Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn pleegpoezels

• Log in om te reageren
105 reacties op dit onderwerp
Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#76 Geplaatst 26 november 2012 - 22:23

Weeral enkele dagen geleden... druk druk druk...

Weinig nieuws te vertellen eigenlijk, ze gedragen zich allemaal volgens hun eigen karaktertje :lachen:
Prutske denkt nog steeds dat alles wat ik vastheb iets om te eten is voor haar, enkele dagen geleden moest ik een keertje vroeg eten, dus had ik eten gemaakt voor mezelf, ruim voor het normale etensuur van de dames. De verontwaardiging van Prutske droop echt van haar snoetje :evil: , dat ik het lef had om te gaan eten zonder eerst voor haar te zorgen, onaanvaardbaar!
Minoutje is een echt schootkatje geworden en wil elke dag liefst enkele uren op mijn schoot liggen... als dat niet lukt, wordt ze een beetje lastig :d
Pipa is haar rustige, maar zeer nieuwsgierige, zelve. Alles wat ik in huis breng moet uitgebreid besnuffeld en bekeken worden, al doet ze eerst steeds alsof het haar allemaal niets interesseert.
Daarstraks probeerde ik haar wat te porren met een speeltje, een belletje aan een touwtje. Eerst keek ze alleen maar, dan haalde ze 1x uit met haar pootje (direct raak), dan keek ze naar boven naar mijn hand, echt met zo'n blik van "okee, ik heb het 1x gepakt, stop nu maar met onnozel doen, ik zie best wel dat jij dat belletje heen en weer zwaait hoor :p ".

Nog even geduld voor foto's, ik zal proberen in de komende dagen eens een update te doen...

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#77 Geplaatst 26 november 2012 - 22:57

Oh ja, nieuwe foto's zou leuk zijn :thumb: Fijn dat ze het zo goed doen zeg!! En dat ze toch van elkaar verschillen en nu eindelijk weer zichzelf kunnen zijn! Het lijken mij hele leuke katjes!! :heart: Pruts lijkt mij een heel pittig dametje :lachen:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 27 november 2012 - 16:03

:d :d :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#79 Geplaatst 04 december 2012 - 22:46

Prutske voelde zich vandaag niet zo lekker precies...
Toen ik 's avonds in de keuken hun porties natvoer aan het voorbereiden was, hoorde ik geen klaaglijk gemiauw achter de deur... dat was al een eerste teken.
Het tweede teken was dat ze haar bakje niet leeg at en Minou is met het overschotje gaan lopen...
Het derde teken is dat Pruts al ruim voor de normale tijd zelf in haar mandje gekropen was om te slapen, en dat terwijl 's avonds moeten gaan slapen normaal nogal een drama is voor haar.
Hopelijk voelt ze zich morgen weer wat beter...
Ook Pipa was hoogst uitzonderlijk al zelf in haar slaapmand gekropen in plaats van op de keukenstoel te wachten tot ik haar naar haar mand draag :lachen:
Enkel Minoutje liep vrolijk rond en wou zo mogelijk nog meer aandacht dan normaal :rub:

Hier nog enkele recente fotos...

Minou achter me in de kast, braaf wachtend tot ze op schoot mag, bij elke beweging die ik maak gaat haar kopje omhoog met een vragende blik "mag ik nu eindelijk op schoot?" :lachen:
Minou.JPG

Pipa op haar favoriete ligplek: de keukenstoelen...
Pipa.JPG

Pruts in een hoekje in de gang, haar favoriete hoekje, want er lopen daar buizen van de verwarming door de muur en vloer... lekker warm dus :d
Pruts.JPG

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 04 december 2012 - 23:21

schatjes :loveshower:

hopelijk voelt Pruts zich snel beter :)

toch wel een hele zorg, zo'n pleegpoesjes :geluk:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#81 Geplaatst 05 december 2012 - 08:59

Pipa en Minou zijn echt superlief :heart: Zo zwart en wit :love: Pruts is uiteraard ook een schatje hoor :lachen: Hopelijk is ze vandaag beter!
Uit welk asiel komen zij weer?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 05 december 2012 - 11:34

:) :) :heart: :heart: Hopelijk voelt Pruts zich vlug beter.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#83 Geplaatst 05 december 2012 - 19:49

Prutske voelt zich al wat beter, maar nog niet 100%
Ergens in de loop van de dag heeft ze overgegeven, en dat dan later terug opgegeten (bweuuuuurk :misselijk: ). Ik vond alleen maar de resterende vlekken...
Vanavond stond ze wel zoals normaal terug op post achter de keukendeur om te laten horen dat ik te traag ben met eten brengen :lachen:
Maar ze gedraagt zich toch nog wat anders dan normaal... een beetje lusteloos nog... maar het gaat de goede kant op :cheer:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 06 december 2012 - 13:12

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#85 Geplaatst 06 december 2012 - 21:32

kate2: zij komen uit het asiel van Sint-Truiden.

Ondertussen lijkt Pruts terug zichzelf te zijn :cheer:

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#86 Geplaatst 06 december 2012 - 22:13

Echt fantastisch wat je voor die katjes doet!

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#87 Geplaatst 09 december 2012 - 16:28

Ik heb de ligplaatsjes in mijn bureau tegen de verwarming gezet, maar er moest wel een duidelijke afstand tussen zijn, anders weigerden ze erop te gaan liggen. Het zullen nooit goeie vriendinnetjes worden denk ik, Pruts en Minou... Met de twee poeffen (poeven? poefs?) vlak naast elkaar was het dus een kwestie van wie er het eerst opsprong, de andere wou er dan niet meer bij :lachen: . Dan maar terug wat uit elkaar gezet...
DSCN0390.JPG
Pipa heeft in haar domein de keuze uit 2 verwarmingen om tegenaan te liggen... maar daar heb ik geen foto's van...

Ik vind het grappig dat een kat met zulk een dikke pels toch zo graag de warmte opzoekt...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 09 december 2012 - 16:41

:) :) :)
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#89 Geplaatst 09 december 2012 - 19:17

Ach zo lang ze geen ruzie maken hé ;) Ze liggen daar precies wel supergoed :heart: Hoe leuk om te weten dat die nu daar zo gezellig in de warmte liggen te genieten in plaats van in een asiel! Ik vind Minou zoooo'n mooi katje :heart:

Guest_Hermanito72_*
Guest_Hermanito72_*

#90 Geplaatst 09 december 2012 - 19:50

kate2: Minoutje is beschikbaar voor adoptie, just saying :x
En het is inderdaad een mooi katje, overal spierwit, alleen in haar staart heeft ze een lichtgrijs plekje, maar dat zie je nauwelijks.