Spring naar inhoud

- - - - -

Te gulzig?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 06 augustus 2009 - 09:17

Vanmorgen toen ik ons Zulma'ke eten gaf, moest ze zo hoesten... allez, het was zo een vies geluid, ik dacht dat ze ging overgeven, mss maar dat is dan toch nie gebeurd... Aangezien het enkel was toen ze aan het eten was, denk ik dat ze gewoon te gulzig was... Ik ben speciaal langer bij haar gebleven (en nu met serieuze vertraging op mijn werk aangekomen!!!) en ze deed heel normaal voor de rest. Wat denken jullie?

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2009 - 09:19

Mss haarbal? Hier hebben ze dat ook soms dat ze zo beginnen kuchen, is idd vies geluid. Dan wrijf ik even over hun keeltje en dan gaat het over.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 06 augustus 2009 - 09:32

Dat gekuch kan soms even duren voor ze effectief de haarbal overgeven.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#4 Geplaatst 06 augustus 2009 - 09:45

Een haarbal is inderdaad ook het eerste waar ik aan denk.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 06 augustus 2009 - 10:13

Willow hier verslikt zich soms wel eens tijdens het drinken (vooral als hij van de kraan drinkt). Hoesten bij een kat is een raar geluid (schrapend geluid dat van diep uit de keel komt). Misschien had ze zich inderdaad gewoon verslikt door te gulzig te zijn?
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 06 augustus 2009 - 10:18

Ja, ik had dat hoesten nog nooit gehoord... Precies een oud ventje dat twee pakjes sigaretten per dag rookt :o

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 augustus 2009 - 10:20

Dat heb ik bij de mijne ook nog nooit gehoord, ik zou ook best ongerust zijn maar blijkbaar is het misschien helemaal niet erg, gelukkig maar.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#8 Geplaatst 06 augustus 2009 - 10:35

Vriendje is net thuis eens gaan kijken en ze lag te slapen, hij maakt haar wakker en ze keek zo van :z laat me eens gerust... maar alles was in orde met haar... Vanmiddag gaat hij thuis eten, dus dan kan hij nog eens checken, zo ben ik toch wat geruster :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 06 augustus 2009 - 10:37

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 augustus 2009 - 12:38

Hier kuchen ze ook wel eens en dat is meestal door een haarballetje :)
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 06 augustus 2009 - 12:55

de eerste keer dat ik een poes hoorde hoesten, schrok ik toch ook wel serieus hoor!!!
is idd misschien een haarbal of gewoon wat verslikt
ik zou me niet te veel zorgen maken, wij hoesten ook soms zonder dat er echt aanleiding voor is
behalve als het blijft aanhouden natuurlijk
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#12 Geplaatst 06 augustus 2009 - 20:12

Ik vind het ook een verschrikkelijk geluid..Chippie hoest hier regelmatig (alhoewel het beter is nu) maar elke keer ben ik er toch niet gerust in..da's altijd net of die gaan erin blijven!

Ik denk toch ook aan een haarbal of misschien inderdaad te gulzig gegeten..als ze voor de rest 'normaal' doet, moet je je geen zorgen maken denk ik..

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 06 augustus 2009 - 20:30

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 06 augustus 2009 - 21:07

Yep hier ook, vooral Jules, ik schrik me een ongeluk als hij dat krijgt.
Soms miauwt hij nog een paar keer voor het eruit komt maar zo héél klaaglijk, echt akelig.
En dan tadaaaaa: haarbal (liefst dicht in de buurt van m'n voeten).
Als het éénmalig was zou ik er niet te veel over piekeren hoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 06 augustus 2009 - 22:36

kiki zei:

Yep hier ook, vooral Jules, ik schrik me een ongeluk als hij dat krijgt.
Soms miauwt hij nog een paar keer voor het eruit komt maar zo héél klaaglijk, echt akelig.
En dan tadaaaaa: haarbal (liefst dicht in de buurt van m'n voeten).
Als het éénmalig was zou ik er niet te veel over piekeren hoor!

Wacht tot hij dat doet op je favoriete zijden sjaal die daardoor onherroepelijk de vuilnisbak in moet... ;)

Soit, dat kuchen kan idd vanalles zijn. Ze kan zich een beetje verslikt hebben, er kan een haarbal aankomen, wat te gulzig, enz. Ik zou het opvolgen (gewoon zien of er een haarbal uitkomt, of ze het nog doet) en dan weer verder zien. In de tussentijd niet panikeren ;)