bakje met brokjes buiten gezet maar mijn eigen dikzakken of die van de buren (die trouwens meer dan genoeg eten hebben) komen dat leeg snoepen.

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 31 oktober 2012 - 14:54

Ons tuinhuis staat er net, nog enkel roofing op het dak en de zwerfkatten zullen deze winter een knus plekje binnen hebben !  :-)

Sabine2
Sabine2
  • 8.838 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 31 oktober 2012 - 14:59

Aan iedereen die voor een warm slaapplekje voor de dutskes zorgt :flower: :flower: :flower:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 november 2012 - 10:43

Wij hebben in ons schob een gewoon gat gemaakt in de deur. Oke, ik weet nu wel dat je dit niet met een mooi tuinhuis kan doen :-).

Heeft al plaats geboden aan verschillende katten: Rosje eventjes, een hele tijd Casper en nu wordt het momenteel gebruikt door onze eigen katten. Vnl. Snoes.
Er loopt hier nu weer verdacht veel een getijgerde kat rond, maar de andere laten geen andere kat meer in de buurt.

Deze getijgerde kat zat in de week voor het luikje van de veranda. Dacht eerst dat Tijger niet binnen wilde komen en daar maar zat. Eens dichterbij zag ik dadelijk dat zijn kop dikker was en zijn kleurenpatroon niet klopte, dus niet mijne Tijger was :-).

Ons kippenhok is in het verleden ook al als schuilplaats gebruikt door katten. We hebben 2 hokken.
Dat is ook gewoon een opening maar met een scheidingswand zodoende de wind niet binnen blaast.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 01 november 2012 - 10:44.

Sabine2
Sabine2
  • 8.838 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 11 december 2012 - 13:21

:up:
Schopje omhoog, ondertussen zijn er al heel wat nieuwe leden bijgekomen die wat extra ideeën kunnen aanbrengen?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#15 Geplaatst 11 december 2012 - 13:30

Gisteren gezien op facebook.
Isomo dozen waar de viswinkels hun vis in geleverd krijgen.  De middelmaat zo 1 m lang zijn, 50 cm breed en 50 cm hoog.
Ze hebben er zo 2 op elkaar gezet en een deurtje in gesneden.

Dan gevuld met hooi en een dekentje erover.

Isomo isoleert heel goed

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com