Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn pleegpoezels

• Log in om te reageren
105 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#61 Geplaatst 06 november 2012 - 23:58

Wij hebben ook al eens een dagje dat het minder gaat, maar je doet er goed aan eens langs te gaan bij de da. Mss zoals kiki zegt tandvleesontsteking.
Moet je nu zelf ook reclame maken voor hun adoptie of blijven ze gewoon in de adoptie lijst staan bij het asiel?

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#62 Geplaatst 07 november 2012 - 19:02

Zo, terug van de dierenarts...
In haar bekje laten kijken vond Minoutje niet leuk, helemaal niet leuk. Jammer genoeg zag de dierenarts daar niet direct een aanleiding voor de symptomen. Geen tandvleesontsteking, geen wondjes in de bek...
Ze heeft nu een spuitje tegen misselijkheid en een spuitje antibiotica gekregen. De da vreesde dat het misschien de nieren zijn die het (beginnen) laten afweten vanwege haar hoge leeftijd...
Ik zal Minoutje nu extra in de gaten houden de komende dagen en ik hoop op snelle beterschap.

Ik moet geen reclame maken, maar ik doe dat wel natuurlijk. Ze blijven gewoon op de lijst staan van het asiel, met de vermelding dat ze in een pleeggezin vertoeven (website is nog niet up-to-date echter, ze staan nog gewoon bij de rest).

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#63 Geplaatst 09 november 2012 - 22:33

De avond na het dierenartsbezoek zijn er nog enkele accidentjes gebeurd... ik zal het maar toeschrijven aan de spuitjes die Minou kreeg... er zal nog geschrobd moeten worden om die vlekken weg te krijgen.
Pipa heeft gisteren ook een tweede keer moeten overgeven, de eerste keer was ruim drie dagen eerder, dus het zal niets met elkaar te maken hebben denk ik...

Is het normaal dat een kat af en toe overgeeft?

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#64 Geplaatst 12 november 2012 - 21:42

Geen reacties meer... is iedereen mijn pleegschatjes al beu? :cry:

Ze stellen het alledrie vrij goed.
- Pipa ligt nog steeds het grootste deel van haar tijd op de keukenstoelen. Ook naar buiten kijken aan het keukenraam doet ze graag. En een knuffel mag al eens langer dan een paar minuten duren, als ze er zin in heeft draait ze zich zowat op haar rug en wil ze vooral dat haar buikje gestreeld wordt :catrollover
- Prutske heeft nog steeds altijd honger, hoeveel eten je ook geeft :lachen:
- Minou doet het langzaam aan wat beter. Of het de antibiotica is, of de speciale voeding voor de nieren, dat weet ik niet. Maar ze kwijlt minder en wast zich al wat beter, al is het nog niet zoals het zou moeten zijn. Maar zij geniet vooral heel erg van op mijn schoot te kunnen liggen. De eerste minuten staat ze dan te trappelen op mijn buik waarna ze zich langzaamaan ontspant en neerlegt, tot je uiteindelijk uitkomt bij dit:
DSCN0362cr.jpg
Heerlijk genieten voor beide partijen :rub:
Die handdoek is nodig als extra buffer tegen de scherpe nageltjes bij het trappelen :catwalk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 13 november 2012 - 13:22

:thumb: :thumb: :thumb: , ja, nageltjes kunnen scherp zijn hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#66 Geplaatst 13 november 2012 - 13:25

Zalige foto!!! Ze ziet er zo op haar gemak en gelukkig uit :heart: Als je dan bedenkt wat ze al heeft meegemaakt, het moet toch deugd doen om ze dat te kunnen geven! Ik vind het precies ook wel een mooie poes!

Pipa begint precies ook helemaal los te komen!

Knap werk!!! En alle fotootjes zijn altijd welkom :d

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#67 Geplaatst 13 november 2012 - 23:11

Ja, ze geniet er echt van als ze zo ligt. Als ik dan een hand wegneem, kijkt ze zo van "Hey, hier met die warmte, ik heb je geen toelating gegeven om die hand weg te nemen!"
Vanavond ook een eerste duidelijk teken van beterschap bij Minou: een lange wassessie, waar ze haar vuilste pootje grondig aangepakt heeft! :cheer:

Minou is inderdaad best een mooie poes, kate2, al zal ze geen prijzen winnen. Ze is vooral superlief :rub:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#68 Geplaatst 13 november 2012 - 23:27

Ben blij dat het met minou al wat beter gaat :d en die foto ziet er zo lief uit :love:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#69 Geplaatst 14 november 2012 - 00:41

Prijzen winnen is niet belangrijk hé, 't is het geheel dat telt en ik vind dat er een heel mooi poesje uitzien :p Super hé van Minou? :) Die zullen echt nood gehad hebben aan een rustige thuis, fantastisch dat ze dat nu hebben!!! Blijkbaar wennen ze ook snel aan de aandacht ;)

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#70 Geplaatst 14 november 2012 - 21:34

Pruts was zwaar jaloers vanavond :love4:
Zij zat op de poef naast mij. Toen kwam Minou binnen en bedelde om op schoot te mogen. Ik liet ze dan maar, en Pruts keek verontwaardigd "waarom zij wel en ik niet?" en bolde het af :lachen:
Maar ze had er totaal niet om gevraagd... dus hoe kan ik dan weten dat zij ook op schoot wil? :lachen:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#71 Geplaatst 14 november 2012 - 21:58

Nee hoor, wij zijn jouw poezzies helemaal niet beu, integendeel.
Meestal lees ik hier hartverwarmende verhalen,beetje bij beetje beginnen ze los te komen en zich in te burgeren, om het zo dan maar te noemen.
Ik hoop dat ze het goed blijven doen, je bent anders een perfect baasje, steeds alert en je biedt ze een warme schoot om zich in te nestelen.
Al is de ene dan slecht gezind als de andere HET favoriete plaatsje heeft ingenomen. ;)
Ik ben ook blij dat Minouke weer een beetje op haar stekken begint te komen,  de combinatie van AB en dieetvoer doet haar dus goed!
Mss kun je haar ook wat zachtjes borstelen om haar een handje te helpen met schoonhouden.
Doe ik ook met Paquita als ze weer een opstootje heeft, ze wordt er bovendien ook nog eens rustig van, vindt ze heerlijk.
Doe zo voort, je doet dat opperbest en zoals Kate zegt: wij zijn dol op fotootjes.
Aan allen een lieve knuffel van ons. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#72 Geplaatst 21 november 2012 - 19:00

Ja lap... net alle deurklinken mogen aanpassen... Minoutje heeft namelijk ontdekt hoe ze een deur openkrijgt door te springen op de klink :lachen:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze dat doet. Een gesloten deur betekent dat ze daar (op dat moment) niet doormogen. Dus heb ik bij alle binnendeuren de klinken nu omhooggezet, dat zou het toch een pak moeilijker moeten maken, eens zien hoelang het duurt voor ze daarvoor een trucje gevonden heeft :lachen:

Verder gaat het goed met alledrie de schatjes :cheer:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#73 Geplaatst 21 november 2012 - 20:18

Slim katje jouw Minouke. :lachen:
Hier was Marley de portier. Vanop de ijskast aan de klink gaan hangen en deurke open.
Ijskast staat nu ergens anders.
Nieren oké bij Minou? Pipa niet meer overgegeven?
Doe zo verder, blij te lezen dat het goed gaat daar bij jullie!

Geplaatste afbeelding

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#74 Geplaatst 21 november 2012 - 21:02

Het gaat prima met Minou, ze wast zich goed, ze eet goed. Dus ofwel was het de AB die haar beter gemaakt hebben, ofwel de medicatie voor de nieren. Geen idee... maar ze is beter, dat is wat telt.
Pipa heeft niet meer overgegeven, zij doet het dus ook prima. En Prutske heett nog steeds altijd honger :lachen:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#75 Geplaatst 21 november 2012 - 21:54

Wat een zalige kattenbende is dat geworden!!! Echt een mooi verhaal hoe die bij jou de kans krijgen om op hun plooi te vallen :heart:

Hier is het Joe die de deuren opendoet. Ook als de klink omhoog staat ;)