Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten kan geen voeding binnenhouden (p5 afscheidstekstje voor Floortje)

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
86 reacties op dit onderwerp
Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#16 Geplaatst 12 oktober 2012 - 22:22

catherine zei:

Het kan dus idd zijn dat ze blijft overgeven door de slijmpjes in de maag. Is net zoals bij baby's sommige geven dat terug over andere gaat het mee met de stoelgang. Hoe is de stoelgang eigenlijk van het kittentje? Mss een goed idee op slijmoplossende medicatie te geven.

Ik heb nog nergens abnormale stoelgang tegengekomen in de kattenbakken. (met 6 kittens en 3 katten is het natuurlijk niet gemakkelijk om te zien wat van wie is. ;) ) Maar wat ik vind, is allemaal normaal.. geen geur, mooie kleine worstjes, ...
Ze heeft wel een redelijk dikke buik, maar lekker zacht... geen constipatie.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 12 oktober 2012 - 22:25

Dat is dus goed, dan is het mss toch het slijm dat de maag irriteerd. Leg het eens voor aan je da mss heeft zij/hij goede medicatie die het slijmt helpt op te lossen.

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 12 oktober 2012 - 23:32

ik zou iets zoals Lysomucil Junior proberen, dat de slijmpjes oplost

volgens mij is het meer een muco patientje, of heeft ze een zware infectie van de bovenste luchtwegen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 12 oktober 2012 - 23:45

Heb ook zitten opzoeken over mucovisidose bij katten of dieren maar vindt dat eigenlijk niet terug. Het ding is het slijm zit precies niet in de longen anders zou ze hoesten, het is eerder maagslijm dan. Weet het ook niet meer, ben benieuwd wat de da gaat zeggen.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#20 Geplaatst 13 oktober 2012 - 09:45

Kaprice zei:

ik zou iets zoals Lysomucil Junior proberen, dat de slijmpjes oplost

volgens mij is het meer een muco patientje, of heeft ze een zware infectie van de bovenste luchtwegen

Dit is wat de DA nu ook voorstelde. :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#21 Geplaatst 13 oktober 2012 - 09:50

gewoon proberen. als het helpt geven we een feestje!
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#22 Geplaatst 13 oktober 2012 - 09:53

Het is geen infectie op de bovenste luchtwegen.. de slijmen komen duidelijk uit de maag. Precies of ze zich er op hopen.. en dan er alles uit moet.

Deze morgend heeft ze haar melkje nog geen 5 minuten binnen gehouden. Alle melk kwam er zo uit.. en dit gevolgd door een grote slijmkwab. :s

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 13 oktober 2012 - 11:49

Ocharme het dutske! Moet hartverscheurend zijn...
Reverse sneezing lijkt het me niet. Volgens de DA hebben die van mij dat maar daar komt geen slijm bij te pas...
Ik hoop echt dat je het snel vindt! Veel succes en beterschap aan het kleintje
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#24 Geplaatst 14 oktober 2012 - 00:18

Kan het zijn dat het kitten iets aan de pancreas (alvleesklier) heeft.
Ik geef aan mijne Floris het medicijn pancrex, want Floris gaf ook bijna elke dag over en hij blijft mager. Hij is een neva masquerade van op en al 4 kg dus te mager voor zijn ras. Hij neemt pancrex en sinsdien geeft hij nog zelden over.
Bel eens naar je da en vraag eens of het dat kan zijn. Pancrex is een supplement en je kan er niks kwaad mee doen als ze geen probleem heeft aan de alvleesklier. Mss vragen of je dat mag geven en welke dosis voor het kleine prutske.

Nog effe vermelden dat als ze iets hebben aan de alvleesklier ze niet altijd diarree hebben. Floris hier heeft geen diarree gehad hij gaf alleen heel veel over.

Bewerkt door catherine, 14 oktober 2012 - 00:21.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#25 Geplaatst 16 oktober 2012 - 09:34

Ondertussen krijgt ze het medicamentje Lucomysil.
En sindsdien heeft ze niet meer overgeven. :)

Vandaag heb ik haar voor de eerste keer ook wat pure kittenmousse gegeven, dus geen kittenmelk meer, en ze heeft het tot nu toe binnengehouden.

Als ik haar opneem, dan hoor ik haar nog knorren, iets met slijmen. Maar blijkbaar helpt dat medicament echt om die zware slijmprop te verdunnen in haar maag.

Ondertussen blijven we wel verder zoeken naar andere oorzaken, oplossingen. De DA is nu voor een paar dagen naar een congres, dus kan ik het haar niet vragen.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#26 Geplaatst 16 oktober 2012 - 09:42

He, dat is goed nieuws...ik blijf duimen dat ze het vanaf nu goed blijft doen :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#27 Geplaatst 16 oktober 2012 - 10:00

Dat is al super dat ze niet meer overgeeft. Hopelijk geraakt het probleem zo opgelost met de siroop. :thumb:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#28 Geplaatst 16 oktober 2012 - 10:42

Dat is heel goed nieuws! We duimen dat het zo opgelost kan worden :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 16 oktober 2012 - 10:52

Yessss ik moet dierenarts of dierenverzorger worden :p

kzijn blij dat ik een beetje heb kunnen helpen. ik zou gewoon lysomucil verder geven zodat ze kan aansterken en over die slijmen heen geraakt

als het haar helpt om die slijmen af te breken geraakt ze er zeker door :dance: :eDance: :dancer:

doe zo verder zou ik zeggen!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 16 oktober 2012 - 10:57

hopelijk blijft het zo goed gaan :thumb:
banner