Spring naar inhoud

- - - - -

Indy laten verzwaren

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#1 Geplaatst 06 augustus 2009 - 14:23

Ik zou Indy graag wat zwaarder zien aangezien ze maar 2,9 kg weegt en je gemakkelijk haar ribbetjes ziet.

Nu heb ik al kittennatvoer in huis gehaald hills, almo nature, ... omdat ze dat gemakkelijk eet. Brokjes eet ze een klein beetje, dus denk dat het daardoor is dat ze niet goed bijkomt omdat ze gewoon te weinig eet.

Ik zou graag normale voedingsmanieren gebruiken om haar gewicht goed te krijgen zodat ik ook weet dat het stabiel gaat blijven ipv nu AD hills te geven bv en als ik er dan mee stopt ze misschien weer omlaag gaat.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2009 - 14:27

Ik denk dat je haar ook wel kittenbrokjes mag bijgeven hoor, misschien dat ze de kleine korreltjes gemakkelijker eet ? Ook kan je haar tussendoor eens verwennen met wat geitenmelk als ze dit graag heeft. Verder zou ik eigenlijk niet weten hoe je haar gewicht omhoog kan krijgen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 augustus 2009 - 14:27

Awel ik heb hetzelfde met onze Sponge, veel te mager en zijn pels staat wat dof. Viyo ed helpt niet veel.
Ik ga dus sebiet om vitamines die keigoed zouden zijn. Mijn fokster heeft die gegeven aan een kitten van 12 weken dat echt bijna dood was en het is erdoor gekomen en een flinke kater geworden.
Goed spul dus.
Ik wil het je zeker laten weten.
Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#4 Geplaatst 06 augustus 2009 - 14:34

De brokjes die ze nu krijgt (een mengeling van drie soorten trouwens) zijn ook redelijk klein dus denk dat daar het probleem niet echt ligt. Ze eet gewoon veel liever nat dan brok. Als ik haar aan de potjes zet eet ze een beetje.

Jess: laat me zeker weten of het werkt, Indy is een verwaarloosde poes dus wie weet.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 augustus 2009 - 08:34

HIer eten ze ook veel liever nat dan brok, maar ik vind persoonlijk toch dat ze niet teveel natvoer mogen krijgen en als ze honger hebben, moeten ze maar brok eten.
Ik zou ook met kittenvoeding proberen. Eventueel wat brokjes mengen in haar natvoer, zodat ze meer binnen heeft... :geluk:
Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#6 Geplaatst 07 augustus 2009 - 08:43

Ja bij mijn katten is het ook zo van wil je niet eten trek je plan, brokjes staan er. Waarom? Die kunnen wat hebben. Maar Indy kan niet nog minder gaan wegen, je ziet nu al al haar ribben enz ...  Ze eet wel brokjes maar heel weinig en denk gewoon om ff haar honger te stillen omdat ze het niet graag eet.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 07 augustus 2009 - 08:56

En aner soort brokjes van een ander merk?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 07 augustus 2009 - 14:09

Zoals je weet zou ik proberen om wat KVV te geven (omdat een kat dan zijn energie uit vetten haalt in plaats van uit koolhydraten), desnoods een hondenvariant. Het liefst van een vettere diersoort zoals rund of eend.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 augustus 2009 - 14:12

Bij mij is het net het omgekeerde, ze zijn te dik !
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 07 augustus 2009 - 14:19

Wannes was ook veel te mager toen hij bij ons kwam wonen.. Nu is hij eigenlijk nog te mager maar stilletjesaan komt hij bij.. Om zijn gewicht wat te laten toenemen geven we geregeld zalm of tonijn uit blik.. Ook krijgt hij tussendoor als we iets uit de frigo moeten hebben een stukje kippenwit ofzo.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#11 Geplaatst 07 augustus 2009 - 14:29

Ellenita zei:

En aner soort brokjes van een ander merk?

Ze krijgt momenteel een mengeling van drie broksoorten en eet er nog met moeite van.

Ben carnibest voor katten gaan halen, ze hadden maar één variant, de gewone vleesmix. Ga haar nu voeren naar een kat van 3,5 kg.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 07 augustus 2009 - 18:01

Misschien brokjes voor kieskeurige katten kopen?
Eet ze vers of kvv?

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#13 Geplaatst 07 augustus 2009 - 22:47

Heb nu kvv (carnibest vleesmix) in huis, zodat ze wat aansterkt, gaat ze gemakkelijker genezen ook lijkt mij. Hoop dat ze het eet, maarja anders mengen met haar natvoer. Ze zou een moord doen voor natvoer dus ... wie weet. Eet ze dat ook niet dan ga ik trucjes moeten uithalen hihi

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 08 augustus 2009 - 13:56

Hier krijgen ze ook carnibest. De vlees- en natuurmix hebben ze het minst graag, de lam-mix is hier echter geen probleem. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag