Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenmishandeling op Antwerps stadhuis.

• Log in om te reageren
161 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#106 Geplaatst 02 november 2012 - 14:27

Ik ben ook niet voor geweld, het is erg maar hij heeft het toch wel een klein beetje verdient!
En dan nu met excuses afkomen :bla: liefde voor dieren... niks van waar, in zijn eerste productie moesten er mensen levende kikkers opeten! :misselijk:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#107 Geplaatst 02 november 2012 - 14:35

Ik geloof het niet echt. In elkaar geslagen maar geen klacht indienen bij de politie?

Maar ben niet voor geweld dus indien dit wel gebeurde, was dit niet echt nodig.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#108 Geplaatst 02 november 2012 - 14:40

Bekijk berichtVennen, op 02 november 2012 - 14:35, zei:

Ik geloof het niet echt. In elkaar geslagen maar geen klacht indienen bij de politie?

Maar ben niet voor geweld dus indien dit wel gebeurde, was dit niet echt nodig.

Awel hoe ik er meer over nadenk begin ik ook te twijfelen.

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#109 Geplaatst 02 november 2012 - 14:58

Als hij geweld pleegt op dieren moet hij nu niet zagen dat hij hetzelfde krijgt.
Meer nog, hoop dat hij echt is aangevallen, en dat hij het net hetzelfde heeft ervaren als de katjes.
Aangevallen worden en geen aangifte doen lijkt me ook raar, zou het een laffe manier zijn om bescherming te krijgen? hij zou bestookt worden met boze e-mails.
De katjes die het hebben moeten ondergaan zijn er natuurlijk niks mee, maar doet hem mogelijk nadenken over wat hij heeft gedaan met die beestjes, zodat er in de toekomst geen herhaling komt.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#110 Geplaatst 02 november 2012 - 15:02

geweld lost inderdaad helemaal niks op, ook al heeft hij een pak rammel verdiend
Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat ze beter zijn subsidie zouden afnemen of hem asielen doen gaan kuisen ofzo, dan zou hij misschien nog iets leren;
Een pak slaag leert hem niks hoor, integendeel, hij gaat zijn eigen nog het grote slachtoffer vinden...
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#111 Geplaatst 02 november 2012 - 15:04

Ik heb er ook men twijfels bij of het wel echt is.
Dan zouden daar toch al foto's van zijn zeker? Want als je bij elkaar geknuppeld wordt, zal je daar wel verscheidene verwondingen aan over houden.

Ik hou het op een verzonnen verhaal om wat medelijde te wekken.

Pipatje
Pipatje
  • 132 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 02 november 2012 - 16:35

Ik zal nu eens reageren zoals Jan Fabre over de katjes: Hij heeft er niets aan overgehouden, dus is het niet erg zeker! :trance:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#113 Geplaatst 02 november 2012 - 17:27

Ik ben ook absoluut tegen hetgene wat hij gedaan heeft met die katten, maar hem daarom ineen slagen?  Nee, daar kan ik absoluut niet goedkeuren, dat lost absoluut niets op.

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#114 Geplaatst 02 november 2012 - 17:31

als we een maatschappij worden waar iedereen die vindt dat iemand anders iets misdaan heeft, het heft in eigen handen neemt, dan zijn we nog niet jarig...

daarvoor zijn er wetten, politie en rechters.

tegenwoordig worden mensen ook heel snel bedreigd, het is o zo makkelijk: een mailtje sturen van 'pas op, of ik zal u hebben', of de familie of kinderen in de bedreiging betrekken....
wel, ik vind dat dat niet kan en dat ook op zo'n bedreigingen strenge straffen mogen komen.

je mag dan nog zo overtuigd zijn van je gelijk, zoiets doe je niet, WAT de aanleiding ook is, zo simpel is het.

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#115 Geplaatst 02 november 2012 - 17:40

Bekijk berichtAlicia, op 02 november 2012 - 17:31, zei:

als we een maatschappij worden waar iedereen die vindt dat iemand anders iets misdaan heeft, het heft in eigen handen neemt, dan zijn we nog niet jarig...

daarvoor zijn er wetten, politie en rechters.

tegenwoordig worden mensen ook heel snel bedreigd, het is o zo makkelijk: een mailtje sturen van 'pas op, of ik zal u hebben', of de familie of kinderen in de bedreiging betrekken....
wel, ik vind dat dat niet kan en dat ook op zo'n bedreigingen strenge straffen mogen komen.

je mag dan nog zo overtuigd zijn van je gelijk, zoiets doe je niet, WAT de aanleiding ook is, zo simpel is het.

Als wetten toegepast zouden worden, en politie en gerecht hun werk deden zou het niet nodig zijn om het recht in eigen handen te nemen.
Zelf zou ik het dan ook afkeuren hetgeen nu gebeurd is.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#116 Geplaatst 02 november 2012 - 18:47

we leven nog altijd in een rechtstaat hier.

ok, het werkt niet perfect maar ik heb nog altijd meer vertrouwen in de staat dan in willekeurige individuen.

ik keur wat er gebeurd is in dat stadhuis totaal af, laat dat duidelijk zijn.

maar eerlijk gezegd, mensen die zelf het recht in eigen hand nemen, beginnen te dreigen en te slaan vind ik al even zot als JF.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#117 Geplaatst 02 november 2012 - 20:48

Bij die man is alles te doen om in de spotlights te staan. Als hij zo in mekaar is geslagen dan moet hij maar zijn kneuzingen laten zien. Geloof er ni veel van. Laat hem maar alle stront en shitt van de wereld kuisen zou hem goed doen.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 02 november 2012 - 21:02

Ik zal een antwoord geven in zijn eigen "stijl".
U vindt het gooien met katten kunst?  Wat zou u er van denken als wij vinden dat wat u overkomen is, voor ons "kunst" is?
Dat is net zo idioot als uw redenering.Vindt u dit zelf ook niet Jan Fabre?
Hij zal dit niet lezen natuurlijk, maar zo denk ik erover. :trance:

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#119 Geplaatst 03 november 2012 - 19:35

Geen enkel schrammetje of blauwe plek?!  :louche: :catscratchhead :louche:   Ik denk dat Janneke behalve wansmakelijke kunst maken ook het liegen is moet afleren!!! :cathiss :evil: :r

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#120 Geplaatst 03 november 2012 - 23:02

Bekijk berichtJeannine, op 02 november 2012 - 17:40, zei:

Als wetten toegepast zouden worden, en politie en gerecht hun werk deden zou het niet nodig zijn om het recht in eigen handen te nemen.
Zelf zou ik het dan ook afkeuren hetgeen nu gebeurd is.

Wees gerust: politie en gerecht doen hun werk!

Maar politie moet zich houden aan honderden wetten en verdachte 'met zachtheid'  behandelen....

't zijn die politiekers die de wetten moeten aanpassen zodat daders worden gestraft!
Tegenwoordig hebben 'daders' meer rechten dan slachtoffers, dankzij de Europese wetten.... (cfr Salduz , Franchimont, ...)

Wij zijn ook tegen geweld maar dat Fabre eens onder zijn voeten heeft gehad vinden we toch niet zo erg, hij heeft er niks aan over gehouden, dus......

Bewerkt door spirou2007, 03 november 2012 - 23:04.

:) :)