Spring naar inhoud

- - - - -

Dilemma

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#1 Geplaatst 05 augustus 2009 - 08:33

Hallo mensen,

ppfff ik weet even niet meer wat ik moet... Ik heb in januari een behoorlijk auto- ongeluk gehad en heb nu een whiplash. Het was toen erg moeilijk rondom mijn studie en het afstuderen of ik mijn diploma wel of niet zou behalen. Nou ik heb nu mijn diploma behaald: spw woonbegeleiding. Het probleem is echter dat ik het vak nu niet kan uitoefenen, omdat ik geen onregelmatige diensten kan trekken door de whiplash en de pijn die ik nog steeds heb. Ik slik nog steeds medicatie en er zijn onderzoeken etc maar de dokter zegt steeds vaker dat ik er rekening mee moet houden dat dit de pijn is die ik de rest van mijn leventje zal houden (ik ben pas 22 dus nog heel wat jaartjes te gaan)

Nu heb ik voor de opleiding spw 2 jaar de opleiding voor basisschooljuffrouw gevolgd, maar heb toen de school moeten verlaten omdat zij een administratiefout hadden gemaakt. Nou een advocaat heeft daar toendertijd nagekeken en zei dat ik het gevecht zou winnen, uiteindelijk toch opeens niet gewonnen.
Omdat ik nu ook een advocaat heb rondom de letselschade wil zij deze zaak opnieuw openen, omdat ook zij zich er niet bij neer kan leggen dat het toen zo gelopen is. Ik vind dit super dat ze dit wil doen :LOL:

Ik ben sowieso iemand die eigenlijk bijna alles wel leuk vind en ik ben erg leergierig, daarom start ik eind augustus een cursus klinische psychologie, dit lijkt me erg interessant en zo is ook de eventuele opstart aan een andere opleiding makkelijker want ik blijf nu bezig met leren en huiswerk etc.....

Nu ben ik t kijken samen met mijn vriend te verhuizen, we willen graag een huisje kopen. Ik maak nu als hobby gelnagels en nu ben ik t denken vakopleiding nagelstyling te volgen, hiermee kan ik dan ook eigen salon beginnen en dan dit uit te breiden met kappersopleiding, masseur etc etc
Hoewel ik de pabo misschien ook nog wil afmaken... Ik weet het allemaal niet! Ik vind echt zoooo veeeel leuk!!!

Help!!! HAHAHAHAH

Groetjes Debbie

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#2 Geplaatst 05 augustus 2009 - 08:52

Hé bah moeilijk zeg.

Maar lijkt het je niet dat als, nagelstyliste, kapster en masseur je nog veel meer last gaat krijgen van je whiplash?? Onderschat het niet als je dit volledige dagen moet doen. Nagels zit je toch altijd voorover gebogen, kapster staat gans de dag en ook niet altijd op de meest simpele manieren voor je nek en masseur heb je toch ook wel wat kracht bij nodig, wel vooral uit je eigen lichaam natuurlijk maar als je daar al last van hebt........ het lijkt mij persoonlijk niet de beste keuze ivm lichaamlijke klachten maar goed ik kan natuurlijk niet in jouw lijf kijken.

Succes met je beslissing

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#3 Geplaatst 05 augustus 2009 - 08:57

Ik dacht net hetzelfde en spreek uit ervaring. Ik heb zowel in 1994 als in 2000 een auto-ongeval (2 x aangereden langs achter dus niet mijn schuld) gehad met zware whiplash tot gevolg, werd van hot naar her gesleurd tijdens het proces en werd uiteindelijk slechts erkend als 2% handicap voor rest van mijn leven. Ik kan echter NIETS meer, niet dansen, niet sporten, niet lopen, niet niks..gewoon nog wat wandelen en zwemmen mag ik en kan ik. In het begin voelde ik dat ook niet (ik gaf tot 1999 zelfsnog salsa-les) maar het verergert met ouder worden hoor. Ik wil je nog niet ontmoedigen maar bereid je voor op een leven van pijn, pillen slikken en behandelingen.. De keuze kapster, nagelstyliste en masseuse sou ik dus inderdaad ook niet maken want dat belast je alleen nog maar meer en versnelt het proces