Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Het verlang-topic...

• Log in om te reageren
220 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#151 Geplaatst 17 februari 2013 - 16:28

Bekijk berichtlathyrus, op 17 februari 2013 - 14:15, zei:

ah, dat is toch al heel goed , dat je toch wat beterschap ziet.
wat zegt de verpleegster ervan? Als je nog verpleging krijgt voor de verzorging zou ik regelmatig eens vragen wat zij er van denkt, of het genezingsproces verloopt zoals het hoort te verlopen of niet
Wat je vriend zijn familie betreft, er zijn heel wat mensen die niet willen of kunnen snappen dat iemand niet in t staat is om te werken wegens ziekte terwijl er aan die persoon niks te zien is uiterlijk (bij jou is je wonde natuurlijk bedekt door je kleding en zien ze het niet)
Mensen kunnen echt wel nogal kleingeestig zijn
Ik weet dat het heel moeilijk is om te doen maar probeer het van je af te zetten als ze weer maar eens wat onnozelheid naar je hoofd hebben geslingerd.
Het gaat hen sowieso al geen zak aan wat jij doet of laat, zij hebben geen commentaar te geven op jou en ze hebben je ook geen verwijten te maken.
Bovendien moet jij je niet slecht doen laten voelen omwille van hun kleingeestigheid en hun incapaciteit om te begrijpen wat er aan de hand is
Je vriend zou hen op hun plaats moeten zetten, hij zou hen moeten zeggen dat ze moeten stoppen met jou verwijten te maken en dat ze je met rust moeten laten.
Het is zijn familie dus hij moet dat probleem oplossen.
Gelijk wat jij ook zegt gaat toch niks uithalen want dat willen ze toch niet horen.
Ik zou hen allegelijk zelf toch ook wel zeggen dat ik geen nood heb aan hun commentaar en kritiek en verwijten en ik zou hen zeggen dat ze zich gewoon niet te moeien hebben in ons leven...ze zouden rap weten hoe laat het is.
Maar ja, dat ben ik hé, ik kan daar niet tegen tegen zo van die moeials die denken dat ze t warm water hebben uitgevonden en die à volonté commentaar en kritiek zitten te geven, niet omdat ze t goed menen met mij en ze goeie dingen voor me willen, wel omdat ze zich graag moeien met vanalles en nog wat en ze denken dat zij het voor het zeggen hebben in andermans leven, terwijl ze helemaal niet weten waarover ze eigenlijk bezig zijn...
Draag goed zorg voor jezelf en laat je niet forceren tot iets dat je nog niet mag doen hé

Ik ben ook zo maar ik weet wat de gevolgen zijn als ik zlf mijn gedacht zou zeggen..

De dokter zegt dat ze beter moeten opvolgen dat de wonde gelijk op groeit en niet sneller in het midden dan aan de zijkanten, dinsdag heb ik een controle afspraak bij de chirurg dus dan zien we wel zeker wat die te zeggen heeft?

Mijn kledij bedekt inderdaad de wonde maar zelf een foto willen ze niet zien omdat ze 'er niet tegen kunnen'

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#152 Geplaatst 17 februari 2013 - 16:32

Bekijk berichtYossa, op 17 februari 2013 - 16:28, zei:

Ik ben ook zo maar ik weet wat de gevolgen zijn als ik zlf mijn gedacht zou zeggen..

De dokter zegt dat ze beter moeten opvolgen dat de wonde gelijk op groeit en niet sneller in het midden dan aan de zijkanten, dinsdag heb ik een controle afspraak bij de chirurg dus dan zien we wel zeker wat die te zeggen heeft?

Mijn kledij bedekt inderdaad de wonde maar zelf een foto willen ze niet zien omdat ze 'er niet tegen kunnen'

Als ze nog eens over de vloer komen en ze hun gedacht zeggen dan trek je je broek maar snel uit en laat je die wonde maar eens zien.
Eens zien of ze je dan nog zo gaan kleineren....

Time spent with cats is never wasted

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#153 Geplaatst 17 februari 2013 - 16:35

Bekijk berichtSteffie_G, op 17 februari 2013 - 16:32, zei:

Als ze nog eens over de vloer komen en ze hun gedacht zeggen dan trek je je broek maar snel uit en laat je die wonde maar eens zien.
Eens zien of ze je dan nog zo gaan kleineren....

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Da's een goeie maar onmogelijk..
Het enige dat ze zullen te zien krijgen is een blauw verband die volledig afgeplakt is. ;)

Mijn wonde wordt 2 x per dag verzorgd, dan wordt er een nieuw compres in gestoken maar de wonde is ook steeds afgeplakt ter bescherming ;)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#154 Geplaatst 17 februari 2013 - 16:46

Ja beetje logisch eigenlijk, had ik nog niet aan gedacht.
Nuja, er zijn wondes die men open laat zodat er lucht aan kan natuurlijk.

Ik hoop wel dat je snel weer aan de slag kan en dat het gezaag dan eens stopt

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#155 Geplaatst 17 februari 2013 - 16:47

Bekijk berichtYossa, op 17 februari 2013 - 16:28, zei:

Wat zijn dan de gevolgen?
Bedoel je daarmee dat er geen financiële hulp meer zou komen van hen?
Of begrijp ik het verkeerd?
Als het dat wel is, je kan niet heel je leven naar je ouders of schoonouders gaan hé als het financieel minder goed gaat, er gaat ook een tijd komen dat zij er sowieso niet meer gaan zijn en dan moeten jullie het zelf ook aankunnen op jullie eentje.
En dat gaat heus wel gaan hoor, je moet niet bang zijn dat dat niet gaat gaan.
Beter dan dat je daar vroeger mee begint met het op jullie eentje te redden dan later.
Om de simpele reden dat je je dan al die mottige commentaar niet meer moet laten welgevallen en je geen bemoeinissen meer moet tolereren.
Financieel hulp kunnen krijgen indien nodig lijkt misschien goed maar de prijs die je ervoor moet betalen is toch hoog hé want  de verwijten die zij je maken en de commentaar die je steeds moet slikken wegen toch zwaar op je door.
Zou je dan niet liever gewoon een antwoord kunnen geven en kunnen zeggen wat je wil zeggen ipv te moeten zwijgen omdat je hen misschien ooit financieel nog eens zou kunnen nodig hebben?
Persoonlijk zou ik dan nog liever een extra bijjob gaan zoeken als dat nodig zou zijn dan dat ik naar ouders zou gaan voor geld.
Er hangt altijd een stevig prijskaartje vast aan t geen zij je geven, geen financieel prijskaartje maar een emotioneel zwaar prijskaartje.
Ik probeer je echt niet de les te spellen of negatief te doen tegen jou, neem het aub zo niet op, ik probeer je gewoon te doen inzien dat je een zware tol moet betalen voor t geen je van die ouders dan krijgt, en t is het niet waard op t eind van de dag om die tol te betalen.
Jullie kunnen het best op jullie eentje rooien, jullie hebben hen echt niet nodig
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#156 Geplaatst 17 februari 2013 - 16:50

Bekijk berichtlathyrus, op 17 februari 2013 - 16:47, zei:

Wat zijn dan de gevolgen?
Bedoel je daarmee dat er geen financiële hulp meer zou komen van hen?
Of begrijp ik het verkeerd?
Als het dat wel is, je kan niet heel je leven naar je ouders of schoonouders gaan hé als het financieel minder goed gaat, er gaat ook een tijd komen dat zij er sowieso niet meer gaan zijn en dan moeten jullie het zelf ook aankunnen op jullie eentje.
En dat gaat heus wel gaan hoor, je moet niet bang zijn dat dat niet gaat gaan.
Beter dan dat je daar vroeger mee begint met het op jullie eentje te redden dan later.
Om de simpele reden dat je je dan al die mottige commentaar niet meer moet laten welgevallen en je geen bemoeinissen meer moet tolereren.
Financieel hulp kunnen krijgen indien nodig lijkt misschien goed maar de prijs die je ervoor moet betalen is toch hoog hé want  de verwijten die zij je maken en de commentaar die je steeds moet slikken wegen toch zwaar op je door.
Zou je dan niet liever gewoon een antwoord kunnen geven en kunnen zeggen wat je wil zeggen ipv te moeten zwijgen omdat je hen misschien ooit financieel nog eens zou kunnen nodig hebben?
Persoonlijk zou ik dan nog liever een extra bijjob gaan zoeken als dat nodig zou zijn dan dat ik naar ouders zou gaan voor geld.
Er hangt altijd een stevig prijskaartje vast aan t geen zij je geven, geen financieel prijskaartje maar een emotioneel zwaar prijskaartje.
Ik probeer je echt niet de les te spellen of negatief te doen tegen jou, neem het aub zo niet op, ik probeer je gewoon te doen inzien dat je een zware tol moet betalen voor t geen je van die ouders dan krijgt, en t is het niet waard op t eind van de dag om die tol te betalen.
Jullie kunnen het best op jullie eentje rooien, jullie hebben hen echt niet nodig

Het heeft niets te maken met het financiele :)

Het is gewoon dat ze er in het algemeen niet meer zouden zijn en gewoon waarschijnlijk alle contact zouden verbreken of altijd moeilijk gaan blijven doen over onze relatie en er altijd spanningen zouden zijn..
We zouden nooit nog eens kunnen vragen of ze iets willen doen (nu brengt mn vriend zijn papa ons naar de luchthaven voor onze reis omdat er op dat uur nog geen treinen zijn)

Die dingen zouden dan ook allemaal wegvallen en ik wil mijn vriend zijn familie niet vn hem ontnemen

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#157 Geplaatst 17 februari 2013 - 16:54

Bekijk berichthilleke, op 15 oktober 2012 - 23:09, zei:

Wel, ik ben een weekje naar Egypte geweest, nu een weekje terug en de laatste dagen waren zo goed als pijnloos daar.
De rust, het  niets moeten doen, de warmte, de sfeer, was gewoon het ideale medicijn om tot rust te komen, ik kan het iedereen aanraden met spierpijnen, ik voel nu nog steeds minder pijn dan voor ik vertrokken ben. :lol:

waar ben je geweest in Egypte????

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#158 Geplaatst 17 februari 2013 - 17:00

Als ze niet in jullie leven willen zijn tenzij ze jullie mogen commanderen en tenzij ze zich mogen moeien met vanalles en nog wat, tja, dat is heel erg, maar ik ben dan zulke mensen liever kwijt dan rijk, ik vind persoonlijk de prijs die moet betaald worden te hoog.
Ik kan wel snappen dat een ander dat anders beziet en dat een ander er dan toch voor kiest om dat gedrag te slikken.
Voor ritten naar de luchthaven zijn wel andere oplossingen te vinden hé, er zijn ook reisbureau's die sowieso dat vervoer op zich nemen (mijn stiefschoonmoeder doet dat ook, haar klanten  van en naar de luchthaven voeren) of je kan een taxi inschakelen ofzo.
Als ik jullie was zou ik echt zo min mogelijk vragen aan die mensen zodat ze minder gelegenheid krijgen om zich te moeien.
Jij neemt trouwens je vriend zijn familie niet af als jij opkomt voor jezelf en tegen hen ingaat en zij daar dan op reageren door het contact met jullie te verbreken.
Jij bent niet verantwoordelijk voor hun gedrag.
Zij maken die keuze dan om te breken met jullie omdat zij er niet met kunnen omgaan dat ze zich niet mogen moeien en ze je geen verwijten mogen maken.
Zij kunnen geen respect opbrengen voor jullie blijkbaar, jij hebt het volste recht om daar wat op te zeggen en om op te komen voor jezelf.
Kunnen zij daar niet mee omgaan en breken ze met jullie dan is dat niet jouw schuld en neem jij je vriend niet zijn familie af, zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en hun eigen keuzes.
Veel courage toegewenst ermee
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#159 Geplaatst 17 februari 2013 - 17:55

Bekijk berichtmiranda, op 17 februari 2013 - 16:54, zei:

waar ben je geweest in Egypte????

sharm el sheikh ;)

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#160 Geplaatst 17 februari 2013 - 18:05

Bekijk berichtlathyrus, op 17 februari 2013 - 17:00, zei:

Als ze niet in jullie leven willen zijn tenzij ze jullie mogen commanderen en tenzij ze zich mogen moeien met vanalles en nog wat, tja, dat is heel erg, maar ik ben dan zulke mensen liever kwijt dan rijk, ik vind persoonlijk de prijs die moet betaald worden te hoog.
Ik kan wel snappen dat een ander dat anders beziet en dat een ander er dan toch voor kiest om dat gedrag te slikken.
Voor ritten naar de luchthaven zijn wel andere oplossingen te vinden hé, er zijn ook reisbureau's die sowieso dat vervoer op zich nemen (mijn stiefschoonmoeder doet dat ook, haar klanten  van en naar de luchthaven voeren) of je kan een taxi inschakelen ofzo.
Als ik jullie was zou ik echt zo min mogelijk vragen aan die mensen zodat ze minder gelegenheid krijgen om zich te moeien.
Jij neemt trouwens je vriend zijn familie niet af als jij opkomt voor jezelf en tegen hen ingaat en zij daar dan op reageren door het contact met jullie te verbreken.
Jij bent niet verantwoordelijk voor hun gedrag.
Zij maken die keuze dan om te breken met jullie omdat zij er niet met kunnen omgaan dat ze zich niet mogen moeien en ze je geen verwijten mogen maken.
Zij kunnen geen respect opbrengen voor jullie blijkbaar, jij hebt het volste recht om daar wat op te zeggen en om op te komen voor jezelf.
Kunnen zij daar niet mee omgaan en breken ze met jullie dan is dat niet jouw schuld en neem jij je vriend niet zijn familie af, zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en hun eigen keuzes.
Veel courage toegewenst ermee

Zijn familie (zowel aan zijn mama als zijn papa's kant) vinden dat ik bazig doe tegenover hem..
Zijn mama vind dat ik veel te weinig uit mezelf iets ga zeggen en dat mijn wil wet is en beiden spreken ze er op dat hij zogezegd alles betaald.. (oke, de laatste weken wel maar vvanaf ik mijn uitkering van de CM krijgt gaat 3/4de rechtstreeks naar hem..)
ik ben in de tijd van job verandert omdat ik maar 700 € per maand verdiende net om de reden om een betere job te vinden om dus beter te verdienen om meer in te brengen.. Dat ik dan niet meer mag terugkeren door mijn operatie is jammer maar ik kan er niet aan doen..

Mn vriend zei al dat ze me gewoon niet kennen en dat het daardoor is dat er problemen zijn maar ze doen ook niet echt moeite mij te leren kennen.. Ik ben zeker niet bazig want wij bespreken alles voor we iets doen.
Tijdens de verhuis heb ik inderdaad gezegd wat waar moest komen te staan omdat mijn vriend me dit gevraagd had! We hadden een plan uitgetekend voordien maar ter plaatse mocht ik het allemaal zeggen omdat mijn vriend niet tegen al die drukte kan..

Blijkbaar nemen ze die dingen helemaa verkeerd op.. :louche:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#161 Geplaatst 17 februari 2013 - 21:50

Bekijk berichtYossa, op 17 februari 2013 - 18:05, zei:

Zijn familie (zowel aan zijn mama als zijn papa's kant) vinden dat ik bazig doe tegenover hem..
Zijn mama vind dat ik veel te weinig uit mezelf iets ga zeggen en dat mijn wil wet is en beiden spreken ze er op dat hij zogezegd alles betaald.. (oke, de laatste weken wel maar vvanaf ik mijn uitkering van de CM krijgt gaat 3/4de rechtstreeks naar hem..)
ik ben in de tijd van job verandert omdat ik maar 700 € per maand verdiende net om de reden om een betere job te vinden om dus beter te verdienen om meer in te brengen.. Dat ik dan niet meer mag terugkeren door mijn operatie is jammer maar ik kan er niet aan doen..

Mn vriend zei al dat ze me gewoon niet kennen en dat het daardoor is dat er problemen zijn maar ze doen ook niet echt moeite mij te leren kennen.. Ik ben zeker niet bazig want wij bespreken alles voor we iets doen.
Tijdens de verhuis heb ik inderdaad gezegd wat waar moest komen te staan omdat mijn vriend me dit gevraagd had! We hadden een plan uitgetekend voordien maar ter plaatse mocht ik het allemaal zeggen omdat mijn vriend niet tegen al die drukte kan..

Blijkbaar nemen ze die dingen helemaa verkeerd op.. :louche:

zijn familie heeft recht op hun eigen mening maar hun mening strookt niet met de werkelijkheid en ook al zou dat wel waar zijn, ook al zou jij het meest bazige mens zijn dat iemand zich maar kan voorstellen en ook al zou je vriend onder de sloef liggen (ik zeg helemaal niet dat het zo is, ik zeg "stel dat", ik weet dat het niet zo is), dan gaat het hen allegelijk nog geen jota aan.
De relatie tussen jou en je vriend, de onderlinge verhouding, wie wat beslist en wie wat doet en wie wat betaald, dat is tussen jou en je vriend en niemand anders heeft zich daar mee te moeien.
Jij en je vriend maken afspraken over geld en over wie wat moet doen en jullie afspraken zijn helemaal jullie eigen beslissing.
Zolang jullie daar content mee zijn is t  goed, jullie moeten de dingen niet doen zoals een ander het wilt, jullie moeten de dingen doen zoals jullie willen dat ze gedaan worden.
Je vriend zijn familie moeit zich graag met vanalles en ze hebben blijkbaar graag hun zeg in jullie leven.
Maar zij moeten zich gewoon eens beginnen moeien met hun hunne en hun neus uit jullie zaken houden.
Wat je kan doen om dat uiteindelijk te bekomen is t volgende: je vertelt hen niks meer over jullie zaken en je geeft hen geen informatie meer.
En je vriend ook niet.
Bijvoorbeeld, jij zit nu thuis door die onverwachte operatie, maar als jij en/of je vriend tegen hen niet gaan vertellen dat jij momenteel geen inkomen hebt en dat je vriend momenteel alles betaald weten zij dat toch niet en kunnen ze geen commentaar geven, ze hebben die info toch van 1 van jullie beiden, jullie moeten dat toch verteld hebben tegen iemand van de familie, doe dat gewoon niet meer in t vervolg.
Hou je privé leven voor jullie zelf.
Als zij zelf vragen naar die info dan geef je hen die allegelijk toch nog niet en zeg je gewoon dat dat privé informatie is en dat tussen jou en je vriend is, dat jij toch ook niet  gaat vragen naar hun financiële toestand en hun inkomen...
Hou jullie zaken privé, tussen jullie beiden, betrek die familie er niet in.
Dat gaat al een pak schelen

wat je schoonmoeder betreft, er zijn maar weinig schoondochters denk ik die goed kunnen doen in de ogen van hun schoonmoeder want veel moeders bezien hun schoondochter als een soort van concurrentie.
Dat was bij mij en mijn schoonmoeder ook t geval.
Mijn schoonmoeder was zelf helemaal niet gelukkig bij de man waar ze bij woonde, eigenlijk wilde ze weg van hem, maar omwille van financiêle redenen kon ze niet weg.
En dat was ook haar eigen schuld eigenlijk, ze wilde niet voltijds werken, alleen maar halftijds, dat reflecteerde zich natuurlijk in haar inkomen, je kan geen volledig loon verwachten als je maar halftijds werkt, en ze wou dan ook nog iedere dag buitenshuis vanalle activiteiten gaan doen die ook allemaal geld kosten, ze wou ook niet gaan winkelen in winkels zoals aldi of colruyt want dat is niet chique genoeg, nee , ze moest gaan winkelen in dure winkels.
Wat ze eigenlijk wou was dat mijn halve trouwboek haar binnennam en hij haar bij hem liet wonen en hij haar onderhoudde, ze had hem al gevraagd of ze bij hem mocht intrekken voor hij mij kende en hij had nee gezegd, hij wou niet met zijn moeder samenwonen en hij wou haar niet onderhouden ook en hij had groot gelijk
Toen ik dan nog eens op de proppen kwam zag ze heel haar plan in mekaar donderen en zag ze een volledige streep door haar rekening.
Want nu zou haar zoon zeker nooit toegeven aan haar

Ik was de zonenafpakker zogezegd.
En ik was ook zogezegd de dominante baasmaker en haar zoon lag zogezegd onder de sloef bij mij gewoon omdat hij niet meer zomaar haar zin wou geven in alles en hij niet meer zomaar toegaf aan haar (voordien kon ze dan wel altijd haar zin doordrijven bij hem, hij gaf uiteindelijk altijd toe om ambras en drama te vermijden en voor hem was t gemakkelijker om toe te geven dan om tegen te stribbelen maar toen ik op de proppen kwam heb ik daar een einde aan gemaakt omdat er onredelijke dingen van hem/ons verwacht werden en ik was ook niet van plan om mijn leven te laten overnemen door haar en haar te laten beslissen over ons doen en laten)
Niks van wat ik deed was goed genoeg terwijl ik wel degelijk het beste voorhad met halve trouwboek en zij alleen maar aan zichzelf dacht.
Ze gedroeg zich op een heel lelijke manier tegen mij, ze zat als hij er bij was dan steken onder water te geven en als hij dan naar toilet ging of buiten een sigaret ging roken dan kwamen er de lelijkste dingen uit haar klep
Ik heb haar een tijd laten doen, ik dacht dat ze uiteindelijk wel zou bijdraaien als ze zou zien dat ik het beste voorhad met haar zoon, maar nee, t enige wat haar echt interesseerde en waar ze om gaf was dat zij haar zinneke kon doordrijven in ons leven.
Van halve trouwboek kreeg ik te horen dat ik het me allemaal niet mocht aantrekken...maar dat is wel makkelijk om te zeggen als jijzelf niet het pispaaltje van dienst bent...
En toen had ik er genoeg van.
Ik heb tegen mijn halve trouwboek (die toen nog mijn vriend was) gezegd dat hij ofwel tegen zijn moeder moest beginnen ingaan en haar moest duidelijk maken dat hij niet tolereerde hoe ze tegen mij sprak en zich gedroeg want als hij dat niet deed dan zou het nooit veranderen en ik was niet bereid om dat gedrag te blijven slikken.
Ik zou nooit getolereerd hebben dat iemand van mijn familie zich zo zou gedragen tegen hem, hij mocht toch dezelfde loyaliteit tentoonstellen tov mij, ook al wou dat dan zeggen dat zijn moeder er een grote drama van zou maken...
Hij stond op mijn lijstje van prioriteiten op nummer 1 en ik was niet  van plan om op zijn lijstje op de laatste plaats te staan.
Hij wist dat ik het meende en hij is tegen zijn moeder beginnen ingaan en hij heeft haar heel heel duidelijk gemaakt dat het moest gedaan zijn , als ze zo bleef doen dan kreeg ze hem ook niet meer te zien.
Toen drong het eindelijk bij haar door dat haar rijk uit was en t gedaan was met haar baasmakerij en gemoei en dat het ook gedaan was met mij te behandelen als haar persoonlijke pispaal.
Ze ging me natuurlijk wel nog overal gaan slechtmaken en door de goot trekken maar ze hield wel haar manieren tegen mij en voor mij was dat voldoende
Ze heeft uiteindelijk pas echt haar kar gekeerd jaren later, toen ze dan eindelijk van hare vent wegraakte (omdat ze erfde van haar overleden moeder) en ze iemand anders heeft leren kennen die toch beter is voor haar.
Maar ik weet dat ik in haar ogen nog altijd de slechte ben hoor,de zonenafpakker, dat gaat nooit veranderen.
Maar ze houdt tenminste haar irritante commentaar voor zichzelf en ze weet heel goed dat ze zich hier niet hoeft komen te moeien en wij hebben er gene last van van t geen ze gaat gaan uitbazuinen achter onze rug , dat kan ons niet bommen
Als er idioten zijn die al die onnozel verhaalkes willen geloven, dat moeten die idioten dan maar weten, wij liggen er niet wakker van.
Wat voor ons belangrijk is is dat wij onze rust hebben en ons privé leven hebben en we niet constant moeten zitten luisteren naar haar stomme commentaar en kritiek en we ook niet naar haar pijpen moeten dansen om haar toch maar content te houden.
Wil ze ergens een drama van maken dan doet ze dat maar maar dan zijn wij weg en maakt ze maar drama op haar eentje
Wil ze toch nog kritiek of commentaar kwijt , prima, maar wij zijn weg en ze vertelt het dan maar tegen de muur.
En wil ze den dag van morgen besluiten dat ze geen contact meer wil met ons omdat ze haar zin niet kan doordrijven in ons leven dan is dat ook prima, dat is dan haar eigen keuze waar zijzelf dan maar de gevolgen moet van dragen, wij gaan er niet wakker van liggen.
En halve trouwboek gaat zeker niet zeggen dat het mijn schuld is dan want hij weet dat het niet mijn schuld is dan maar dat het aan zijn moeder ligt...
Als zij het contact wil verbreken met haar eigen zoon gewoon omdat ze haar grillen niet meer toekrijgt als t in haar kraam te pas komt en omdat ze ons niet mag vertellen wat we moeten doen en laten, dat is dan haar eigen egoïstische beslissing en dan moet ze halve trouwboek toch niet bijster graag zien, dan ziet ze vooral zichzelf graag toch...
Dat is net hetzelfde bij de familie die geen contact meer heeft met je vriend nu.
Blijkbaar vinden ze het belangrijker om hun zin te kunnen doordrijven in andermans leven dan het welzijn van die ander, van dat familielid.
Ze zijn bereid om met je vriend te breken als zij hun zin niet krijgen.
Dat is niet jouw schuld.
Dat is hun schuld, dat is hun keuze en dat zegt meer dan genoeg waar hun prioriteiten liggen, die liggen bij henzelf...

Tenzij jouw vriend heel duidelijk gaat maken aan zijn moeder dat hij het niet meer tolereert , tenzij hij heel duidelijk maakt dat hij niet wil dat ze zich nog zo gedraagt tov jou en dat hij niet wil dat ze nog op zo een manier tegen jou praat en jou verwijten maakt gaat zijn moeder nooit ophouden.
Want hij stemt gewoon toe door zijn stilzwijgen
Daar komt het op neer uiteindelijk.
Zolang hij zwijgt en haar laat doen en hij jou dan sust met "trek het je niet aan" zolang gaat zij blijven voortdoen.
Want hij laat haar maar doen.
En hij maakt haar niet duidelijk dat jij nu op nummer 1 staat op zijn prioriteitenlijstje.
En dat gaat uiteindelijk voor een hoop wrevel en ambetantigheid zorgen in jullie relatie.
Dat hij haar maar laat doen en niet beseft (of niet wil beseffen) wat dat aanricht bij jou
Waarom moet jij dat in s hemelsnaam slikken dat zijn ouders zo lelijk doen tegen jou?
Je vriend heeft er natuurlijk gene last van want er wordt niet zo lelijk gedaan tegen hem.
Jij bent de pispaal, niet hij.
Je vriend beseft blijkbaar niet dat het ook getuigt van weinig respect tov hem en zijn beslissingen dat zijn moeder en vader zo lelijk doen tegen jou en dat als hij er tegenin gaat dat dat dan niet alleen voor jou is maar ook voor hemzelf.
Hij heeft jou gekozen als partner.
Maar ze hebben blijkbaar helemaal geen respect voor zijn keuze en zijn beslissing want ze denken dat het gepermitteerd is om zich heel lelijk te gedragen tegen jou.
Als ze respect zouden hebben voor je vriend zijn beslissingen dan zouden ze zich zo niet gedragen tegen jou...
Hoe kan jij je dat nu niet aantrekken alé, dat vreet toch aan je iedere keer...
Maar je moet het maar allemaal verdragen omdat je vriend toch maar geen ambras zou krijgen met zijn ouders als hij er dan toch eens zou tegenin gaan?
Ik zou het niet kunnen eerlijk gezegd.
Ik zou mij er niet kunnen overzetten dat mijn vriend zo weinig ruggegraat toont en dat hij liever heeft dat ik lelijke dingen naar mijn hoofd laat smijten door zijn ouders dan dat hij zijn mond eens moet opentrekken om op te komen voor mij.
Ik zou er begrip voor kunnen opbrengen dat hij het heel moeilijk vindt om er tegenin te gaan maar dat zou niet mogen blijven duren en hij zou na een tijdje toch moeten opkomen voor mij.
Als hij dat niet zou doen zou ik dat heel onrespectvol vinden tov mij en ook heel zwak van hem.
En daar zou ik niet kunnen mee leven.

Jij bent natuurlijk niet ik.
Als jij denkt dat jij dat wel kan verdragen dan is t goed.
Maar volgens mij gaat het op lange termijn toch aan je relatie met je vriend vreten en ga je het hem uiteindelijk toch kwalijk beginnen nemen.
En wat als er kindjes komen?
En die kindjes bij oma en opa op bezoek gaan?
En die kindjes dan vanalle lelijke dingen over hun moeder te horen krijgen?
Ga je dat dan ook kunnen verdragen?
Want kinderen zijn heel beïnvloedbaar en ze gaan daar uiteindelijk iets van meedragen...
Zou je dat dan niet echt vreselijk vinden als je niet alleen lelijke dingen naar je kop krijgt gesmeten maar je kinderen dat ook allemaal te horen krijgen...

Ik vind het erg voor je dat je in deze situatie zit, ik weet zelf maar al te goed hoe het voelt en hoe je je er in opvreet vanbinnen.
Ik hoop dat er toch een oplossing komt...
heel veel sterkte toegewenst
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#162 Geplaatst 17 februari 2013 - 22:04

Het is niet zijn mama die de moeilijkste is..
Zij heeft zelf voorgesteld om het allemaal uit te praten en dat gaan we ook doen..

Hij heeft aan beiden duidelijk willen maken dat ik voor hem belangrijk ben..
Tegen zijn vader heeft hij duidelijk gezegd dat hij gelukkig is met mij en ik hem terug heb doen genieten van het leven..
(Mijn vriend heeft 3 jaar lang in een depressie gezeten omdat hij als kind jarenlang misbruikt geweest is en hij het niet meer aankon, daar boven kwam nog eens dat enkele meisjes hem gebruikten en bedrogen waar hij zelf bij stond)
Hij heeft hem ook duidelijk gezegd dat ik er niet aan kan doen dat ik thuis zit en hij er mee moet ophouden zo te reageren, maar hij zegt inderdaad niets meer maar hij blijft bot doen..
Ik hoop dat hij zal bijdraaien doordat mn vriend hem duidelijk gemaakt heeft dat hij gelukkig is met mij..

Met zijn mama zal dat wel in orde komen als we eens echt goed kunnen praten over alles..
De rest van zijn familie kan voor mij echt de pot op, de enige die voor moeilijkheden kan blijven zorgen is zijn papa..

Die was er trouwens bij in het ziekenhuis toen de assistent van de chirurg vertelde wat ze gedaan hadden en hoe de revalidatie ging zijn... Maar blijkbaar is hij dat al vergeten..

Ze zijn wel niet zo dat ze kwaad zouden spreken achter de rug (zijn tante en nicht zouden durven maar natuurlijk beslissen we zelf bij wie onze kinderen al dan niet op bezoek gaan..)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#163 Geplaatst 17 februari 2013 - 22:15

Ik hoop heel heel hard dat jullie het kunnen uitpraten met zijn moeder.
En dat zijn vader ook zijn kar keert.
Al deed hij maar gewoon afstandelijk beleefd tegen jou ,dat zou al een groot verschil uitmaken toch.
Ik weet nog heel goed hoe ik me indertijd voelde toen ik nog zweeg iedere keer en halve trouwboek er ook niet tegenin ging, uiteindelijk zat ik op t punt dat als ik nog maar dacht aan zijn moeder dat ik fysiek misselijk werd omdat ik me daar zo in zat op te winden.
Je weet op voorhand al wat je te wachten staat als je er contact mee hebt, je weet zo al dat er weer vanalles naar je kop gaat gesmeten worden en je windt je er op voorhand al in op.
Je wordt beschuldigd van vanalle lelijke dingen, alles wat je doet of zegt wordt verdraaid op een lelijke manier, gelijk wat je doet of zegt het is nooit goed, dat vreet aan een mens
Alleen al het feit dat al die beschuldigingen gewoon helemaal onwaar waren en helemaal niet strookten met de realiteit daar werd ik koekoek van
Ik kan me voorstellen dat dat bij jou toch gelijkaardig is.
En ik vind dat erg dat je dat moet meemaken.
Ik duim heel hard voor je, dat het toch uiteindelijk gaat kunnen uitgepraat worden
Als dat toch niet zou lukken, laat het dan niet tussen jou en je vriend komen, jullie relatie is op t eind van de dag het belangrijkst
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#164 Geplaatst 17 februari 2013 - 22:27

Bekijk berichtlathyrus, op 17 februari 2013 - 22:15, zei:

Ik hoop heel heel hard dat jullie het kunnen uitpraten met zijn moeder.
En dat zijn vader ook zijn kar keert.
Al deed hij maar gewoon afstandelijk beleefd tegen jou ,dat zou al een groot verschil uitmaken toch.
Ik weet nog heel goed hoe ik me indertijd voelde toen ik nog zweeg iedere keer en halve trouwboek er ook niet tegenin ging, uiteindelijk zat ik op t punt dat als ik nog maar dacht aan zijn moeder dat ik fysiek misselijk werd omdat ik me daar zo in zat op te winden.
Je weet op voorhand al wat je te wachten staat als je er contact mee hebt, je weet zo al dat er weer vanalles naar je kop gaat gesmeten worden en je windt je er op voorhand al in op.
Je wordt beschuldigd van vanalle lelijke dingen, alles wat je doet of zegt wordt verdraaid op een lelijke manier, gelijk wat je doet of zegt het is nooit goed, dat vreet aan een mens
Alleen al het feit dat al die beschuldigingen gewoon helemaal onwaar waren en helemaal niet strookten met de realiteit daar werd ik koekoek van
Ik kan me voorstellen dat dat bij jou toch gelijkaardig is.
En ik vind dat erg dat je dat moet meemaken.
Ik duim heel hard voor je, dat het toch uiteindelijk gaat kunnen uitgepraat worden
Als dat toch niet zou lukken, laat het dan niet tussen jou en je vriend komen, jullie relatie is op t eind van de dag het belangrijkst

Wat ik nu meemaak is niets in vergelijking met wat ik meegemaakt heb in mijn vorige relatie..

Daar mocht ik zelf niet binnen, ik mocht zelf niet voor de deur staan.. Die familie beschuldigde me van bedrog en belog, zeiden dat ik hun bestolen had (financieel) en zeiden dat ik een h**r was en elke dag een ander in mijn bed had..
Terwijl ik juist altijd problemen had op seksueel gebied ook door misbruik toen ik 11 jaar was..

Ik kan dus wel tegen een stootje ;)
Maar het zou inderdaad aangenamer zijn dat ze me willen aanvaarden en me willen leren kennen zoals ik echt ben.. Want mijn vriend is echt die ene waarmee ik verder wil..

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#165 Geplaatst 17 februari 2013 - 22:53

Laat ons hopen dat je binnenkort op de goed nieuws topic kan komen vertellen dat je schoonouders gewoon normaal doen tegen je
Ik twijfel er niet aan dat je tegen een stootje kan, maar je verdient gewoon om beter behandeld te worden hé, je zou daar niet moeten tegen kunnen allemaal
Geplaatste afbeelding