Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje over eten

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:32

Ons meisje krijgt nu almo droogvoer (zakje van fokster), beetje tonijn en wat whiskas crunchy. Maar heb de indruk dat ze vooral graag die tonijn eet en veel minder graag almo droogvoer. Die whiskas crunchy eet ze ook graag, zou ik dan beter natvoer geven of toch droogvoer of een ander merk proberen? En drinkt een kat veel of niet? Wat raden jullie aan?

Groetjes,

Mieke

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#2 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:33

Als ze echt geen droogvoer eet, zou ik eerst proberen met een ander merk..

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:37

Van fokster mochten we buiten almo Hill's geven maar zeker geen whiskas (maar daar zondig ik dus al aan met die crunchy). Zijn er nog goeie merken?

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:38

Royal Canin, Hills, ... Voldoende kwaliteitsvolle merken.
Whiskas is inderdaad iets minder...

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#5 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:39

Hill's, Royal Canin, Orijen, ...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:41

Ja, er zijn zeker nog goeie merken..Royal Canin, Pro Plan, Iams..en nog vele andere denk ik. Ik denk dat je best altijd naar een dierenwinkel kan gaan voor eten en niet naar een supermarkt. Dan ben je zeker al op weg naar een goed product...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:44

Als een kat alleen maar droogvoer eet zal ze iets meer drinken ,krijgt ze natvoer dan haalt ze al een deel drinken daaruit. Zorg toch wel voor elke dag vers water. :)

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 februari 2009 - 22:47

Er staat een bakje met vers water en alvast bedankt voor de tips, ga morgen proberen naar zoomart te gaan, hangt er vanaf of ik veel telefoons krijg morgen aangezien ik wacht heb

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 21 februari 2009 - 01:12

Ik zou zeker een ander merk proberen. Gewoon zoeken tot je lieverd iets vind dat dat goedgekeurd wordt. (Tenzij je kat Zwartje heet, dan geef je je beter direct gewonnen...)

En wat je fokster betreft, wat ze bedoelt is wss eerder dat je kwalitatief voedsel moet geven. Voor brokjes is dat idd best géén whiskas, maar Hills of RC of Iams of ... Ze kan wel zeggen "enkel almo of hills", maar als je kat beslist van niet, dan is het niet hé.

Verder is wat natvoer ook altijd goed. Zelfs al is het geen chique merk (krijgt die hier ook niet, want hij moet ze niet hebben). Zo krijgen katten namelijk extra vocht binnen.

En natuurlijk altijd vers water maar dat doe je ook he :)

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#10 Geplaatst 21 februari 2009 - 07:58

ik ben heel tevreden over RC.ik geef sensible.

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#11 Geplaatst 21 februari 2009 - 07:59

Ik geef zelf Royal cannin en Hills natures best

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#12 Geplaatst 21 februari 2009 - 15:11

Vosse zei:

(Tenzij je kat Zwartje heet, dan geef je je beter direct gewonnen...)

Zwartje toch..geen gewone poezel! :d

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 21 februari 2009 - 23:29

ik geef ook RC sensible.
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 22 februari 2009 - 22:02

ik meng steeds 2 merken door elkaar omdat ze het hier anders vlug beu gegeten zijn. Zo blijft het eten interessant. Als hoofdvoer geef ik orijen en ik meng daar dan RC, almo, o.d. ... onder ;) Als ik de orijen alleen moest geven, zullen ze het ook grotendeels laten staan.
Terwijl ze er in het begin op vlogen, hetzelfde als met de RC babycat voor de kittens. Dat vonden ze op het laatste ook opeens minder lekker, mengde ik er iets anders onder werd het weer met smaak opgegeten..

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 22 februari 2009 - 22:12

Vosse zei:

Ik zou zeker een ander merk proberen. Gewoon zoeken tot je lieverd iets vind dat dat goedgekeurd wordt. (Tenzij je kat Zwartje heet, dan geef je je beter direct gewonnen...)

En wat je fokster betreft, wat ze bedoelt is wss eerder dat je kwalitatief voedsel moet geven. Voor brokjes is dat idd best géén whiskas, maar Hills of RC of Iams of ... Ze kan wel zeggen "enkel almo of hills", maar als je kat beslist van niet, dan is het niet hé.

Verder is wat natvoer ook altijd goed. Zelfs al is het geen chique merk (krijgt die hier ook niet, want hij moet ze niet hebben). Zo krijgen katten namelijk extra vocht binnen.

En natuurlijk altijd vers water maar dat doe je ook he :)

Als je natvoer wilt geven kun je op de ingrediënten kijken of er granen, suiker of kleurstoffen inzitten
als die er niet inzitten is het over het algemeen behoorlijk natvoer :)
Let op, want bij sheba bijvoorbeeld is het konijn en het rund niet ok, maar het gevogelte en het kalf wel.

Een kat die alleen droogvoer eet moet wel wat meer drinken: voorzie daarom meerdere (!) drinkbakjes/plaatsen in het huis.  Een kat drinkt niet zo graag waar haar eten staat.
Een goed idee is een drinkfonteintje, hoeft niet duur te zijn, ik heb het mijne zelfs zelf in elkaar gestoken ^^

Goed droogvoer is een droogvoer met een hoog percentage aan vlees en weinig koolhydraten (granen enzo)
Merken: Royal Canin, Hill's, Almo, Orijen (zitten wel aardappelen in, wat ook niet zo goed is voor katten, maar geen granen), Carocat, Iams...

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
groetjes
Aldi

Geplaatste afbeelding