Spring naar inhoud

- - - - -

Voorstel Cinemabezoek

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 05 augustus 2009 - 11:56

Ik las net in de De Standaard een review over een film die me heel erg leuk lijkt! "The brothers bloom" (details op het einde van dit bericht).

Heeft er misschien iemand zin om die mee te gaan zien? Ik dacht eventueel de middag (14u15) of namiddag (16u45) voorstelling op zondag 16 augustus in de metropolis Antwerpen. Dan geraakt iedereen nog thuis zonder 's nachts te moeten rijden hé. Voor wie graag achteraf iets wilt drinken/eten is er daar meer dan genoeg aan gelegenheden!

Mensen uit mijn buurt (Antwerpen oost/borgerhout/berchem/deurne zuid) kan ik eventueel afhalen met de wagen. Of ik kan ook mensen afhalen aan het station antwerpen-berchem. (ik heb wel maar vier plaatsen in de auto) (waarvan eentje voor een heel smal persoon :LOL: )

OP CRUISE MET DOORNROOSJE

Geplaatste afbeelding Adrien Brody, Rachel Weisz en Mark Ruffalo. Stuk voor stuk schitterend in hun rol.rr

Oplichters, actie en Rachel Weisz als de 'love interest' met dienst. Een man zou voor minder naar de bioscoop hollen. Maar dames, holt u vooral mee, want 'The brothers Bloom' betekent ook humor, liefde en het duo Mark Ruffalo-Adrien Brody.

Van: Rian Johnson.

Met: Adrien Brody, Rachel Weisz, Mark Ruffalo, Rinko Kikuchi.

114 min.

The brothers Bloom vertelt het verhaal van twee meesteroplichters-broers, die de rest van de wereld altijd een stapje voor zijn en die met hun vernuftige misdaadscenario's al miljoenen hebben verdiend. Stephen (Mark Ruffalo), de flamboyante en onbevreesde van de twee, bedenkt de complotten, Bloom (Adrien Brody) - timide en het 'kleine broertje' - krijgt er telkens de hoofdrol in. Tot Bloom genoeg heeft van dat leven, dat één groot theaterstuk lijkt. Hij wil iets anders, iets echts, maar zijn broer overhaalt hem om nog één klus te klaren om hun zorgeloze toekomst te garanderen.

En dus maakt Penelope (Rachel Weisz) haar opwachting, een rijke erfgename op wie Stephen zijn pijlen heeft gericht. Ze is mooi, excentriek en eenzaam, want ze groeide op in een kasteel dat ze om medische redenen niet uit mocht. En sinds de dood van haar ouders is ze alleen op de wereld, een wereld die haar absoluut vreemd is. Het perfecte slachtoffer dus - althans: dat dénkt Stephen. Want wanneer ze door de broers wordt meegelokt op een cruise naar Europa, blijkt Penelope minder onschuldig dan ze lijkt. En Bloom blijft niet immuun voor de charmes van dat vreemde wezen, dat met volle teugen van haar nieuwe vrijheid geniet.

The brothers Bloom zou geen oplichterskomedie zijn als daarop niet ettelijke plotwendingen volgden. Maar anders dan in de meeste Hollywood-vehikels is de cirkel op het einde wel degelijk rond, ook al wordt bijlange niet alles opgehelderd.

De film met een doorsnee Hollywood-product vergelijken is overigens wat oneerbiedig. Want ook al mocht Hollywood dan al in de rij staan om met regisseur Rian Johnson te werken, hapklare brokken maakt hij niet. Brick, zijn eerste langspeler, was een highschooldrama annex detective, en ook The brothers Bloom is een vreemde mix van magisch realisme, drama en humor.

Geen lachen-brullen-gierenhumor, wel humor die het van de situaties (absurd) en de vertolkingen (voortreffelijk) moet hebben. Mark Ruffalo amuseert zich zichtbaar, Brody is zijn melancholische zelf, maar vooral Rachel Weisz steelt de show. De rol van de excentrieke Penelope zit haar als gegoten, en het is ronduit heerlijk hoe ze de kwetsbare maar ook grappige kanten van haar personage toont. En wat een geluk dat ze voor deze film The mummy 3 liet vallen (wij hebben nooit echt begrepen wat zij tussen die mummies te zoeken had).

En voor we het vergeten: herkent u Bang Bang, de Japanse explosievenexperte en trouwe metgezel van de broers? Rinko Kikuchi maakte indruk met haar rol in Babel en bewijst hier dat ze niet voor één gat te vangen is. Spreken doet ze nauwelijks, maar met haar mimiek en lichaamstaal is ze duizend keer grappiger dan die welbespraakte mannen die doorgaans in komedies worden opgevoerd.

Aantrekken dus, die loopschoenen, en rep u naar de bioscoop. Want zomers vermaak dat u toch niet het gevoel geeft een stommeling te zijn, daar moet u tussen de Transformers en Proposals goed naar zoeken. (gpl)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:05

I'll think about it.. :)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:15

me too^^

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:41

wil er ook wel es over denken. Gewoon voor de gezelligheid want de film zelf zegt me niet zo veel :d

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 augustus 2009 - 21:07

Is wat ver voor mij, maar ik wens jullie veel plezier ...
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 augustus 2009 - 09:03

kan niet, familie bbq

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#7 Geplaatst 06 augustus 2009 - 09:43

Ik denk dat ik dan op familiebezoek moet ivm moederkesdag... Als ik toch kan, en niet te veel werk heb hier - dan kom ik zeker af!

Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 06 augustus 2009 - 09:47

te ver voor mij ^^
veel plezier aan diegenen die wel gaan! :thumb:

Geplaatste afbeelding