Spring naar inhoud

* * * * - 5 stemmen

Hoe zien jullie eruit?

• Log in om te reageren
1870 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1111 Geplaatst 26 oktober 2010 - 22:56

Leuk zeg al die foto's!

Jongeren, moeders, pubers, oudjes. Kortom, voor elk baasje een katje! Geweldig gewoon!

haemoglobine zei:

Mooie foto's!

Een schattige zwerver, allereerst door haar levensverhaal, en ook met al die kleurtjes, grappig en schattig! :heart:
Awie thanks! Ik ben helemaal into the tortoiseshell cats! Dat ik mezelf helemaal op mn kat wilt lijken! Zo erg, ik heb kattenoortjes gekocht LOL

Bewerkt door Zwerver, 26 oktober 2010 - 23:01.

Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1112 Geplaatst 26 oktober 2010 - 23:05

Lut zei:

Joepie, vel nieuwe foto's!!
Telkens ik er hier een nieuwe zie verschijnen, kopieer ik die en zet hem in mijn album met "Alle KS-ers"!! 't Is maar dat je 't weet he ;)
http://www.kattensit...lle-ks-ers.html

Girl kun je mn foto veranderen hahaha, ik zie er echt gaar uit op die foto. Aan de andere kant, LOL!

Ik heb ook wat leukere foto.

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Marina, 28 oktober 2010 - 00:04.
Reden van bewerken: foto zichtbaar gemaakt

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#1113 Geplaatst 26 oktober 2010 - 23:28

:) :) :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1114 Geplaatst 27 oktober 2010 - 10:28

Zwerver zei:

Girl kun je mn foto veranderen hahaha, ik zie er echt gaar uit op die foto. Aan de andere kant, LOL!

Ik heb ook wat leukere foto.

Geplaatste afbeelding

Your wish is my command :thumb:

:dancer:

Bewerkt door Marina, 28 oktober 2010 - 00:05.
Reden van bewerken: foto zichtbaar gemaakt

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#1115 Geplaatst 31 oktober 2010 - 09:30

:) :) :)

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#1116 Geplaatst 31 oktober 2010 - 09:42

Frances zei:

Om heel eerlijk te zijn, papegaaien zijn nooit te vertrouwen! En kaketoes zeker niet :louche: Nana, was onze witkuif kaketoe, heeft een vriendin van mij is serieus gebeten vlak boven haar oog. Ondertussen dat die nog nooit iets had gedaan naar iemand :trance: Steven is zelf ook al vaak gebeten door papegaaien. laatste keer lag zijn duimtopje er half af :onzeker: :onzeker: :o

grotere papegaaiensoorten zijn meestal éénkennig aan de verzorger...mijn buur had zowel kaketoes (geelkuif en rosé); verschillende soorten ara's (zijn de grootste onder de papegaaien met uitz.van hyacinthara)...ook de andere soorten... woestijnvosjes, wasberen en walibi's zaten in zijn collectie... ik ben nooit of nimmer gebeten geweest van de papegaaien.. maar je moet idd tenalle tijde voorzichtig mee zijn.De kaketoes kwamen direkt op men schoot zitten om geaait te worden zodra ze me zagen... ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1117 Geplaatst 31 oktober 2010 - 10:26

miranda zei:

grotere papegaaiensoorten zijn meestal éénkennig aan de verzorger...mijn buur had zowel kaketoes (geelkuif en rosé); verschillende soorten ara's (zijn de grootste onder de papegaaien met uitz.van hyacinthara)...ook de andere soorten... woestijnvosjes, wasberen en walibi's zaten in zijn collectie... ik ben nooit of nimmer gebeten geweest van de papegaaien.. maar je moet idd tenalle tijde voorzichtig mee zijn.De kaketoes kwamen direkt op men schoot zitten om geaait te worden zodra ze me zagen... ;)

Zelf weet ik er niet super veel van, maar ik heb is eventjes mijn vriend (amateur vogelliefhebber en kweker) aan het woord gelaten :d

Dit vind ik nu totaal niet het geval. De meeste kaketoes zijn allemansvrienden. Vooral de roze-achtigen. Hierbij denk ik aan de inca, molukken, rose.... De zwarte kaketoes heb ik nog geen kennis mee gemaakt maar ik ken mensen die palmkaketoes zelfs meenemen naar het café...

De witte kaketoe soorten zijn ook allemansvrienden tot dat ze kweekrijp komen. Dit is van soort tot soort binnen de kaketoes afhankelijk. Zo zullen de kleine soorten (goffini, ducorps, kleine geelkuif...) relatief sneller kweekrijp zijn dan de grote kaketoes (galarita, triton, witkuif...).
Dit geeft dan meer problemen. Dan kunne ze zowel gaan plukken als eenkennig worden aan bepaalde mensen. Dit is meestal aan iemand met het andere geslacht dan de vogel.
Daarnaast zijn bij alle soorten kaketoes het probleem dat als ze kweekrijp komen, ze verschrikkelijk luidruchtig worden. Wat dan tot veel zoekertjes op het internet leidt.

Bij ara's is dit net hetzelfde verhaal. Ik ken toch enkele bevriende kwekers en daar heb ik nog nooit van gehoord dat ze eenkennig zijn. Iedereen haalt ze uit hun hok. Wat ik zelf ook al heb mogen ondervinden.

De meest eenkennige vogel die ik ken zal de grijze roodstaart zijn. Deze heeft hetzelfde probleem als de witte kaketoes maar toch wel extremer. Zo een jonge grijze is echt een plezier in de huiskamer. Praten, zingen, dansen alles kan hij aanleren. Tot hij op een leeftijd van 3 a 5 jaar komt en dan gaat deze echt 1 persoon kiezen en de andere mensen valt hij aan. Dit is zeer zeer spijtig maar veel ligt natuurlijk aan de persoon zelf die ze verzorgen.
De oplossing is simpel. Enkel een speelkameraadje. Meestal belanden ze toch gewoon op kapaza of andere verkoopsites. Dusja...

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1118 Geplaatst 02 november 2010 - 09:06

Papegaaien, mijn vader had Beo's.

Mannetjes zijn liever dan popjes. En ze kussen idd over 3-5jaar later een baasje.
Geplaatste afbeelding

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#1119 Geplaatst 02 november 2010 - 15:38

En dit ben ik

Bijgevoegde thumbnails

• 2010_0110ingridiggyenivomet0010.JPG

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#1120 Geplaatst 03 november 2010 - 07:45

Leuke foto ingrid!

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#1121 Geplaatst 03 november 2010 - 07:50

Dank je wel Amelie :LOL:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1122 Geplaatst 03 november 2010 - 15:38

Amelie zei:

Leuke foto ingrid!

Ja hoor!! Ik heb hem ook al op het verzamelalbum gezet ;)
http://www.kattensit...lle-ks-ers.html

AnaShe
AnaShe
  • 391 berichten
  • 4 katten

#1123 Geplaatst 04 november 2010 - 10:36

Dit ben ik dus :)

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Bewerkt door AnaShe, 04 november 2010 - 10:38.

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#1124 Geplaatst 05 november 2010 - 01:30

http://Geplaatste afbeelding de eerste kennsmaking met mijn knuffels dori en demi :heart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1125 Geplaatst 05 november 2010 - 08:05

Weer leuke foto's bijgekomen! :LOL: