Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenmishandeling op Antwerps stadhuis.

• Log in om te reageren
161 reacties op dit onderwerp
spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#91 Geplaatst 29 oktober 2012 - 23:57

Bekijk berichtMauricke, op 29 oktober 2012 - 22:34, zei:

Fabre en co mogen verder dieren misbruiken van hoogste instanties stad Antwerpen

Fabre en co mogen verder dieren misbruiken van hoogste instanties stad Antwerpen

29/10/2012

Brussel 29 oktober 2012. De dierenrechtenorganisatie GAIA reageert verontwaardigd over de toestemming die de Dienst Communicatie en Marketing van de stad Antwerpen aan Jan Fabre en co geeft om verder dieren te gebruiken bij de filmopnames in Antwerpen. Met de goedkeuring van Robert Voorhamme die de burgemeester vervangt. Ondanks een negatief advies van de Dienst Dierenwelzijn en van de Adviesraad Dierenwelzijn Antwerpen (ADA), die evenals GAIA niet te spreken is over de beslissing. "Schandalig", vindt Michel Vandenbosch, voorzitter van GAIA en tevens voorzitter van ADA. "Jan Fabre en zijn kompanen worden na de schandelijke mishandeling van katten in het stadhuis nu in feite door de stad beloond."

Fabre en co mogen van de stad verder dieren gebruiken, meer bepaald drie honden, een valk, een gier en drie schildpadden. Eerder had De Lijn geen toestemming gegeven aan Fabre en het filmprodutieteam om op het Astridplein opnames met dieren te maken, omwille van de kattenmishandeling van enkele dagen geleden, die een golf van verontwaardiging teweegbracht. Naar verluidt wilde burgemeester Janssen absoluut niet dat de stad de filmploeg zou verbieden de opnames met de kattenmishandeling op het stadhuis te gebruiken. "Het is onbegrijpelijk dat Fabre door de hoogste instanties van de stad geen strobreed in de weg gelegd wordt," reageert Michel Vandenbosch. "Er moet alleen een dierenarts aanwezig zijn." Fabre zou o.a. van plan geweest zijn een valk te gebruiken in de voetgangerstunnel.

Inmiddels heeft de filmploeg aan de Antwerpse politie laten weten dat ze geen dieren zullen gebruiken op de openbare weg maar enkel op privé-locaties, waar ze pottekijkers kunnen weren. "En opnieuw dieren ongestoord kunnen misbruiken", vreest Michel Vandenbosch.
Nu zijn ze helemaal gek geworden in Antwerpen. :trance:

Kunnen we hier echt  niks aan doen? :help: :help: We hebben wel een petitie getekend, maar bij zulke mannen maakt dat niet zo veel indruk.
Dégoutant, bah :misselijk:   :misselijk:
Diene Fabre en zijn ploeg zijn echte BEULEN!! en dat krijgt dan nog subsidies van de belastingbetaler!! Van ons dus!!!!!!
Dit moet toch gestopt worden?? !! :cop:

Bewerkt door spirou2007, 30 oktober 2012 - 00:00.

:) :)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#92 Geplaatst 30 oktober 2012 - 00:03

Bekijk berichthilleke, op 27 oktober 2012 - 20:26, zei:

Dit zegt genoeg hoe hij over dieren denkt: http://flickriver.co...sky/3184625328/ !niet voor gevoelige kijkers!
:evil: :evil: :evil:

Ik durf niet kijken Hilleke, was al misselijk als ik die scène zag op tv van in het stadhuis,

wreed :evil: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:) :)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#93 Geplaatst 31 oktober 2012 - 21:58

Ik begon net te kijken zonder klank, zet ik de klank aan mijn beide katten die hier op mijn schoot zaten waren helemaal in de war en paniek van het geschreeuw van die katjes
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

#94 Geplaatst 01 november 2012 - 13:58

Ik heb nog altijd niet durven kijken...
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 02 november 2012 - 08:40

Ik heb ook nog niet gekeken. Er is wel een facebookactie 'we smijten Jan Fabre tien meter in de lucht' puur symbolisch, en als je die leest, zouden er toch wel wat mensen zijn die al een klachtenmail hebben gestuurd.

Gelukkig dat de zoo etc allemaal niet meer de toestemming verleent.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 02 november 2012 - 08:47

Oh, en hij is schijnbaar zelf ook in elkaar geslagen: http://www.nieuwsbla...mpaign=regio-nb

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#97 Geplaatst 02 november 2012 - 09:32

tja, hoeveel moeten we daarvan geloven. O:)

Ik lees: Fabre ging niet naar de politie of een ziekenhuis omdat hij de zaak niet nog meer ruchtbaarheid wilde geven. Maar de volgende morgen stonden er twee agenten in burger voor zijn deur, die hem sindsdien enkele dagen bewaakten.

Hoe doe je dat? Niet naar de politie gaan, maar wel extra bewaking krijgen?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#98 Geplaatst 02 november 2012 - 10:34

Bekijk berichthilleke, op 02 november 2012 - 09:32, zei:

tja, hoeveel moeten we daarvan geloven. O:)

Ik lees: Fabre ging niet naar de politie of een ziekenhuis omdat hij de zaak niet nog meer ruchtbaarheid wilde geven. Maar de volgende morgen stonden er twee agenten in burger voor zijn deur, die hem sindsdien enkele dagen bewaakten.

Hoe doe je dat? Niet naar de politie gaan, maar wel extra bewaking krijgen?

stelde me er ook de vraag bij toen ik het las... indien het wel waar is mogen ze hem voor mijn part elke dag in elkaar slaan.... den eikel spijtig genoeg geloof ik er geen bal van ..

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#99 Geplaatst 02 november 2012 - 10:39

Ik weet niet wat ik hiervan kan geloven maar geweld is nooit niet goed. Dan verlaag je op zijn niveau. Vermits hij niet naar de politie is geweest zal er niet veel van kloppen. Hopelijk krijgt hij een fikske boete en gaat het geld naar dieren in nood.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#100 Geplaatst 02 november 2012 - 11:15

Bekijk berichtmiranda, op 02 november 2012 - 10:34, zei:

stelde me er ook de vraag bij toen ik het las... indien het wel waar is mogen ze hem voor mijn part elke dag in elkaar slaan.... den eikel spijtig genoeg geloof ik er geen bal van ..

Dan verlaag je jezelf tot zijn niveau wat mij betreft ... al ben ik even erg tegen de praktijken die daar gebeurd zijn, geweld lost niets op, integendeel ...

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

meitepeit
meitepeit
  • 1.711 berichten
  • 1 katten

#101 Geplaatst 02 november 2012 - 13:18

jan fabre is in elkaar geslagen.

dat heeft hij verdient, met katten gooien, om filmopnames te maken.
een geldstraf, dat stelt niets voor.
ze kunnen zo een g..... beter opsluiten,
maar het eerste pak slaag heeft hij binnen...

Bewerkt door meitepeit, 02 november 2012 - 20:39.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 02 november 2012 - 13:27

Beetje dubbel...
Was 't nodig om te slagen (= geweld gebruiken), daar ben ik geen voorstander van. Ze zouden hem beter raken waar hij het meest van zal leren: in zijne portemonnee door boetes voor dierenmishandeling en / of zijn subsidie afpakken / drastisch verminderen.
Aan de andere kant heb ik er totaaaaaaaaaal geen compassie mee.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#103 Geplaatst 02 november 2012 - 14:16

Dubbel?
Nee echt niet!
Was 't nodig katten omhoog te gooien voor 'kunst'?
Ik ben ook niet voor geweld maar dit heeft voor mij maar 2 woordjes nodig. => KARMA BITCH!

Die 7 mannen die het hebben gedaan verdienen een medaille!

THIS MADE MY DAY!

http://www.hln.be/hl...-knuppels.dhtml

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#104 Geplaatst 02 november 2012 - 14:22

Met geweld los je niks op, ze hadden hem beter maanden lang een asiel laten kuisen als straf. Denk dat dit meer effect had om de dieren te apprecieren.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.287 berichten

#105 Geplaatst 02 november 2012 - 14:22

Geweld heeft nog nooit iets opgelost , beter zou zijn om te stoppen met hem subsidies te geven voor zijn zogenaamde kunst !!!!
Geplaatste afbeelding