Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten kan geen voeding binnenhouden (p5 afscheidstekstje voor Floortje)

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
86 reacties op dit onderwerp
Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#31 Geplaatst 16 oktober 2012 - 16:49

Het is weer fout gelopen. :(

Ze heeft zopas weer 2 keer allemaal slijmen overgegeven. Ze had nu wel iets anders gegeten dan die kittenmousse. Het was Hill's kittennatvoer, maar met stukjes in. Misschien kan ze enkel nog maar mousse verteren??

Dus we beginnen opnieuw. :(

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#32 Geplaatst 16 oktober 2012 - 17:23

nu nog maar even niet verder 'experimenteren' met voeding dus. Gewoon even houden bij het bekende, dat lijkt goed te gaan.

komop meiske (beide meiskes ;) ) volhouden hoor!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#33 Geplaatst 16 oktober 2012 - 17:54

ginnie zei:

nu nog maar even niet verder 'experimenteren' met voeding dus. Gewoon even houden bij het bekende, dat lijkt goed te gaan.

komop meiske (beide meiskes ;) ) volhouden hoor!

Ik was idd wat overmoedig geworden, denk ik.
Kittenmousse was op.. en dacht dat het andere ook geen kwaad kon. :(

Nu terug melkje en kittenmousse.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#34 Geplaatst 16 oktober 2012 - 18:08

Dit is een klein stapje terug, niks om ontmoedigd te geraken. Jullie komen er wel. Hou moed en als je wat steun nodig hebt van ons roep je maar heel hard, we zijn er. :hug: :hug: :hug:

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#35 Geplaatst 19 oktober 2012 - 18:22

Gisteren was het een slechte dag. Floortje heeft meerdere keren overgegeven.

Telkens gaat het gepaard met minuten lang klaaglijk gemiauw. Dan slikt ze heel de tijd. (dit heb ik niet gefilmd)
En dan na een paar minuten komt de prop slijm eruit. Nu bleef hij niet in haar mondje zitten. En belandde de slijm op de grond.

Vandaag is het een hele goede dag. Ze heeft nog niet overgegeven. Ze heeft ook nog maar enkel wat kittenmelk met viyo gedronken.

http://www.kattensit...n.html#bekijken

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 19 oktober 2012 - 19:03

Lijkt idd ergens een slijmprobleem.
Maar waar hé
Zou het helpen als het bvb van longjes ofzo komt om zachtjes te kloppen op haar borstje en zo slijmpjes los te maken?
Als dat lukt haar daarna eten geven
Of kan het van haar neus komen? Slijm die los komt en dan in haar keel terecht komt?
Lijkt mij niet maar ja of van haar maagje.
Dat zijn de dingen die bij mij naar boven komen

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#37 Geplaatst 19 oktober 2012 - 19:12

sisi zei:

Lijkt idd ergens een slijmprobleem.
Maar waar hé
Zou het helpen als het bvb van longjes ofzo komt om zachtjes te kloppen op haar borstje en zo slijmpjes los te maken?
Als dat lukt haar daarna eten geven
Of kan het van haar neus komen? Slijm die los komt en dan in haar keel terecht komt?
Lijkt mij niet maar ja of van haar maagje.
Dat zijn de dingen die bij mij naar boven komen

Eerst kreeg ze de lysomucil in haar mondje (is die slijmverdunner).. maar sinds vandaag doe ik het via haar neusje.
Het is volop zoeken.. :(

Maar op de longen zit er volgens de DA niets.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#38 Geplaatst 19 oktober 2012 - 19:16

toch raar.
het mauwen slikken en tongelen voor het overgeven komt omdat ze misselijk is, dat is heel normaal voor het overgeven. dat ze het zoveel doet is natuurlijk niet normaal. En wat ze overgeeft.....
Doet ze het alleen na het eten? Of ook tussendoor? Het lijkt onverteerde melk dat ze teruggeeft. Misschien is er iets met haar maagzuur....

Het laat me maar niet los, arm ding :(

Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#39 Geplaatst 19 oktober 2012 - 19:27

ginnie zei:

toch raar.
het mauwen slikken en tongelen voor het overgeven komt omdat ze misselijk is, dat is heel normaal voor het overgeven. dat ze het zoveel doet is natuurlijk niet normaal. En wat ze overgeeft.....
Doet ze het alleen na het eten? Of ook tussendoor? Het lijkt onverteerde melk dat ze teruggeeft. Misschien is er iets met haar maagzuur....

Het laat me maar niet los, arm ding :(

Dit was onverteerde melk met een taaie slijm in. Soms ziet het niet zo wit.. en is het wel zoveel en dik.. maar met heel veel schuim op.

Er is gewoon geen regelmaat of logica in te krijgen.
Soms is het 5 minuten na haar eten, soms pas een uur erna. Soms helemaal niet.

Ze is actief en grappig.. en nadat ze heeft overgegeven, speelt ze vrolijk verder. Al een geluk dat ze dat nog doet, want anders zag ik het niet meer zitten.

Ik vroeg me nu af: Hoe ziet een neusje inwendig eruit van de kat? Wordt de neus verdeelt door een tussenschot, zoals bij de mens?

Dank jullie wel, dat iedereen zo meedenkt.. hopelijk vinden we samen een oplossing en de oorzaak.

Bewerkt door Maylun, 19 oktober 2012 - 19:28.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#40 Geplaatst 19 oktober 2012 - 19:47

Is er al eens een foto van haar gemaakt? Ik bedoel, bij de da, van haar binnenkant ;)

Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#41 Geplaatst 19 oktober 2012 - 19:49

Neen hebben we nog niet laten doen..
Ik zal het maandag eens vragen of je daarop iets kan zien.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#42 Geplaatst 19 oktober 2012 - 19:58

als er een afwijking is zou dat zichtbaar moeten zijn denk ik zo. Niet alles is zichtbaar, maar het lijkt mij dat grote afwijkingen wel zichtbaar moeten zijn.
Een echo is ook een optie, ipv de foto. Maar net waar ze het meest op kunnen zien. en meestal vallen de kosten ook wel mee.

Geplaatste afbeelding

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 19 oktober 2012 - 21:33

Dit doet mij een beetje denken aan mijn jeugd hond, hij gaf ook steeds vaker over en er zat wit schuim en slijm bij.  We dachten dat het het hartje was, maar het bleek aan de niertjes te liggen.
Dit was dan wel bij een hond, maar misschien kan het ook zo zijn bij een katje? Al duim ik ten zeerste van niet, voor deze kleine schat.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#44 Geplaatst 19 oktober 2012 - 23:44

Vraag dan ook ineens of het door de alvleesklier zou kunnen zijn.
Want dan geven ze ook over. Dat is wel goed op te lossen met een pilleke voor de maaltijd.
Het zijn slijmpjes uit de maag mss heeft ze teveel zuur in de maag en moet daar eens opgezocht worden.
Kunnen ze dat slijm niet eens onder een microscoop leggen of zo? Weet niet hé maar mss zit daar een bacterie of zo in.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#45 Geplaatst 19 oktober 2012 - 23:46

Doet me denken aan gal, ziet er gelig uit. Kan dus ook aan de galwegen liggen. Het is echt zoeken naar een naald in een hooiberg. Hopelijk heb je snel uitsluitsel zodat ze de juiste medicatie kan nemen.