Spring naar inhoud

- - - - -

Polydactyle Maine Coon.

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 22 oktober 2012 - 14:13

Hoi,

Ik zou in de toekomst graag een main coon kitten erbij willen, moet eerst m'n man nog overtuigen maar ben al volop aan het rondkijken ;)
Nu ben ik al een paar keer een mooi, polydactyl kitten tegengekomen, ben ondertussen al te weten gekomen dat deze niet aan een show mogen meedoen maar wel volledig gezond zijn.
Hoe komt het dat er 2 kampen zijn, pro en contra?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 22 oktober 2012 - 14:28

Heb even gegoogled en blijkbaar mogen ze wel Tica meedoen, verder weet ik niet of het katje hier zelf last van ondervindt, maar zoniet, zie ik niet in waarom je zo geen kitten zou nemen.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 22 oktober 2012 - 14:34

ben toch ff gaan googlen wat het is... denk wel dat het iets is waar het kittentje zonder problemen mee kan leven... kattenshow denk ik ook niet dat het goed zal scoren aangezien het toch een erfelijke afwijking is maar er zijn ook veel katjes die niet naar een show gaan hé :)

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 22 oktober 2012 - 14:36

voor mij is show niet belangrijk hoor....vraag me enkel af waarom de Maine Coon Cattery's onderling zo van mening verschillen over een polydactyle maine coon.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 22 oktober 2012 - 14:41

tgoh ja het is wel een erfelijke afwijking dus misschien zijn sommige cattery's van mening dat dit kan wijzen op andere erfelijke afwijkingen en dus niet verder mag gefokt worden... maar weet ook niet of dat wel terecht is

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 22 oktober 2012 - 15:34

Het is eigelijk gewoon zo, je vindt het mooi of niet, er zijn catteries die er speciaal op fokken en er zijn een heleboel liefhebbers voor, het is beslist niet nadelig voor de kat, als ik nog een Coontje zou kopen zou ik graag een poly hebben :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 22 oktober 2012 - 15:37

ik vind het er wel schattig uitzien en naar het schijnt zijn ze heel handig met hun "handjes, voetjes" :LOL:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 22 oktober 2012 - 16:11

chatoela zei:

ik vind het er wel schattig uitzien en naar het schijnt zijn ze heel handig met hun "handjes, voetjes" :LOL:

Ja dat heb ik ook al vaak gelezen, ik vind het er ook heel schattig uitzien :love3:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 22 oktober 2012 - 16:14

nu nog enkel mijn man overtuigen...... :louche:

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 22 oktober 2012 - 19:52

chatoela zei:

nu nog enkel mijn man overtuigen...... :louche:

Veel succes daarmee hihi :) :)
Ik vind polys ook heel heel leuk... Maar als cattery maak je ene beslissing en we zijn gewoon bij de "traditioneel" maine coon gebleven :)
Op meest van de shows mogen ze idd niet meedoen, ze zijn niet erkend met hun 6de teentje. :)
Maar hun teentjes hebben niets mee te maken met hun gezondheid :)

Ze zijn zo koddig e met hun groot pootjes O:) :heart: :heart: :heart:

Bewerkt door BestCoonsEver, 22 oktober 2012 - 19:53.

Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 23 oktober 2012 - 09:25

heeft er eigenlijk iemand op het forum een polydactyle maine coon? zou leuk zijn om zijn/haar ervaringen te horen :LOL:

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#12 Geplaatst 30 oktober 2012 - 23:02

ik ben er absoluut niet voor ....'t is een misvorming en dan moet je maken dat het verdwijnt in plaats van d'rop verder te kweken en "erger" te maken.

Ik heb zelfs spijt dat ik een kitten aan een fokker (buitenlandse) heb verkocht waar ik later gezien heb dat er ook een polydact kater zat .....ik zie niet graag de naam van mijn cattery in zo'n stamboom.

gr.

Veerle

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 30 oktober 2012 - 23:13

Zoals Veerle zegt, dit is eigenlijk echt wel een misvorming hoor! Een extra teen die er niet hoort te zijn.
Bij mensen komt dit ook voor en als baby wordt er dan vaak ingegrepen om de extra nutteloze vinger te verwijderen, op zich een ingreep zonder veel zorgen.
Bij dieren is dit niet direct nodig, maar ik vind het geen ideaal beeld van de maine coon hoor :) Ze hebben zo al dikke mooie pootjes :love:
Ik vind dan ook niet dat er mee gefokt hoort te worden aangezien het een afwijking betreft. Hellaas zijn de zotten de wereld nog niet uit en net die zotten fokken op extremen. :neen:

Je kan het niet gaan vergelijken met zoiets als "de traditionele siamees"en de "thai siamees" hé...Dat zijn geen afwijkingen. Dit wel.

Dus nee geen ramp voor aanschaf als knuffel, maar voor de fok not done vind ik :)

Bewerkt door Serenity, 30 oktober 2012 - 23:16.

Geplaatste afbeelding

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 31 oktober 2012 - 21:07

Bekijk berichtBestCoonsEver, op 22 oktober 2012 - 19:52, zei:

Maar hun teentjes hebben niets mee te maken met hun gezondheid .

Ik wilde zeggen dat ze geen last van hebben ( geen pijn hebben van een zesde teentje). :)
ik vind ze wel koddig, maar tis waar e Esther, die hebben met 5 teentjes al een grote poot e :)

Bewerkt door BestCoonsEver, 31 oktober 2012 - 21:08.

Geplaatste afbeelding

CatteryLaLau
CatteryLaLau
  • 197 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 31 januari 2013 - 15:19

Ik heb een poly kater en ik vind dat dit absoluut wel bij de coon hoort! vroeger was vermoedelijk 40% van de coons een poly. Ik ben er dus ook echt voor als men hier mee fokt, want ik zou het super zonde vinden mocht dit fenomeen verdwijnen.
mijn kater heeft 24 tenen, aan elke voet 6 stuks. dit voor mij wel het maximum, meer vind ik gewoon niet mooi staan.