Spring naar inhoud

- - - - -

Soortgenootje

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 06 augustus 2009 - 15:46

Gaat het eigenlijk nog om bij een kat van 1.5 jaar ofzo nog een kat bij te nemen? Ik zou dit wel graag willen, maar heb gewoon schrik dat Zulma niet met andere katten gaat kunnen omgaan, omdat alles van "haar" is... En soms vind ik dat katten solitaire dieren zijn die geen soortgenoot nodig hebben en dan weer wel... Hier lees je soms ook dat ze totaal niet met mekaar overweg kunnen en anderen dan weer supergoed... Raad graag!! ;)

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2009 - 15:52

tja, bij heel sommigen lukt het dus idd niet.
maar als je een niet dominante poezel erbij zet je het meeste kans hebt om te lukken.
ik zou er zowieso niet van uitgaan dat een 2e poes erbij niet zou lukken (we zijn allemaal met 2 begonnen :lachen: :lachen: )
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 06 augustus 2009 - 16:09

Bij ons is een 2e perfect gelukt, en 3e na een tijdje ook en een 4e (en laatste) na nog een tijdje ook. Nu leven ze allemaal gelukkig in "harmonie" :LOL:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 06 augustus 2009 - 19:14

Is een hele lastige vraag..heb er onlangs ook nog mee gezeten maar dan voor een 5e.
Da's dus wel iets anders dan een tweede..maar bij ons is het dus tot nu toe wel goed gegaan. En het gaat nog steeds goed..daarom dat ik ook bij 4 hou..
Maar een extra speelkameraadje is soms echt wel leuk hé..

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 06 augustus 2009 - 20:04

Ik heb nog nooit problemen gehad toen er een nieuwe kat bij kwam.
In het begin is het natuurlijk wat wennen maar meestal komt dat wel goed. :)

Welk katje heb je op het oog? :goofy:

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 06 augustus 2009 - 23:45

Hier ga ik soms naar mijn onderbuur en dan neem ik Melvin en Sillas mee. Toen ik hen de eerste keer meenam, was zij ook al één jaar ofzo en dat was eerst was blazen, maar nu spelen ze lekker met elkaar.
Ik denk niet dat je veel zorgen moet maken. Kijk maar naar Boris en Bibie. Ik heb hier al meer positieve verhalen gelezen dan negatieve. Is natuurlijk altijd een klein risico, maar neem gewoon een minder dominant kittentje :thumb:

EDIT: haha Boris en Santos natuurlijk :)

Bewerkt door Mieke'tje, 07 augustus 2009 - 08:07.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 07 augustus 2009 - 00:06

Ik ben ook begonnen met 1 kat en telkens na een paar jaar kwam er eentje of 2 bij. Nu hebben we er 5. :) Op het begin is het wat blazen en grommen maar na een paar weekjes komt dat wel goed. Niks forceren laat de tijd alles oplossen. :thumb:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#8 Geplaatst 07 augustus 2009 - 07:55

@Elixeryen: nog niet echt eentje op het oog, maar ik ben graag goed voorbereid he :d Alhoewel, heb gezegd als Idse (cat shelter) daar nog altijd zit als wij terugkomen van vakantie, ga ik hem halen he!!! :x

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 07 augustus 2009 - 12:34

lizke zei:

@Elixeryen: nog niet echt eentje op het oog, maar ik ben graag goed voorbereid he :d Alhoewel, heb gezegd als Idse (cat shelter) daar nog altijd zit als wij terugkomen van vakantie, ga ik hem halen he!!! :x

toen lies het zei was ik al zo blij :dans: :dans: idse verdient het echt :) juist zovele andere :(

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 07 augustus 2009 - 13:05

geweldig
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#11 Geplaatst 07 augustus 2009 - 15:50

ik wil je hoop niet afnemen, ik weet niet of je kat buiten kan, maar bij mijn zus en haar vriend is het niet gelukt een 2de poes erbij te nemen
poespoes was de poes van mijn zus haar vriend, hij liep buiten, maar eigenlijk alleen maar in de aanpalende hofjes en tot aan het restaurant waar haar vriend werk ( om zijn portie vettigheid van de dag te krijgen) toch vonden ze omdat ze beide werken en poespoes veel alleen was dat het tijd werd voor een 2de katertje erbij... na wat zoeken hebben ze dagda gevonden hij was toen 9 weken
eerst was het grommen en blazen , toen vechten , ze hebben alles geprobeert, aparte kamers, maja dan kon er 1 van de 2 niet buiten, tesamen in een kamer, ze bleven heel erg vechten...
na een tijdje kwam poespoes bijna niet meer binnen en na exact 3 maanden is hij verdwenen...
ze hebben flyers in de bussen gestoken, posters opgehangen, de klanten van het resto die hem kenden gevraagd om uit te kijken, maar ze hebben hem niet meer terug gevonden...
hij is gechipt ... tis nu bijna een jaar geleden en ze hopen nog steeds dat ze van ergens eens iets gaan te horen krijgen
dit is natuurlijk een heel negatief verhaal, maar ik wou je gewoon ff attent maken dat , ook al doe je veel inspanningen, sommige poezen gewoon niet samen kunnen/willen leven...
nu personlijk vind ik dat je het wel moet proberen hoor, bereid je gewoon een beetje voor dat het zou kunnen tegenvallen
ik ken ook jou poes niet he... poespoes was heel sociaal naar mensen toe, maar blijkbaar lag een ander dier hem niet

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:32

Garantie dat het lukt heb je natuurlijk nooit. Ik twijfelde ook altijd heel erg om nieuwe poezels in huis te halen, bang dat het niet zou gaan, maar zelfs Tijger, die 12 jaar alleen was hier, heeft uiteindelijk Angel en Simba geaccepteerd. Ik zou zeggen als je het niet probeerd, ga je het nooit weten ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 08 augustus 2009 - 18:52

Gabriël was tussen de anderhalf en twee jaar (sorry we weten niet hoe oud hij precies is) toen Zita erbij kwam en twee maanden later is Finn gekomen en alles gaat hier goed hoor (met behulp van Feliway: een weekje op voorhand in stopcontact steken, en de Bachbloesems). Er komt inderdaad geblaas bij kijken (Finn was de ventilator) maar nu zijn het de beste vrienden.
Gabriël gaat overdag ook naar buiten (binnenhouden is een straf voor hem) en die komt regelmatig eens naar binnen om te kijken hoe het met de kleintjes is. Plus sinds de kleintjes er zijn, houdt hij onze tuin kattenvrij.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#14 Geplaatst 08 augustus 2009 - 20:05

Hier is het met de 2de en de 3de goed gelukt , het was telkens een kitten dat er bij is gekomen , wat wil jij er bij nemen een volwassen poes of een kitten ,het is altijd afwachten , wat je beslissing ook is :thumb: en :geluk:

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#15 Geplaatst 08 augustus 2009 - 22:12

Hier is het ook steeds goed gegaan. Er zijn zowél kittens komen inwonen, als volwassen katten. Kittens worden hier iets sneller aanvaard, alhoewel de volwasen katten ook héél goed aanvaard zijn. Katten die hier als volwassen zijn komen inwonen, waren het wél gewoon om samen te wonen met soorgenootjes!

Je moet natuurlijk ook kijken naar hoe Idse omgaat met andere katten! Als hij héél dominant is... Maar mss is jouw kat juist onderdanig, en dan zou het best wél lukken!

Héél véél succes met de beslissing, maar ik zou zeggen, ga ervoor!!