Spring naar inhoud

- - - - -

Kat meets kerstboom

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 31 oktober 2012 - 03:12

Oké, ik ben misschien vroeg ... Maar in de week ging 't over kerstbomen op 't werk.

Nu hebben wij er vroeger nooit één gezet omdat we te klein woonden.
Dit jaar zijn we verhuisd en zouden we er eventueel wel één willen zetten.

Maar hoe hou ik onze drie bengels uit dat ding?
Ze kennen dat niet en ik zie het zo gebeuren dat 2 van de 3 daar toch geregeld gaan willen inklimmen :catplay :kboe ...

Daarnaast: Wij werken, dus er als een cipier een hele dag gaan naast staan is mission impossible.

Dat er geen dure kerstballen in komen hangen, da's wel duidelijk ... Maar ik zou graag tegen kerst wel nog wat boom overhebben ;).

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 31 oktober 2012 - 06:39

tja dit kan je onmogelijk van te vore weten , maar ik hang alleen niet breekbare dingen in de boom .

Is hij van kunststof ? zo ja zet hem 's morgens gewoon op zonder iets in en kijk al wat ze er mee doen probeer dan al neen te zeggen en de dag nadien zien of hij nog recht staat 's morgens .........

veel geluk er mee en een tip laat je sloebers niet te veel kijken naar alle foto's die hier op komen ze zouden anders teveel sloop tips zien :slach: :slach: :slach:

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 31 oktober 2012 - 07:51

Hangt inderdaad van de poezels zelf af, onze 2 oudsten hebben er nooit ingezeten of aan de bollen gekomen. De 2 middelsten haalden de bollen die beneden hingen eruit, maar mits ze onbreekbaar waren was dit niet zo erg, Mushi was al ouder als hij hier aankwam. Maar de 2 jongeste (nu 14 maanden) waren een grote ramp! Ze hingen in de kerstboom te bengelen, haalden alle bollen er uit, gingen in het stalletje liggen! Ik werd er vorige kerst stilaan gek van na een tijd! Zo erg zelfs dat we dit jaar twijfelen om een kerstboom te zetten!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 31 oktober 2012 - 07:51

Zelf zet ik er nooit een omdat ik niet aan kerst mee doe maar vroeger hadden we er thuis wel eentje + een kat. Mijn ma hing daar iets in dat katten afschrikte. Geen idee wat het was of waar ze die haalde. Waren zo groene kerstboompjes die een geur afgaven. Dat hield ze wel degelijk uit de boom maar de "sneeuw" die er onder lag moest er wel steeds aan geloven alsook de onderste rij balletjes :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 31 oktober 2012 - 07:59

Bekijk berichtanja1, op 31 oktober 2012 - 07:51, zei:

Hangt inderdaad van de poezels zelf af, onze 2 oudsten hebben er nooit ingezeten of aan de bollen gekomen. De 2 middelsten haalden de bollen die beneden hingen eruit, maar mits ze onbreekbaar waren was dit niet zo erg, Mushi was al ouder als hij hier aankwam. Maar de 2 jongeste (nu 14 maanden) waren een grote ramp! Ze hingen in de kerstboom te bengelen, haalden alle bollen er uit, gingen in het stalletje liggen! Ik werd er vorige kerst stilaan gek van na een tijd! Zo erg zelfs dat we dit jaar twijfelen om een kerstboom te zetten!

:ha :ha dat is toch ook leuk, een speciaal kindje Jezus :p ;)

banner

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 31 oktober 2012 - 08:07

Bekijk berichtLiz, op 31 oktober 2012 - 07:59, zei:

:ha :ha dat is toch ook leuk, een speciaal kindje Jezus :p ;)
4
Hahaha, ja dat was wel leuk! Maar kindje Jezus was een beetje te groot voor het kribbeke!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 31 oktober 2012 - 08:16

Bij ons had ze kindje jezus geschaakt. We hebben die nooit meer terug gevonden. Was zo een klein figuurtje die los lag in dat kribbeke. Kdenk dat mn kat ook niet zo een kerstfan was, die wou niet dat jezus kwam :d

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 31 oktober 2012 - 08:31

Dat kan je inderdaad nog niet op voorhand weten. Je zal het dan dit jaar eens moeten testen :) Wie weet kijken ze er niet naar om.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 oktober 2012 - 12:53

Wij zetten die van ons in een hoekje, dat is al minder kans op omvallen. Verder onbreekbare ballen en versiering erin, en de eerste dagen extra opletten :)
Af en toe moet ik de boom 's morgens weer recht zetten, maar eigenlijk hangt alles er nog in dan. Ben wel benieuwd of onze nieuwe bengel de boom ook min of meer gerust zal laten... :)

Guest_mabiche_*
Guest_mabiche_*

#10 Geplaatst 31 oktober 2012 - 13:02

hier ook twijfel om een kerstboom te zetten met de kleine duivels die hier rondlopen . normaal zouden de kleinste alle 3 al naar hun huisje vertrokken zijn maar ying dat blijft een twijfel geval . hoop dat we een kerstboom kunnen zetten want mijn zoontje van 6 kijkt er nu al naar uit . en het zou inneens goed nieuws zijn want dat betekend dat ying zijn mandje gevonden heeft he

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 31 oktober 2012 - 13:25

Tip ..Zet je kerstboom een avond van te voren in huis zonder te versieren ,dan kunnen de katten wennen aan de kerstboom .Ik doe dat zoal jaren en nog nooit geen problemen gehad .
Babet durft al wel eens met haar pootje tegen de onderste kerstballen tikken maar daar blijft het bij .En dan heeft ze een nieuw slaapplaatsje naast de kerstal en onder de kertboom . :)

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 31 oktober 2012 - 13:27

Wij hadden vorig jaar met kerst nog maar 1 kat, Bruce, en die vond de kerstboom héél aantrekkelijk... Er zat niks breekbaars in onze boom, dus dat viel wel mee. We hebben geprobeerd om er aluminiumfolie onder te leggen, maar dat vond hij super plezant. En dan kom je thuis van't werk en krijg je dit tafereel...
Afbeelding 039.jpg

Dus dit jaar moeten we er iets anders op vinden of er gewoon geen zetten met onze 3 sloebers.

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 31 oktober 2012 - 13:34

Hier krijg ik mijn zwartjes (en zeker mijne Winston) ook niet afgeleerd om in de kerstboom te klimmen en de versieringen eruit te meppen.
Ik heb hele bussen keep-off spray op de kerstboom gespoten en dat hielp dan een uurke of zo (als het al zo lang was...).
Dus hier alleen nog niet-breekbare spullen in de kerstboom.
Tot en met vorig jaar had ik drie poezels waarvan één oud madammeke, die het beneden hare stand vond om in een kerstboom te kruipen waarin er al twee zwarte apen zaten ;)
Maar dit jaar heb ik vijf jonge poezels van net geen jaar tot 4,5 jaar oud, dus ben ik van plan om versieringen in de kerstboom te hangen maar hun krabpaal al minstens even interessant te maken, anders gaat dat hier niet goed komen vrees ik :lachen: :lachen:

'k Ga dit topic volgen, wie weet geeft er iemand DE oplossing om kerstboom-klimmen te ontmoedigen :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 31 oktober 2012 - 17:44

Hier gaat er dit jaar ook geen kerstboom staan. Met zo'n klein stuk ragdoll geweld vertrouw ik het niet :) En ik heb een mooie collectie glazen bollen, dus daarvan zie ik er liefst geen in stukken op de vloer liggen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 31 oktober 2012 - 19:43

Gewoon de kerstboom versieren met onbreekbare spullen en genieten van de poezels die zoveel fun hebben in hun nieuwe krabpaal :lachen: :lachen: . Ik moet ook elk jaar de boom wel een keer of 3 weer recht zetten en de versiering er terug in hangen, maar ik geniet ervan om hen erin te zien spelen. Ik hang er geen slingers of lichtjes in omdat ik dan bang heb dat ze zich erin verhangen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag