Spring naar inhoud

- - - - -

op de mat haar behoefte doen

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_moorke_*
Guest_moorke_*

#1 Geplaatst 06 augustus 2009 - 15:07

Onze poes is 13j en heeft altijd op haar kattenbak geweest zonder enig probleem. Sinds enkele weken wil ze niet meer op de bak en doet haar behoefte gewoon op de tapijt wanneer ze niet buiten kan. Anders doet ze haar plasje en kakske gewoon in de tuin wat ze vroeger nooit deed. Sinds een jaar hebben wij nog een poes die af en toe binnekomt en die durft al wel eens in de kattenbak van ons Poeki gaan. Ze is zeker niet ziek dus daar ligt het niet aan. Weet er iemand hoe ik haar terug op de kattenbak krijg? :s

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2009 - 15:17

mss vindt poekie het niet aangenaam om op de kattenbak te gaan waar een andere kat al in geweest is,

het kan een oplossing zijn om 2 of 3 kattenbakken in huis te zetten ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_moorke_*
Guest_moorke_*

#3 Geplaatst 06 augustus 2009 - 16:48

Ja misschien heb je wel gelijk, ik ga eens proberen van een bak bij te zetten en de tapijt weg te doen. Eens zien wat dat geeft.
Alvast bedankt :)

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#4 Geplaatst 06 augustus 2009 - 17:01

ik denk dat de oplossing ook is de kat niet in de bak te laten gaan .... is het een poes die ze kent ?

Guest_moorke_*
Guest_moorke_*

#5 Geplaatst 07 augustus 2009 - 17:01

We proberen zoveel mogelijk de andere kat (buitenkat) uit Poeki haar bak te houden daarom zetten we Moorke s'avonds altijd buiten dan kan ik s'morgens zien of Poeki op de bak geweest is maar tot hiertoe noppes . Momenteel is het goei weer en zit Poeki veel in den hof en doet daar haar behoefte. Vroeger ging ze s'nachts ook op haar bak en nu houdt ze alles op tot ze in den hof kan en anders vinden we wel iets op de tapijt. :censored:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 08 augustus 2009 - 13:51

Ik denk ook dat ze het niet leuk vind dat er een vreemde geur van de andere poes in haar kattebak hangt. Ik zou ook een 2de kattebak bijzetten en anders zorgen dat de andere poes niet op haar kattebak gaat.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#7 Geplaatst 08 augustus 2009 - 17:08

Ik zou proberen met een 2de bak , en tapijt  weg doen want daar hangt de geur nog in  :geluk:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 augustus 2009 - 17:23

Onze katten plassen weleens op de deurmat, omdat de buurtkatten die wel los mogen lopen tegen ons huis piesen. :catcurs Misschien is dat bij jou ook het geval?
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_moorke_*
Guest_moorke_*

#9 Geplaatst 10 augustus 2009 - 10:47

Inderdaad gebeurt ook wel eens dat ik tegen de deur een plasje vind van één van de buitenkatten. Heb daar ook al een nieuwe mat gelegd.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 augustus 2009 - 11:41

Ik vrees ook dat ze niet in haar bak wenst te gaan door de vreemde geur. Kat van de bak proberen weg te houden en/of tweede bak plaatsen.
Indien het niet betert met het weghouden van de andere kat, zou ik het deurmatje ook zeker vervangen...
Geplaatste afbeelding

Guest_moorke_*
Guest_moorke_*

#11 Geplaatst 10 augustus 2009 - 14:22

deurmatje reeds vervangen en tweede kattenbak geplaatst en nu maar afwachten. Ik hou jullie op de hoogte. Alvast allemaal bedankt voor jullie hulp. :d

Guest_moorke_*
Guest_moorke_*

#12 Geplaatst 26 augustus 2009 - 10:18

Tot hiertoe nog geen resultaat, Poekie gaat nog altijd in den hof. Het is natuurlijk nog goei weer en de achterdeur staat altijd open. Ik zal moeten afwachten tot het kouder wordt of de hele dag regent zodanig dat ze niet buiten kan. Benieuwd wat dat gaat geven. :catnoknow

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#13 Geplaatst 26 augustus 2009 - 18:47

Je gaat het inderdaad goed kunnen bekijken van zodra ze niet meer buiten kan...

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#14 Geplaatst 28 augustus 2009 - 21:52

Heb eens gelezen dat valariaandruppels in de kattenbak sprenkelen zou helpen... Daar zijn ze nl dol op