Spring naar inhoud

- - - - -

bloedname voor utah en oorstaaltje UPDATE P 1

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:12

poezemannen zei:

Hebben ze ook op gisten getest? Onze Mellon had eerst dubbele ooronteking toen hij hier nog maar net was..ok..dat was snel opgelost maar blijkbaar hadden we de échte reden niet want beetje later was het er weer! Toen bleek dat hij in het ene oor een gist had en in het andere een poliep. Beide reden tot gevoeligheid voor ontstekingen enzo. Ze hebben hem uiteindelijk eens in slaap gedaan om de oortjes héél goed uit te kuisen en om de poliep beter te bekijken en beetje te verwijderen. Sindsdien regelmatig iets in oortjes doen om hem ze te helpen kuisen zeg maar..hij heeft nu toch nog dikwijls vuile oortjes maar geen ontstekingen meer! :)

hij heft een uitstrijkje genomen en ik vermoed dat hij dit op kweek heeft gezet. nadien is het onder microscoop gezet. gisten zie je ook onder de microscoop hé?

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#17 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:12

tash zei:

hij heft een uitstrijkje genomen en ik vermoed dat hij dit op kweek heeft gezet. nadien is het onder microscoop gezet. gisten zie je ook onder de microscoop hé?

Normaal gezien wel dacht ik..dan zal het echt wel niks zijn. Raar ja..misschien toch gewoon jeuk dan?

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:20

ik heb hem al twijfelend gevraagd toen ik daar was met utah : het kan toch geen gezwel zijn hé dat drukt ergens?
maar ik had het blijkbaar wat ver gezocht (nu, hij kent me ondertussen al hé), en hij zei me ook wel dat ik het ni te ver moest gaan zoeken, dat het typische syptomen van voedselallergie zijn...........
maar omdat ik er toch op stond op een uitstrijkje, heeft hij het gedaan, dus het zal idd meer neigen naar voedselallergie ......
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#19 Geplaatst 08 augustus 2009 - 19:06

Hoop dat snel weer beter is :geluk:

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 08 augustus 2009 - 19:24

heb de ganse dag op internet gezeten, opgezocht van voeselallergie....... en dat zal hij wel hebben, zoals de DA al vermoedde.......
welk eten geef je aan een kat met voedselallergie?????????????????????
als ik hem zo zie klapperen met zijn hoofdje, krijg ik er compassie mee :( :(
zo een eliminatiedieet lijkt me helemaal niet haalbaar, goed te doen als je 1 kat hebt maar met 4 :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance:
rauw voeren is ook al geen optie, heb ik een tijdje geprobeerd en is noppes
elke voeding die als sensitive wordt bestempeld is zeker geen hypoallergene voeding hé???
goddoeme hé!!!!!!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#21 Geplaatst 08 augustus 2009 - 22:01

Ik denk dat de Arden Grange Sensitive die ik geef ook hypoallergeen is...
Zal eens op de zak kijken..*kijkt op zak*..jaja! Daar staan op: "hypoallergenic".. :LOL:
Maar hoe weet je nu aan wat hij eigenlijk allergisch is?

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 09 augustus 2009 - 06:55

poezemannen zei:

Ik denk dat de Arden Grange Sensitive die ik geef ook hypoallergeen is...
Zal eens op de zak kijken..*kijkt op zak*..jaja! Daar staan op: "hypoallergenic".. :LOL:
Maar hoe weet je nu aan wat hij eigenlijk allergisch is?

tja, dat weet ik niet...........da zei dat het een voedsel allergie kon zijn en als ik het zo zien op sites als ik google zou het idd wel kunnen, alle symptomen kloppen. ik zou dan eerst een eliminatiedieet moeten geven maar zie me hier al doen, met vier katten........ dat gaat weer hetzelfde geven als het dieet dat ik destijds met blaasgruis moest geven aan utha, das ni haalbaar........zo'n soort van voeding bevat blijkbaar maar een beperkte hoeveelheid ingredienten om mogelijke reacties zoveel mogelijk uit te sluiten. k heb me al suf gepiekerd vannacht wanneer dat oorprobleem is gekomen en of ik toen andere voeding heb gegeven...........
Tja, ik ben in die periode volledig overgeschakeld naar RC en almo kuipjes........vroeger gaf ik whiskas maar daar kan ik nu toch net terug gaan opvallen [-( [-( [-( . ik wijs in de richting van wiskas als ik aan zijn blaasgruis denk!!!
woensdag moet ik toch bellen hé voor die uitslag van FIP en dan vraag ik ens wat de opties zijn voor hem. feit is mijn vaste DA is in verlof (is een dierenkliniek) en in de andere die er werken heb ik geen vertrouwen

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 09 augustus 2009 - 07:40

In welke dierenkliniek ga jij?

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 09 augustus 2009 - 07:43

Karolientje zei:

In welke dierenkliniek ga jij?

kerberos, tiensesteenweg

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 09 augustus 2009 - 08:34

Daar ging ik vroeger ook, toen we enkel nog maar de konijnen hadden. Maar ik was het beu van om de haverklap een andere DA te hebben, en dan meestal nog van die pas afgestudeerden zonder ervaring en zonder begeleiding... Nuja, kan zijn dat hun manier van werken ondertussen veranderd is, maar ik voelde me niet goed bij die dierenkliniek...

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 09 augustus 2009 - 16:52

klopt hoor van die pas-afgestudeerden. ik heb 1 vaste da daar en als naar de gewone consultatie ga, wacht ik op hem (ze weten dat ginder ondertussen al wel)
Misschien niet echt mooi tov de andere da, maar ik betaal liever een da die ik echt vertrouw
als hij er niet is, heb ik altijd nog iemand op "reserve" ginder die ook aan de poezels mag komen en indien niemand van hen er is, en het is niet dringend, stap ik gewoon terug buiten
maar meestal is er wel één van beiden daar