Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn pleegpoezels

• Log in om te reageren
105 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#31 Geplaatst 31 oktober 2012 - 09:34

Ik vind het echt super wat je voor die katjes doet!!! :flower: :flower: :flower:  Katjes moeten toch genieten om in een thuis te zitten na het asielleven!
Ik heb Lilly (ook van het asiel) nu bijna een jaar en pas sinds een maand of zo komt ze bij me liggen, nooit lang, ze schrikt op en loopt weg bij het minste geluid of onverwachte en heeft meestal nog steeds niet graag dat je aan haar komt. Ik vermoed dat sommige katjes gewoon tijd nodig hebben. Maar jouw opvangertjes zijn duidelijk in supergoede handen!! :thumb:

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#32 Geplaatst 31 oktober 2012 - 19:36

Amai, zoveel geduld dat jullie gehad hebben dan... dat zou ik niet kunnen denk ik. Ik ben heel blij dat ze hier dan toch sneller positief reageren :rub:

Met Pipa kan ik al op de arm rondwandelen, en als ik ze op schoot neem, laat ze zich ook heel gewillig knuffelen :catwalk2 Vandaag heeft ze ook duidelijk beter gegeten, dat was nodig!
Ze wennen ook al heel snel aan mijn uurschema. Ik sta nogal vroeg op 's morgens, dus ze krijgen heel vroeg eten ook.
Op maandag waren ze van "wat kom jij hier doen op dit uur???"
Dinsdag was het al van "wij zijn wakker hoor, breng maar eten"
En vanmorgen was het al gemiauw toen ze me de trap hoorden opkomen :x
Morgenvroeg zullen ze dan moeten wennen dat het niet elke morgen zo vroeg zal zijn :lachen:

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#33 Geplaatst 01 november 2012 - 20:07

Prutske is te gulzig geweest denk ik... het kleine beetje natvoer dat ik ze vanavond gaf om haar (halve) pilletje te kunnen geven, schrokte ze echt naar binnen. Het was nochtans niet later dan anders, en ze kan overdag altijd brokjes eten. Ik vond net namelijk een hoopje overgeefsel waar dat natvoer nog herkenbaar in was. Maar het was niet de volledige portie, er is maar een klein beetje overgegeven (of ze hebben er daarna terug van gegeten, dat zou ook kunnen, bweurk, doen katten dat?)

Kan mijn veronderstelling kloppen? Kan een kat overgeven omdat ze gewoon te snel gegeten heeft? Of moet ik me zorgen maken?

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#34 Geplaatst 01 november 2012 - 20:10

Mijn katten doen dat ook soms. Weet eigenlijk ook niet waarom, misschien te gulzig eten of ergens in huis iets gevonden dat niet goed bevallen is? Zou mij voor 1 keer overgeven geen zorgen maken. Mocht ze nu de komende uren blijven overgeven zou ik morgen eens naar de DA bellen.

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#35 Geplaatst 01 november 2012 - 20:13

Bedankt voor de snelle respons... ik zal ze de komende uren nog goed in de gaten houden dan...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 01 november 2012 - 21:20

Ik heb hier ook één schrokkop zitten, als ik er niet rap genoeg bij ben is het "hap- slik- weg" en dan nog ff de restantjes van de anderen verorberen en ja hoor: ik heb prijs.
Normaal houd ik het in de gaten en als hij kleine porties binnenkrijgt heeft hij het niet.
Dus volgens mij ligt het echt wel aan het schroken want de DA vindt niks maar dan ook niks abnormaals van maagontsteking of voedselintolerantie.
Als je er echter niet gerust in bent en het overgeven blijft aanhouden raadpleeg je DA dan ff, voor je eigen gemoedsrust.
Voor de rest doen ze het daar met de dag beter, las ik.
Good job Hermanito!

Bewerkt door kiki, 01 november 2012 - 21:20.

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#37 Geplaatst 02 november 2012 - 15:29

En alles goed met Prutske? :)

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#38 Geplaatst 02 november 2012 - 16:01

Met haar eetlust gaat het prima alleszins, ik kan eigenlijk nog nauwelijks zelf iets eten of daar wordt met veel verontwaardiging over gemiauwd dat het niet voor haar is :lachen:
Ik heb verder geen overgeefsporen meer gevonden, dus het zal inderdaad wel het schrokken geweest zijn. Ik spreid het natvoer nu wat meer uit in het bakje, zodat ze er toch iets meer voor moet werken :x

Verder gaat alles prima, ze doen het alledrie uitstekend denk ik :loveshower:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 02 november 2012 - 16:03

Joepie!!!!
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#40 Geplaatst 02 november 2012 - 16:05

Supergoed nieuws! :thumb: Ze zijn met hun gat in de boter gevallen bij jou!! Straks willen ze niet meer weg naar een definitief gezin ;)

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#41 Geplaatst 02 november 2012 - 16:15

Daar maken ze toch al niet echt heel veel kans op als we eerlijk zijn. Mensen willen liever een kant-en-klare schootpoes, zonder ziektes, en liefst een pak jonger...
Ik hoop dat ze uiteindelijk hun plaatsje vinden, maar misschien gebeurt dat nooit :(

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#42 Geplaatst 02 november 2012 - 19:23

Maar bij jou hebben ze eigenlijk al een gouden mandje hé :) Dus zelfs in het slechtste geval, als ze nooit een gouden mandje vinden, hebben ze hun gouden mandje gevonden :thumb: En niet iedereen wilt dat hoor. Ik ging naar het asiel voor 1 katje en kwam terug met een 7jarige gedeeltelijk tandenloze kwijlende kater en een heel heel heel verlegen en angstig tweejarig katinnetje dat al twee maal teruggebracht was :lachen:  Denk dat die van het asiel zagen dat ik niet goed tegen dierenleed kan en ervan geprofiteerd hebben :d Maar ik zou ze voor geen goud ter wereld meer willen missen!!! :heart: :heart: En ik heb toch al wat gelijkaardige verhalen op het forum gelezen :)

Bewerkt door kate2, 02 november 2012 - 19:24.

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#43 Geplaatst 02 november 2012 - 22:58

En jij hebt geen plaatsjes meer vrij kate2? :x

Vanavond had ik bezoek, de katjes hebben zich allemaal voorbeeldig gedragen, al waren ze wel ietsje schuwer dan bij mij alleen.
Nu heb ik ze dus wat later dan normaal op hun kamer gezet. Voor Pipa geen probleem, al gaat ze niet zelf, mevrouw wenst gedragen te worden van stoel naar mandje :lachen:
Minou en Pruts gedroegen zich echter als lastige kinderen die te moe zijn en niet naar bed willen... zodra ze doorhadden dat ik ze naar de kamer lokte voor de nacht, kwam daar niets meer van in huis. Minou liet zich dan nog redelijk gemakkelijk toch overhalen en kroop al snel in een doos om zich neer te leggen. Maar Pruts had me door, die liep terug naar beneden. Ik heb ze dan maar in de val gelokt met haar eigen vraatzucht :lachen: . Met het drinkbakje in de badkamer vers water gaan halen, en toen ik terug de trap opging, dacht ze dat ik een bakje eten voor haar bijhad... daarmee kreeg ik ze wel vlot de kamer in gelokt. Maar wat een verontwaardigde blik toen ze zag dat het maar water was... amai :x Ik ben benieuwd of die truc ooit nog gaat pakken bij haar...

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#44 Geplaatst 02 november 2012 - 23:54

Lol :) Eerst nog ff zien hoe mijn twee spoken evolueren ;) Ze hebben een tijdje erg ruzie gemaakt, het gaat nu beter en ik wil zien of dat blijvend is of niet.

:lachen:  Arme Pruts! Ze zal zich waarschijnlijk geen twee keer laten vangen :lachen:  Al duim ik voor jou van wel! Maar de katjes stellen het duidelijk heel goed bij jou!!!

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#45 Geplaatst 03 november 2012 - 10:16

Gisteren was het voornamelijk snertweer... maar in de voormiddag was er toch een beetje zon ook... en Pruts wist feilloos de zonneplekjes te vinden en te benutten :catsleepy
20121102_110042.jpg
20121102_110455.jpg