Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten, kater van 1 jaar gaat op kattenbak kitten!

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_LovesGuusCharlie_*
Guest_LovesGuusCharlie_*

#1 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:25

Hallo,

sinds zondag heb ik mijn nieuw katertje Charlie. Hij is nu bijna 12 weken.
Mijn andere kater Guus van 1 jaar oud accepteert hem redelijk goed denk ik.
Op het begin was het blazen en grommen (enkel het eerste half uurtje), daarna was het achter de kleine aanlopen en ruiken. Nu is het elkaar af en toe opzoeken en dan probeert Guus de kleine wat te wassen (lief hoor), maar soms loopt Guus achter hem aan, houdt hem in houdgreep, en stampt dan met de achterpootjes en bijt. Nu, ik denk dat dit om te spelen is, aangezien Guus een heel relaxte indruk geeft, is totaal niet gestresst.
Ze eten zelfs al naast elkaar, slapen en spelen nog niet echt :( , maar de eerste dag had ik 2 kattenbakken gezet, Guus ging op de zijne en Charlie ook op zijne.
Nu gaat Guus enkel nog op die van Charlie. Wat zou dit kunnen betekenen??
Ik hoop niet dat hij zo probeert te voorkomen dat Charlie er nog opgaat, want dan wil dit zeggen da hij mss wel ergens in huis zijn behoefte gaat doen! en dit wil ik eigenlijk voorkomen :d

Wat zijn jullie ideeën en wat vinden jullie van het gedrag tussen de 2 ondertussen??

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:32

Ik denk niet dat je de katten elk aan een kattenbak kunt toewijzen. Guus ziet daar gewoon een gezellig toiletje, en doet er zijn behoefte op. Daar is toch niets mis mee?

Wij hebben ook net een nieuwe poezel sinds zondag, en die durven soms ook nog eens te vechten. (Kijk hiervoor fotootjes van hun laatste worstelmatch ;) ) Helemaal normaal, zolang je ziet dat ze niet echt aggresief zijn...

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:34

Zolang Charlie ook nog op de kattebak blijft gaan zou ik me geen zorgen maken hoor, hier staan ook meerdere bakken en iedereen gaat op alle bakken. Als je echter merkt dat Guus de toegang tot de kattebak blokkeerd als Charlie wil gaan, dan lijkt me best dat je gaat ingrijpen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:35

Zou er ook niet mee inzitten..hier wisselen ze ook graag af..dan de ene, dan de andere. 'k heb gemerkt dat er de laatste vooral 2 heel erg in trek zijn.. :)
'k denk dat je inderdaad gewoon blij moet zijn dat ze het allebei in een bak doen..de welke maakt niet uit!

Guest_LovesGuusCharlie_*
Guest_LovesGuusCharlie_*

#5 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:37

PeggyJ zei:

Zolang Charlie ook nog op de kattebak blijft gaan zou ik me geen zorgen maken hoor, hier staan ook meerdere bakken en iedereen gaat op alle bakken. Als je echter merkt dat Guus de toegang tot de kattebak blokkeerd als Charlie wil gaan, dan lijkt me best dat je gaat ingrijpen. :geluk: :geluk: :geluk:

Nee, dat is het niet hoor! Als Charlie wilt gaan gaat Guus soms wel kijken, maar Charlie laat zich niet doen en gaat gewoon zijn ding doen!
Guus is eigenlijk een echte sloef! had het niet gedacht, aangezien hij niet zo een schootkatje is, ben eigenlijk echt fier op hem! :heart: :heart: :heart:

Guest_LovesGuusCharlie_*
Guest_LovesGuusCharlie_*

#6 Geplaatst 05 augustus 2009 - 19:41

Bibie zei:

Ik denk niet dat je de katten elk aan een kattenbak kunt toewijzen. Guus ziet daar gewoon een gezellig toiletje, en doet er zijn behoefte op. Daar is toch niets mis mee?

Wij hebben ook net een nieuwe poezel sinds zondag, en die durven soms ook nog eens te vechten. (Kijk hiervoor fotootjes van hun laatste worstelmatch ;) ) Helemaal normaal, zolang je ziet dat ze niet echt aggresief zijn...

Leuke foto's!!! Bij mij lijken de gevechten toch iets heviger, het is Guus die toenadering zoekt tot Charlie, door te spelen, wat denk ik iets te hard eraan toe gaat voor de kleine, en die blaast en gromt dan!!
Vandaag heb ik ze wel in dezelfde krabpaal zien slapen, Charlie op het bovenste verdiep, Guus vanonder! Maar hoop echt dat het toch gaat goedkomen en dat ze nog fijn gaan fletsen en slapen enz..

Guest_LovesGuusCharlie_*
Guest_LovesGuusCharlie_*

#7 Geplaatst 05 augustus 2009 - 20:07

Maar weten jullie wat ik aan dit alles zo raar vind??

Dat het nog eerder lijkt dat Guus vriendschap met de kleine wilt sluiten dan andersom... Ale, op het begin dat Guus de kleine aanviel, schreeuwde en blies die zoooo hard (de kleine he)
En nu daarjuist zag ik dat Guus hem weer eens nam, hij bijt wel, maar wou ook lekken, dus das toch echt spelen he, maar de kleine lijkt het allemaal niet zo fijn te vinden....

Is dit normaal gedrag?? Is het meestal niet andersom?? Dat de kleine de grote opzoekt enzo??

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 05 augustus 2009 - 20:54

Hier is er één kattenbak dat ze delen.
Ook Melvin zocht vaak contact met Sillas en beet dan inderdaad ook in zijn pootjes en staart...
Dat komt goed hoor. Momenteel vindt die kleine het niet leuk, omdat het waarschijnlijk soms wat pijn doet, maar dat kotm goed.
Je moet er eens opletten, want waarschijnlijk daagt de kleine ook wel uit :)
Hier was het toch zo. Sillas gromde en deed lelijk als Melvin hem 'pijn' deed en vijf min. later zag je Sillas mooi voor Melvin zijn ook paraderen...

In mijn fotoalbum bevinden zich ook wat foto's van de gevechten en de éne zien er toch wat erger uit dan de andere...
Geplaatste afbeelding